// جمعه, ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۲

تمرکز بیشتر سونی روی ساخت بازی‌های بسیار بزرگ برای پلی استیشن

مطابق گزارش جدید بلومبرگ، اولویت سونی در نسل ۹ ساخت بازی‌های انحصاری بسیار پرخرج در استودیوهایی همچون گوریلا گیمز، سانتا مونیکا و ناتی‌داگ خواهد بود.

بازی Horizon Zero Dawn، سری بازی God of War، مجموعه بازی Uncharted و مجموعه بازی The Last of Us از جمله آثار استودیوهای پلی استیشن در دهه‌ی گذشته بودند که به موفقیت‌های گسترده‌ای دست یافتند. بسیاری از رسانه‌ها و گیمرها اعتقاد دارند که اصلی‌ترین دلیل موفقیت برند پلی استیشن سونی در دهه‌ی گذشته کیفیت بسیار قابل‌توجه بازی‌های استودیوهای فرست-پارتی (اختصاصی/انحصاری) آن است. زیرا بسیاری از بازی‌های مورد اشاره هم فروش قابل توجهی داشتند و هم در کسب جوایز متعدد و دریافت نمرات بالا و بررسی‌های بسیار مثبت موفق شدند.

موفق‌ترین استودیوهای بازی‌سازی اختصاصی پلی استیشن همچون سانتا مونیکا در نسل ۹ به هیچ عنوان از سوی سونی محدودیت بودجه برای بازی‌های خود ندارند

اکنون مطابق گزارش جدید می‌دانیم که سونی می‌خواهد تمرکز خود روی این بازی‌های بلاک‌باستر را حتی بیشتر از قبل کند. در حقیقت وقتی صحبت از ساخت بازی انحصاری بزرگ بعدی ناتی داگ، سانتا مونیکا، گوریلا گیمز و استودیوهای فرست-پارتی مشابه به میان می‌آید، پلی استیشن هیچ محدودیتی برای بودجه‌ها مشخص نمی‌کند.

این بازی‌های انحصاری در نسل ۹ می‌توانند با هزینه‌های چند صد میلیون دلاری ساخته شوند. زیرا پلی استیشن باور دارد که آن‌ها ارزش خود را ثابت کرده‌اند. البته افزایش میزان توجه به این بازی‌های بلاک‌باستر، تولید بازی‌های کوچک‌تر و سرتاسر پرشده از آزمون و خطا در استودیوهای داخلی سونی را کاهش می‌دهد. در نتیجه برای نمونه تبلیغات بازی Dreams کافی نبودند و دنباله‌ی بازی Days Gone به خاطر عدم موفقیت قسمت اول در جلب تحسین‌ها و ستایش‌های رسانه‌ها ساخته نمی‌شود.

بااین‌حال در مغایرت نسبی با آن‌چه که گزارش بلومبرگ می‌گوید، سونی به‌تازگی میزان سرمایه‌گذاری خود در استودیو مدیا مولکول (سازنده‌ی بازی Dreams) را افزایش داده است. در همین حین شوهی یوشیدا در همکاری با استودیوهای مستقل آثاری همچون بازی Kena: Bridge of Spirits یا بازی Returnal را به پلی استیشن 5 می‌آورد. ولی ظاهرا دیگر قرار نیست آثار کوچک‌تر این‌گونه در خود استودیوهای اختصاصی پلی استیشن ساخته شوند. به همین دلیل مثلا استودیو ژاپن سونی به‌تازگی تغییراتی را تجربه کرد.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده