نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۹

حمایت EA از استودیوی جدید صداپیشه بازی Assassin's Creed

ابوبکر سلیم، صداپیشه مجموعه Assassin's Creed یک استودیوی جدید به نام Silver Rain Games تأسیس کرده که اولین بازی آن با حمایت مالی الکترونیک آرتز ساخته می‌شود.

ابوبکر سلیم کسی است که صداپیشگی شخصیت «بایک»‌ در بازی Assassin's Creed Origins را بر عهده داشت و به‌خاطر ایفای همین نقش، نامزد جایزه بفتا (BAFTA) هم شد. او حالا یک استودیوی بازی‌سازی مستقل به نام سیلور رین گیمز (Silver Rain Games) تأسیس کرده و این استودیو مورد توجه شرکت الکترونیک آرتز قرار گرفته است. بنابراین اولین بازی سیلور رین گیمز تحت حمایت برنامه اورجینالز شرکت EA ساخته و منتشر می‌شود. EA Originals برنامه‌ای است که به‌واسطه آن شرکت الکترونیک آرتز به استودیوهای مستقل برای ساخت بازی‌هایشان کمک می‌کند و سپس این بازی‌ها را به انتشار می‌رساند.

A Way Out و Sea of Solitude و بسیاری از بازی‌های دیگر تحت همین برنامه ساخته و منتشر شده‌اند. سلیم که شاید خیلی‌ها او را با بازی در نقش «پدر» در سریال شبکه HBO به نام Raised by Wolves (تهیه‌کنندگی ریدلی اسکات) به یاد بیاورند، برای تأسیس استودیوی مستقل خود با ملیسا فیلیپس، برنامه‌ریز سابق بخش بازی‌های ویدیویی جشنواره بفتا همکاری کرده است. این دو نفر به‌تنهایی استودیو را راه‌اندازی کردند و سپس افراد مختلفی از سراسر جهان به تیم آن‌ها اضافه شدند و از راه دور با یکدیگر کار می‌کنند. فیلیپس در مصاحبه‌ای که با وبسایت یوروگیمر داشتند، در این‌باره توضیح داد:

«سال گذشته بود که ما اعلام کردیم می‌خواهیم یک استودیو تأسیس کنیم و به‌ همین زودی یک سال سپری شد. ما استودیو را سه روز پس از اولین قرنطینه (به‌خاطر شیوع کرونا) راه‌اندازی کردیم. می‌دانستیم که مجبوریم از راه دور کار کنیم و اتفاقا در این زمینه خوش‌شانس بودیم. قبلا فقط من و ابوبکر بودیم که در یک کافی‌شاپ می‌نشستیم و بر سر هم فریاد می‌زدیم، اما حالا تیم ما شامل ۳۰ نفر از سرتاسر دنیا می‌شود.»

ملیسا فیلیپس و اَبوبکر سلیم

ملیسا فیلیپس / ابوبکر سلیم

سلیم در حال حاضر مشغول بازی در فصل دوم سریال Raised by Wolves است و در آفریقای جنوبی به سر می‌برد. در ادامه این مصاحبه از فیلیپس پرسیده شد که انتخاب شیوه دورکاری به‌خاطر درگیر بودن سلیم و حضور او در پروژه‌های فیلم‌برداری مختلف بود یا این کار دلیل دیگری داشت. فیلیپس در پاسخ گفت: «بخشی از این تصمیم به‌خاطر الگوبرداری از روش کار استودیوی مون (Moon Studios) برای ساخت بازی Ori and the Blind Forest بود. اما این ایده هم وجود داشت که دورکاری می‌تواند امکان کار کردن با افراد و استعدادهای مختلف از سراسر جهان را برای ما فراهم کند و از این طریق می‌توانیم دیدگاه‌ها و داستان‌های مختلف را در این استودیوی کوچک که به‌صورت آنلاین فعالیت می‌‌کند، به اشتراک بگذاریم.

فیلیپس در ادامه صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرد که آن‌ها در استودیوی Silver Rain Games قصد ندارند خودشان را به تولید یک نوع خاص از محتوا محدود کنند و شاید در آینده علاوه‌بر بازی، روی محتواهای دیگری نیز مشغول به کار شوند. اما او تاکید کرد که در حال حاضر تمام تمرکز خود را روی ساخت اولین بازی‌شان گذاشته‌اند.

در ادامه از سلیم سؤال شد که همکاری او با یوبیسافت در ساخت بازی Assassin's Creed Origins چه تاثیری روی تصمیمش برای ایجاد یک استودیوی جدید داشت. سلیم در جواب توضیح داد: «چیزی که از تجربه کار روی Assassin's Creed برداشت کردم، این بود که برای اولین‌بار پشت صحنه ساخت یک بازی را می‌دیدم. آنچه باعث ایجاد انگیزه در من برای ساخت بازی شد، قرار گرفتن در چنین فضایی بود؛ جایی که می‌دیدم صدها نفر مشغول ساخت یک دنیای بزرگ برای بازی هستند. من با بیشتر این افراد صحبت کردم و فهمیدم که آن‌ها عاشق ساختن این دنیا هستند و به هر کاری که انجام می‌دهند (مثل طراحی صدا، جلوه‌های بصری و برنامه‌نویسی) عشق می‌ورزند. این برای من بسیار الهام‌بخش بود.»

هنوز اطلاعات زیادی درباره اولین بازی Silver Rain Games در دست نیست، اما باتوجه‌به اینکه قرارداد این استودیو با شرکت الکترونیک آرتز نهایی شده، احتمالا به‌زودی و در یکی از کنفرانس‌های رسانه‌ای EA بیشتر درباره این بازی خواهیم شنید. حتی این احتمال هم وجود دارد که در مراسم The Game Awards ابوبکر سلیم مثل جوزف فارس (کارگردان بازی A Way Out)، روی صحنه حاضر شود و به رونمایی از بازی خود بپردازد. به هر حال برای کسب اطلاعات بیشتر فعلا باید صبر کنیم.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده