// پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۵

امکان اجرای بازی‌های استیم روی کنسول‌ های ایکس باکس

برخی کاربران به‌تازگی گزارش کرده‌اند که با استفاده از یک روش خاص روی نسخه‌ی آزمایشی مرورگر اج ایکس باکس می‌توان بازی‌های استیم را تجربه کرد.

طبق جدیدترین اخبار بازی، کاربران برنامه‌ی اینسایدرهای ایکس باکس که در حال حاضر به نسخه‌ی آزمایشی مرورگر Chromium Edge روی کنسول‌های ایکس باکس دسترسی دارند، به‌تازگی متوجه شده‌اند که می‌توانند ازطریق این مرورگر وارد سرویس GeForce Now شده و بازی‌های استیم را تجربه کنند.

این امکان می‌تواند برای کاربران ایکس باکسی که از قضا اینترنت پرسرعت هم دارند مفید واقع شود، چراکه آن‌ها حالا آن‌ها با استفاده از نسخه‌ی کرومیوم مرورگر اج خود می‌توانند بازی‌های انحصاری دیگر کنسول‌ها یا پی سی را روی کنسول خود تجربه کنند؛ برای مثال، Death Stranding یا بازی‌های ایندی که روی ایکس باکس منتشر نشده‌اند و فقط ازطریق استیم قابل بازی هستند. کاربران ایکس باکس همچنین قادر خواهند بود سرویس‌هایی چون گوگل استیدیا یا فروشگاه اپیک گیمز را در مرورگر اج کنسول خود اجرا کرده و بازی‌های این دو پلتفرم را ازطریق مرورگر بازی کنند.

بااین‌حال، حداقل فعلا به‌نظر می‌رسد که همه‌ی بازی‌ها را نمی‌توان با این شیوه‌ی نسبتا هوش‌مندانه تجربه کرد، چراکه برای بازی کردن بسیاری از بازی‌ها روی اپیک گیمز یا استیم به موس و کیبورد نیاز است و نسخه‌ی آزمایشی مرورگر کرومیوم اج فعلا تنها از کنترلر خود کنسول پشتیبانی می‌کند.

علاوه‌بر این، گزارش‌هایی در حال حاضر در اینترنت منتشر شده‌اند مبنی بر اینکه مایکروسافت قصد دارد سرویس استریم گیم Cloud Gaming (یا همان xCloud سابق) خود را برپایه‌ی مرورگر و به‌صورت تحت وب برای کنسول‌‌های ایکس باکس در دسترس قرار دهد. چندوقت پیش خبر رسید که مایکروسافت در حال آزمایش نسخه‌ی تحت وب کلاود گیمینگ برای کاربران iOS است تا آن‌ها بتوانند بدون دانلود اپلیکیشن آن از فروشگاه اپ استور، به استریم بازی‌های این سرویس و تجربه‌ی آن‌ها بپردازند.

سرویس کلاود گیمینگ از چند ماه پیش در دسترس دارندگان دستگاه‌های اندرویدی قرار گرفته است. کاربران دستگاه‌های اپل اما فعلا به این سرویس دسترسی ندارد، چراکه مایکروسافت با شیوه‌ی بررسی و تایید اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها در پلتفرم iOS مشکل دارد.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را درصورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده