// یکشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۷

نسخه کرومیوم مرورگر مایکروسافت اج در راه کنسول‌ های ایکس باکس

مایکروسافت به‌تازگی دسترسی برخی دارندگان ایکس باکس را به نسخه‌ی کرومیوم مرورگر اج فراهم کرده است. این نسخه با سرویس‌های اینترنتی و استریم بازی سازگاری بیشتری دارد.

طبق جدیدترین اخبار بازی، مایکروسافت در حال آزمایش نسخه‌ی Chromium مرورگر Edge روی کنسول‌های ایکس باکس است. افراد منتخبی که عضو برنامه‌ی اینسایدرهای Alpha Skip-Ahead مایکروسافت هستند، در حال حاضر می‌توانند به نسخه‌ی جدید مرورگر اج روی ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و ایکس باکس وان دسترسی داشته باشند. باتوجه‌به اینکه این مرورگر فعلا نسخه‌ی اولیه و آزمایشی است، هنوز از موس و کیبورد پشتیبانی نمی‌کند. بااین‌حال، همان‌طور که می‌توان انتظار داشت، با کنترلر ایکس باکس به‌خوبی کار می‌کند.

مرورگر مبتنی‌بر کرومیوم برای کسانی که می‌خواهند روی ایکس‌ باکس‌شان به وب‌سایت‌های مختلف دسترسی کامل داشته باشند، گزینه‌ی مناسبی به شمار می‌رود. حال با جدیدترین نسخه‌ی مایکروسافت اج روی ایکس باکس، کابران می‌توانند به پلتفرم استریم بازی گوگل استیدیا دسترسی داشته باشند. گفتنی است که چنین قابلیتی به این خاطر فراهم شده چون این نسخه از مرورگر اج توسط نرم‎‌افزار کرومیوم گوگل پشتیبانی می‌شود و به همین خاطر با سرویس استیدیا سازگاری دارد. علاوه‌براین، این نسخه از اج با بازی‌های مبتنی بر وب و سایر سرویس‌های اینترنتی مانند اسکایپ یا شبکه‌ی دیسکورد سازگاری بیشتری دارد.

نسخه آزمایشی نسخه Chromium مرورگر Edge روی ایکس باکس

ظاهرا نسخه‌ی اولیه‌ی کرومیوم اج ایکس باکس شامل همان موتور هماهنگ‌سازی اطلاعات (Sync Engine) می‌شود که در تمام مرورگرهای اج از آن استفاده می‌شود؛ بدین معنی که کاربران می‌توانند داده‌ها و اطلاعات ذخیره‌شده در مرورگر اج روی کامپیوتر خود را به‌صورت کامل به نسخه‌ی ایکس باکس منتقل کنند. همچنین این نسخه از بیشتر ویژگی‌های نسخه‌ی دسکتاپ مرورگر اج مانند افزونه‌ها، تب‌های عمودی و گزینه‌ی کالکشنز پشتیبانی می‌کند.

مایکروسافت از پس‌فردا، ۹ مارس (۱۹ اسفند) پشتیبانی از نسخه‌ی اولیه‌ی مرورگر اج را برای ویندوز متوقف می‌کند و می‌توان انتظار داشت که نسخه‌ی به‌روز‌شده‌ی مبتنی بر کرومیوم مرورگر اج به‌زودی به‌صورت عمومی برای کنسول‌های ایکس باکس منتشر شود تا تمام پلتفرم‌های مایکروسافت به‌صورت یکپارچه از یک نسخه‌ی واحد از مرورگر اختصاصی این شرکت استفاده کنند.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را درصورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع theverge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده