// چهار شنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۲

اضافه شدن یک گزینه کاربردی به ایکس باکس برای دانلود با بیشترین سرعت

گزینه‌ی جدیدی به صفحه‌ی دانلودهای کنسول‌های ایکس باکس اضافه شده که با انتخاب آن می‌توان با حداکثر سرعت ممکن اقدام به دانلود بازی‌ها کرد.

طبق جدیدترین اخبار بازی، مایکروسافت به‌تازگی گزینه‌ای به نام Suspend my game (بازی من را به حالت تعلیق دربیاور) را به صفحه‌ی دانلودهای کنسول‌های ایکس باکس اضافه کرده که با انتخاب آن «سرعت دانلود بهبود پیدا می‌کند.» این گزینه در حال حاضر برای اعضای برنامه‌ی اینسایدرهای ایکس باکس روی کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و ایکس باکس وان در دسترس قرار گرفته است. در برنامه‌ی اینسایدرها، اعضا زودتر از عموم به ویژگی‌های اضافه‌شده به داشبورد کنسول‌های ایکس باکس دسترسی پیدا می‌کنند. اخیرا نیز نسخه‌ی کرومیوم مرورگر مایکروسافت اج برای اعضای این برنامه منتشر شده بود.

ایدن ماری، رئیس بخش مهندسی ایکس باکس درخصوص این ویژگی جدید در توییتر می‌نویسد: «انتخاب این گزینه در صفحه‌ی دانلودها به شما اجازه می‌دهد تا با بیشترین سرعت ممکن اقدام به دانلود بازی‌ها کنید و در عین حال بازی‌ در حال اجرا را در همان حالت نگه می‌دارد (یا اگر کنسول ایکس باکس سری ایکس یا سری اس دارید، در حالت Quick Resume نگه می‌دارد).»

گزینه‌ جدید Suspend my game در کنسول‌های ایکس باکس

شاید این سؤال برای برخی کاربران پیش بیاید که چرا زمانی‌که یک بازی روی کنسول‌های ایکس باکس در حال اجرا است، دانلودها با سرعت کمتری انجام می‌شوند؟ جواب این است که ایکس باکس بخشی از پهنای باند اینترنت را برای هرگونه اتصال آنلاین آن بازی خاص برای خود محفوظ نگه می‌دارد و زمانی‌که کاربر از بازی خارج می‌شود یا آن را اصطلاحا suspend (به حالت تعلیق) می‌کند، آن‌وقت پهنای باند نگه‌داشته‌شده آزاد می‌شود. حال با این آپدیت جدید، برای دانلود با حداکثر سرعت دیگر لازم نیست کاربران از بازی در حال اجرا خارج شوند.

علاوه‌بر اضافه شدن گزینه‌ی بالا، تغییر دیگری نیز در رابط کاربری کنسول‌های ایکس باکس اتفاق افتاده است و زمانی‌که بازیکنان در Library خود هستند، اعلان‌هایی به‌نمایش درمی‌آیند. یکی از این اعلان‌ها از بازی‌هایی که اخیرا به ایکس باکس گیم پس اضافه شده‌اند، خبر می‌دهد و دیگری به کاربر درباره‌ی آثاری که به‌زودی از این سرویس حذف می‌شوند، اطلاع می‌دهد (تصویر زیر).

اعلان‌های اطلاع‌رسانی برای بازی‌های اضافه‌شده و حذف‌شده‌ی اخیر گیم پس

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی ویژگی‌های جدید اضافه‌شده به کنسول‌های ایکس باکس چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده