// دوشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۱

مایکروسافت احتمالا با تمام ناشران بزرگ بازی برای پیوستن به سرویس گیم پس تماس گرفته است

طبق صحبت‌های یکی از اینسایدرها، مایکروسافت مدتی است درحال صحبت با بیشترین تعداد ناشران ممکن است تا آن‌ها را قانع کند بازی‌هایشان را در سال ۲۰۲۱ به ایکس باکس گیم پس بیاورند.

سرویس Xbox Game Pass از زمان عرضه‌اش در سال ۲۰۱۷ توانسته خود را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین سرویس‌های اشتراکی گیم در صنعت بازی مطرح کند. ایکس باکس گیم پس نه‌تنها دسترسی بازیکنان را به بیشتر بازی‌های مهم عرضه شده روی هر چهار نسل کنسول‌های ایکس باکس فراهم می‌کند، بلکه مدتی است به یکی از ستون‌های اصلی بازاریابی مایکروسافت نیز تبدیل شده است. یکی از دلایل اهمیت گیم پس این است که مشترکین این سرویس در روز اول انتشار بازی‌های فرست-پارتی ایکس باکس بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای اضافی قادر به تجربه‌ی آن‌ها هستند. حال طبق جدیدترین اخبار دنیای بازی، گزارش شده که مایکروسافت با «همه‌ی ناشران بزرگ بازی» تماس گرفته تا با آن‌ها درباره‌ی افزودن بازی‌هایشان به سرویس گیم پس مذاکره کند.

درحال‎‌حاضر شایعه شده که مایکروسافت به‌دنبال اضافه کردن سرویس اشتراکی گیم یوبیسافت یعنی +Ubisoft به ایکس باکس گیم پس در سال ۲۰۲۱ است. این شایعه پس از اضافه شدن سرویس EA Play به گیم پس در ماه نوامبر ۲۰۲۰ سر زبان‌ها افتاده است. EA با ملحق شدن به سرویس اشتراکی مایکروسافت، کل بازی‌های خود را برای اشتراک آلتیمت گیم پس و بدون هزینه‌ی بیشتر در دسترس بازیکنان قرار داده است. در شایعه‌ی مربوط‌به +Ubisoft اینگونه بیان شده که یوبیسافت نیز قصد دارد مانند EA تمام آرشیو بازی‌های خود را به گیم پس بیاورد. بااین‌حال، آثار جدید یوبیسافت در روز اول انتشار روی گیم پس قرار نمی‌گیرند. از طرفی نیز به‌دلیل شامل شدن بازی‌های یوبیسافت، ممکن است مایکروسافت قصد داشته باشد قیمت اشتراک گیم پس را افزایش دهد یا سطح اشتراک بالاتری را برای دسترسی به آثار مذکور معرفی کند.

بازی‌های سرویس اشتراکی گیم +Ubisoft

جِز کوردن از وب‌سایت ویندوز سنترال که یکی از اینسایدرهای مایکروسافت است، به‌تازگی مصاحبه‌ای با پادکست The Xbox Two داشته و در آن اطلاعاتی را درباره‌ی مذاکره‌ی بین ردموندی‌ها و یوبیسافت به اشتراک می‌گذارد. او اشاره می‌کند که مایکروسافت مدتی است درحال صحبت با بیشترین تعداد ناشران ممکن است تا آن‌ها را قانع کند بازی‌هایشان را در سال ۲۰۲۱ به ایکس باکس گیم پس بیاورند. کوردن البته ادعا می‌کند: «ممکن است شما هم با من هم‌عقیده باشید که این خبر خیلی هم غیرمنتظره نیست؛ چراکه مایکروسافت قطعا پس از الحاق EA Play با خود نگفت که «خب دیگر بس است.» آن‌ها تمام تلاش خود را بر جذب حداکثری ناشران بازی به گیم پس گذاشته‌اند.» او در ادامه می‌گوید: «[این مذاکرات] فقط محدود به یوبیسافت نیست. شنیده‌ام که آن‌ها اساسا با تک‌تک ناشران بزرگ بازی درحال مذاکره هستند. EA تازه اولین‌شان بود و درواقع اولین توافق موفقیت‌آمیز آن‌ها است.»

کوردن می‌گوید مایکروسافت تمام تلاش خود را بر جذب حداکثری ناشران بازی به گیم پس گذاشته است

مایکروسافت از زمان راه‌اندازی سرویس ایکس باکس گیم پس در سال ۲۰۱۷ روی همکاری‌‌های خود با استودیوهای مستقل حساب زیادی باز کرده است؛ چراکه برای مثال بازی‌هایی مانند Ikenfell و Haven در زمان عرضه برای دارندگان گیم پس در دسترس بودند؛ این اتفاق برای بازی Cyber-Shadow نیز که تا چند هفته دیگر عرضه می‌شود، خواهد افتاد. اینسایدرهای مایکروسافت اشاره می‌کنند اگر مایکروسافت بتواند به توافقی با ناشران AAA دست پیدا کند، آن‌ها نیز ممکن است تمایل پیدا کنند بازی‌های بزرگ خود را همزمان با انتشار جهانی، به سرویس ایکس باکس گیم پس اضافه کنند. احتمال درستی این موضوع را می‌توان تا حدی از معامله‌ی بین مایکروسافت و بتسدا متوجه شد؛ چراکه پس از خریده شدن بتسدا، تمام آرشیو بازی‌های آن‌ها به گیم پس اضافه شده و آثار آینده‌ی آن‌ها نیز قرار است به‌محض انتشار، در اختیار مشترکین سرویس اشتراکی گیم مایکروسافت قرار گیرند.

بازی‌های سرویس اشتراکی گیم EA Play

مایکروسافت اخیرا در راستای جذب ناشرانی خاص برای افزودن بازی‌هایشان به ایکس باکس گیم پس تلاش زیادی کرده است. یکی از موفقیت‌های ردموندی‌ها در این خصوص به اضافه شدن مجموعه‌ی Yakuza به گیم پس مربوط می‌شود. پس از انتشار نسخه‌ی Yakuza 0 روی گیم پس در فوریه ۲۰۲۰، این بازی با افزایش محبوبیت بی‌سابقه‌ای در کشورهای غربی مواجه شد. تمام قسمت‌های اصلی مجموعه‌ی یاکوزا قرار است تا ماه مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۹۹-فروردین ۱۴۰۰) برای پلتفرم‌های ایکس باکس عرضه شوند که هفت مورد از آن‌ها روی گیم پس در دسترس هستند. به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت به‌دنبال ادامه و گسترش چنین همکاری‌هایی با شرکت‌ها و ناشران بزرگ بازی‌سازی است و با پشتیبانی ناشران AAA بیشتر از Xbox Game Pass، رشد این سرویس سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی مذاکرات مایکروسافت با دیگر ناشران بزرگ بازی چیست؟ دوست دارید کدام‌یک از آن‌ها به سرویس ایکس باکس گیم پس ملحق شوند؟ لطفا نظرات خود را درصورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع gamerant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده