نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۲

احتمال احیای بازی Age of Mythology بعد از Age of Empires 4

اعضای World's Edge از این می‌گویند که هرگز زیرمجموعه اساطیری Age of Empires را فراموش نکرده‌اند و به یاد آن هستند.

طرفداران مجموعه Age of Empires این روزها دوران خوشی را پشت سر می‌گذارند و درکنار نسخه‌های بهبودیافته از بازی‌های قبلی این مجموعه، می‌توانند پاییز امسال به تجربه بازی Age of Empires 4، اثر استودیو رلیک (Relic) بپردازند. ولی دراین‌میان علاقمندان بازی Age of Mythology سال‌ها است که در انتظار اثر جدیدی از این دنیای اساطیری به سر می‌برند؛ بازی جذابی که شاید در آینده نوبت به احیای آن هم برسد.

بازی Age of Mythology محصول Ensemble Studios، در سال ۲۰۰۲ به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از Age of Empires برای پی سی منتشر شد و اثری خوش‌ساخت بود که طرفداران زیادی هم به‌دست آورد. ولی هرگز خبری از نسخه دوم آن نشد و در آن دوران تنها بسته الحاقی The Titans برای آن منتشر شد. سال‌ها بعد هم Age of Mythology: Extended Edition از راه رسید که با بسته الحاقی Tale of the Dragon همراه شد. درحالی‌که این روزها استودیو World's Edge به‌عنوان ناظر تولید بازی‌های Age of Empires با کمک استودیوهایی مثل رلیک به فکر طرفداران این سری قدیمی است، دوست‌داران اساطیر باستانی هم در انتظار تجربه جدیدی از Age of Mythology به سر می‌برند و شاید در آینده بتوانند به این آرزوی خود برسند.

آدام ایسگرین، مسئول ارشد تولیدات Age of Empires به‌تازگی از این گفته که: «ما هرگز Age of Mythology را فراموش نکرده‌ایم. قبلاً به این موضوع اشاره کرده بودم و باز هم می‌گویم که این بازی هیچ‌وقت از ذهن من خارج نمی‌شود و همواره به آن فکر می‌کنم.»

ایسگرین که دو سال قبل هم از علاقه خود به این بازی گفته بود، ادامه می‌دهد: «منتظر باشید و بدانید که ما Age of Mythology را فراموش نخواهیم کرد. به شخصه عاشق این بازی هستم و به‌طور کلی علاقه زیادی به اساطیر باستانی دارم. مطمئن باشید که ما هیچ‌وقت این بازی را از یاد نمی‌بریم و طوری عمل نمی‌کنیم که انگار چنین چیزی هرگز ساخته نشده است.»

درعین‌حال مایکل مان، تهیه‌کننده اجرایی استودیو هم می‌گوید: «بدون شک در جریان علاقه و اشتیاق مخاطبان Age of Mythology نسبت به این بازی هستیم و به نظرات آن‌ها گوش می‌دهیم و از صحبت‌ها و پیشنهادهای آن‌ها استقبال می‌کنیم.»

حال باید دید بعد از ارائه انواع و اقسام محصولات در ارتباط با سری محبوب Age of Empires، بالاخره زمان ساخت نسخه جدید Age of Mythology هم به‌عنوان یکی از آثار استراتژی همزمان زیبای دهه ۲۰۰۰ رسیده، یا طرفداران آن باید همچنان صبر و تحمل بیشتری داشته باشند.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده