// سه شنبه, ۳ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۰

آمارهای جالب از مشترکین ایکس باکس گیم پس

مایکروسافت به‌تازگی آماروارقام جالبی از ایکس باکس گیم پس ارائه داده و برای مثال حالا می‌دانیم که زمان صرف‌شده‌ی کاربران در بازی‌های این سرویس به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است.

مایکروسافت از زمانی‌که ایکس باکس گیم پس را معرفی کرد تا به امروز به پشتیبانی از آن متعهد بوده است و در این مدت با کامل‌تر شدن آرشیو بازی‌های آن، بازیکنان بیشتری رفته‌رفته به عضویت در این سرویس اشتراکی گیم علاقه‌مند شده‌اند. در این چندوقت نیز با اضافه شده سرویس EA Play و بازی‌های بتسدا به گیم پس، این سرویس ارزشمندتر هم شده است.

از طرفی مایکروسافت در راستای گسترش هرچه بیشتر سرویس گیم پس، قصد دارد بازی‌های ترد پارتی بیشتری را در زمان عرضه به این سرویس اضافه کند؛ نمونه‌ی آن نیز بازی شوتر سوم‌شخص Outriders است که در زمان انتشار در دسترس مشترکین گیم پس هم قرار می‌گیرد. حال اخبار رسمی حاکی از این است که کاربران گیم پس در این روزها زمان زیادی را صرف تجربه‌ی بازی‌ها روی این سرویس می‌کنند.

بازی‌های محبوب سرویس گیم پس

طبق گزارشی که در فوربس منتشر شده، سارا باند از مایکروسافت آماروارقام جالبی را از کاربران گیم پس به اشتراک می‌گذارد. او می‌گوید مشترکین این سرویس حدود ۳۰ درصد بیشتر از قبل برای تجربه‌ی بازی‌ها وقت می‌گذارند. آن‌ها همچنین حالا ۴۰ درصد بیشتر تمایل به تجربه‌ی بازی‌ها در سبک‌های متفاوت دارند و درکل ۲۰ درصد بیشتر در بازی‌‌ها پول خرج می‌کنند.

شاید برای برخی افراد این سؤال پیش بیاید چگونه اعضای یک سرویس اشتراکی که تعرفه‌ی ثابتی هم دارد، مبلغ بیشتری غیر از پرداخت هزینه‌ی ماهیانه‌ی آن، در این سرویس خرج می‌‌کنند. باند به این سؤال پاسخ داده و می‌گوید سرویس‌های اشتراکی گیم برخلاف سرویسی مانند نتفلیکس، روش‌های بیشتری برای درآمدزایی دارند و یکی از آن‌ها خریدهای درون‌برنامه‌ای کاربران است که دائما در حال تکرار است.

او توضیح می‌دهد: «زمانی‌که شما [با پرداخت حق اشتراک] عضو پلتفرمی مانند نتفلیکس می‌شوید و در آن‌جا محتوای ویدیویی تماشا می‌کنید، تقریبا دیگر لازم نیست برای دسترسی به محتوای بیشتر پول دیگری پرداخت کنید. این موضوع در محتوای گیمینگ برعکس است. شما در فضای گیمینگ می‌توانید آیتم‌هایی درون بازی و بسته‌های الحاقی بخرید و برای نسخه‌ی جدیدی از یک مجموعه بازی پول پرداخت کنید. حتی ممکن است به تجربه‌ی بازی‌هایی در سبک‌های دیگر علاقه‌مند شوید.»

«در جهان ۲۰۰ میلیون نفر کنسول خانگی می‌خرند و ۳ میلیارد نفر نیز درکل بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند. امروزه خیلی از این افراد به بسیاری از بازی‌های بزرگ و معروف دسترسی ندارند. وقتی که به کارکرد سرویس گیم پس نگاهی می‌اندازید، متوجه می‌شوید که ما قصد داشته‌ایم این بازی‌ها را در قالب یک سرویس اشتراکی عرضه کنیم تا هرکسی با هر وضعیت اقتصادی بتواند بازی‌های مشهور را تجربه کند و به‌نظر می‌رسد که این شیوه جواب داده است.»

بازی‌های متنوع در سرویس ایکس باکس گیم پس / Xbox Game Pass

چندوقت پیش خبر آمد که تعداد مشترکین ایکس باکس گیم پس به ۱۸ میلیون نفر رسیده است. کاربران پلتفرم‌های مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و پی سی به این سرویس دسترسی دارند. همچنین کسانی که مشترک گیم پس آلتیمت شوند می‌توانند بیش از ۱۰۰ بازی‌ این سرویس را ازطریق کلاود گیمینگ (ایکس کلاود) روی دستگاه‌های اندرویدی تجربه کنند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی آمارهای جدید از مشترکین ایکس باکس گیم پس چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده