// جمعه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۳

اپلیکیشن راهنمای تلویزیونی ایکس باکس وان به پایان راه رسید

مایکروسافت پس از سال‌ها پشتیبانی از OneGuide، اپلیکیشن راهنمای تلویزیونی ایکس باکس وان تصمیم گرفته که تا چندوقت دیگر به کار آن خاتمه دهد.

کنسول ایکس باکس وان عرضه‌ی خیلی ایده‌آلی در سال ۲۰۱۳ نداشت و بسیاری از اهالی رسانه و بازیکنان از رویکرد جدیدی که مایکروسافت در قبال کنسول نسل هشتمی‌اش در پیش گرفته بود، خشنود نبودند. یکی از انتقادات عمده به این برمی‌گشت که مایکروسافت تاکید زیادی بر این دارد که ایکس باکس وان دستگاهی برای انواع اشکال سرگرمی از جمله فیلم و سریال باشد و بازی‌های ویدیویی دیگر قرار نیست تنها اولویت یک کنسول خانگی باشد.

در اصل انتخاب کلمه‌ی «وان» برای کنسول نسل هشتمی ایکس باکس به این معنی بود که زمانی‌که کاربر آن را به تلویزیون‌ خود متصل می‌کند، بتواند به فیلم، سریال و بازی در یک مکان واحد دسترسی داشته باشد. همچنین این قابلیت برای کاربران آمریکایی و اروپایی وجود داشت که Cable Box یا تیونر USB TV خود را به ایکس باکس وان متصل کرده و کانال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی دلخواه خود را تماشا کنند.

البته خوشبختانه مایکروسافت خیلی زود از سیاست خود عقب‌نشینی کرد و از همان سال‌های اولیه دوباره تمرکز خود را به ساخت و توسعه‌ی بازی‌ معطوف کرد. خیلی از مدیرانی هم که در آن دوره با سیاست تاکید بر چندرسانه‌ای بودن ایکس باکس وان موافق بودند، در سمت خود باقی نماندند. حال پس از گذشت تقریبا هشت سال از عرضه‌ی ایکس باکس وان، این کنسول تغییرات زیادی نسبت به سال‌های اولیه‌ی خود کرده است. بااین‌حال، یکی از عناصری که هنوز از همان سال‌ها با کنسول نسل هشتمی مایکروسافت مانده، OneGuide، اپلیکیشن راهنمای برنامه‌های تلویزیونی مایکروسافت است.

رابط کاربری اپلیکیشن OneGuide ایکس باکس وان

حال طبق جدیدترین اخبار، مایکروسافت تصمیم گرفته که به کار این اپلیکیشن در ماه می (اردیبهشت-خرداد) خاتمه دهد. این به این معنی است که اگر جزو کاربرانی بوده‌اید که از این اپ استفاده می‌کرده‌اند، دیگر قرار نیست جزئیات اپیزود بعدی سریال مورد علاقه‌ی خود را در آن مشاهده کنید.

جاناتان هیلدبرنت از مایکروسافت طی پستی در وب‌سایت ایکس باکس توضیح می‌دهد: «ما تجربه‌ی کار با ایکس باکس را برپایه‌ی عواملی مانند میزان مصرف و بازخوردهایی که از مصرف‌کنندگان دریافت می‌کنیم، به‌طور مستمر بهبود می‌دهیم. در همین راستا نیز قصد داریم به کارکرد اصلی اپلیکیشن OneGuide در ایکس باکس وان خاتمه دهیم. البته که شما هنوز می‌توانید از OneGuide برای مشاهده‎‌ی دستگاه‌های HDMI متصل‌شده یا تیونر USB TV خود استفاده کنید. شما همچنین هنوز می‌توانید از OneGuide برای تماشای تلویزیون ازطریق تیونر‌های USB TV یا قابلیت HDMI Pass-through استفاده کنید، ولی دیگر به راهنمای برنامه‌های تلویزیونی دسترسی نخواهید داشت.»

البته توقف پشتیبانی مایکروسافت از این اپلیکیشن به این معنی نیست که آن‌ها دیگر قرار نیست بیش از این در حوزه‌ی تلویزیون فعالیت داشته باشند، چراکه می‌دانیم سریال مورد انتظار هیلو در حال حاضر در حال ساخت است و احتمالا در اوایل سال ۲۰۲۲ پخش خواهد شد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی خاتمه دادن به کار اپلیکیشن OneGuide چیست؟ آیا اصلا از آن استفاده می‌کردید؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده