// یکشنبه, ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۷

تریلر گیم پلی جالب و پرجزئیات بازی انحصاری Age of Empires 4

مایکروسافت با برگزاری یک رویداد دیجیتالی در کانال یوتیوب ایکس باکس، اطلاعات جالب و هیجان‌انگیزی راجع به بازی Age of Empires 4 را در اختیار گیمرها گذاشت.

بازی Age of Empires IV در پاییز سال جاری به‌صورت انحصاری روی کامپیوتر عرضه می‌شود

کانال یوتیوب ایکس باکس با پخش یک ویدیو حدودا ۳۰ دقیقه‌ای با محوریت بازی Age of Empires IV به استقبال طرفداران این مجموعه‌ی محبوب رفت؛ یک رویداد آنلاین نه‌چندان بلند که می‌توانستیم آن را با زیرنویس فارسی رسمی ببینیم و مهم‌ترین بخش‌های آن در قالب ویدیوهای جداگانه نیز پخش شدند. این بازی ریل تایم استراتژی که توسط استودیو Relic Entertainment و با همکاری برند Xbox Game Studios ساخته می‌شود، در پاییز سال ۲۰۲۱ میلادی به‌صورت انحصاری روی کامپیوترهای شخصی در دسترس قرار می‌گیرد. سازندگان نخستین اطلاعات راجع به کمپین داستانی، تمدن‌های حاضر در بازی و شباهت‌ها و تفاوت‌های گیم‌پلی آن با قسمت‌های قبلی مجموعه بازی Age of Empires را تقدیم گیمرها کردند.

استودیو بازی‌سازی Relic Entertainment گفت که تلاش زیادی برای حفظ تجربه‌ی ارائه‌شده در قسمت‌های قبلی سری بازی Age of Empires در عین مدرن ساختن آن داشته است. از کمپین‌های داستانی که تجربه‌ی آن‌ها احساس تماشای یک مستند تاریخی را به گیمر می‌دهد تا اولین فرقه‌ی کوچ‌نشین قرارگرفته در مجموعه بازی Age of Empires، با فکر و هدف در اثر نهایی قرار گرفتند.

دانلود ویدیو از آپارات

بازیکن در بازی یک پایگاه دارد که در آن منابعی همچون چوب و سنگ جمع می‌کند، به تمرین و آموزش دادن حدود ۲۰۰ سرباز خود می‌پردازد و آن‌ها را برای فتح به سمت دشمنان خود می‌فرستد. البته در بخش‌هایی از کمپین داستانی می‌توانید تعداد سربازهای خود را بیشتر هم بکنید. به نظر می‌رسد که بازی Age of Empires 4 کاملا به مذاق طرفداران این مجموعه بازی قدیمی خوش می‌آید. زیرا به‌شدت به ریشه‌های آن وفادار بوده است.

تیم ساخت بازی توضیح می‌دهد که هر دهقان یا سوارکاری که در بازی Age of Empires 4 می‌بینید، در نوع خود نقشی در قصه‌گویی اثر دارد. همچنین بازی‌سازها روی رنگ‌بندی موارد مختلف و زاویه‌ی دید دوربین کار کرده‌اند تا گیمر به آسانی با اثر ارتباط برقرار کند. بازیکن کل تمدن خود را در جایگاه شخصیت اصلی می‌بیند و تاریخ را بهتر می‌شناسد. راستی بازی Age of Empires 4 در دوران قرون وسطی جریان دارد و از این نظر کم‌وبیش ما را به یاد بازی Age of Empires 2 می‌اندازد.

شما پیشرفت قدم به قدم تمدن خود را دنبال می‌کنید؛ از عصر تاریکی و دوران فئودال تا عصر قلعه‌ها و دوران امپراتوری. بازی Age of Empires 4 در روز عرضه به گیمر اجازه‌ی انتخاب از بین هشت تمدن را می‌دهد. فعلا می‌دانیم که تمدن هندی سلطان‌نشین دهلی، تمدن چینی، تمدن مغول و تمدن انگلیسی چهار مورد از هشت تمدن حاضر در بازی Age of Empires 4 هستند. سازندگان می‌گویند که چهار تمدن دیگر بازی در روز عرضه قرار نیست همگی در اروپا و آسیا قرار گرفته باشند.

دانلود ویدیو از آپارات

سازندگان به قدری روی جزئیات کار کرده‌اند که می‌گویند تجربه‌ی بازی Age of Empires 4 مثل تماشای یک مستند، بازیکن را با تاریخ آشنا می‌کند

از بین چهار تمدن معرفی‌شده، تجربه‌ی بازی با سه مورد از آن‌ها به‌شدت شبیه قسمت‌های دیگر مجموعه بازی Age of Empires است. اما تمدن مغول واقعا گیم‌پلی را هم متفاوت با قبل جلوه می‌دهد. زیرا آن‌ها واقعا کوچ‌نشین هستند. پس می‌توانند سازه‌های خود از جمله مرکز شهر را جابه‌جا کنند و به نقاط مختلف نقشه بروند. همچنین باید بدانید که آن‌ها دیوار نمی‌سازند.

استودیو سازنده توضیح می‌دهد که شاید هشت تمدن در روز عرضه آن‌چنان برای بازی Age of Empires 4 کافی به نظر نیاید. ولی سازندگان بخش قابل توجهی از وقت خود را صرف متمایز ساختن جدی تجربه‌ی گیمر موقع رفتن به سراغ هرکدام از این هشت تمدن کرده‌اند؛ تا بیشتر از کمیت به کیفیت اهمیت داده باشند. آن‌ها باور دارند که در بازی Age of Empires 4 بیشتر از تمامی قسمت‌های قبلی این مجموعه می‌توان تفاوت رفتن به سراغ هرکدام از تمدن‌ها را احساس کرد. زیرا مثلا هرکدام از آن آن‌ها در بخش‌هایی از تجربه‌ی بازیکن به تکنولوژی‌های منحصر‌به‌فرد نیز دست می‌یابد.

همچنین بازی‌سازها روی جزئیات دیگر هم به‌شدت کار کرده‌اند. مثلا سربازهای شما در عصر تاریکی به زبان انگلیسی قدیمی صحبت می‌کنند که از بسیاری جهات تفاوت‌هایی اساسی با زبان انگلیسی آن‌ها در ادوار بعدی دارد. مثلا در عصر قلعه‌ها می‌بینید که زبان انگلیسی مردم تحت تاثیر حمله‌ی نورمن تا حدی مخلوط‌شده با کلمات فرانسوی است. چنین جزئیاتی را در هر هشت تمدن خواهیم دید. استودیو Relic تا جای ممکن افراد مختلف با نژادهای یکسان با این تمدن‌ها را استخدام کرد و موفق شد به طبیعی‌ترین و پرجزئیات‌ترین حالت ممکن تمام صداگذاری‌های بازی را انجام بدهد.

دانلود ویدیو از آپارات

رسانه‌ی آی‌جی‌ان می‌گوید که در بازی Age of Empires 4 بیشتر از تمامی قسمت‌های پیشین مجموعه احساس نزدیک بودن و ارتباط داشتن با مردم تمدن خود را دارید. یکی از دلایل اصلی موفقیت استودیو در ارائه‌ی این تجربه هم دقیقا صداگذاری‌های پرجزئیاتی است که دیالوگ‌های جالبی را به گوش مخاطب می‌رسانند.

مثلا وقتی سربازهای خود را در جنگل مخفی کنید، آن‌ها تا زمانی‌که با دشمن به‌صورت مستقیم مواجه نشوند، کلمات خود را زمزمه می‌کنند و اصلا بلند حرف نمی‌زنند. صدای این سربازها فقط زمانی بلند می‌شود که یا دشمن به داخل جنگل بیاید و آن‌ها را ببیند یا خود آن‌ها از محل مخفی شدن بیرون بیایند و با صدای بلند به سمت دشمن یورش ببرند.

دانلود ویدیو از آپارات

سازندگان فعلا فقط به نمایش بخش‌هایی از کمپین Norman بسنده کرده‌اند که به فتح انگلیس می‌پردازد و فرزندان ویلیام فاتح در آن حضور دارند. البته این فقط یکی از کمپین‌های داستانی بازی Age of Empires 4 خواهد بود. اطلاعات مرتبط با همین کمپین داستانی نشان می‌دهد که برخلاف بازی Age of Empires 3 قرار نیست در بازی Age of Empires 4 شاهد تمرکز جدی و فراوان روی چند شخصیت به‌خصوص باشیم. بلکه بیشتر احساس تماشای یک مستند تاریخی را خواهیم داشت که در آن میدان‌های جنگ معروف را می‌بینیم و روایتی جذاب را می‌شنویم.

اعضای استودیو Relic باور دارند که مراحل داستانی بازی Age of Empires 4 اصلا روایتی خشک از تاریخ را ارائه نمی‌کنند و واقعا روش هیجان‌انگیز و به‌خصوصی برای قصه‌گویی پیدا کرده‌اند. فعلا به نظر می‌رسد که بازی Age of Empires 4 در انحصار کامل کامپیوترهای شخصی خواهد بود. ولی شاید مثلا ماه‌ها بعد از عرضه‌ی بازی، سازندگان برنامه‌هایی برای آوردن آن به کنسول‌های ایکس باکس مایکروسافت هم داشته باشند. در هر حالت قطعا هرچه بیشتر به تاریخ عرضه‌ی بازی در روزی نامشخص از پاییز سال جاری نزدیک بشویم، اطلاعات بیشتری راجع به بازی Age of Empires IV دریافت می‌کنیم.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده