// دوشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۱

امکان بهبود عملکرد بازی های سرویس ابری ایکس باکس

مایکروسافت در حال آزمایش راه‌حلی برای افزایش قابل‌توجه رزولوشن سرویس استریم بازی Cloud Gaming روی ایکس باکس گیم پس است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، به‌نظر می‌رسد مایکروسافت در حال آزمایش راه‌حلی برای افزایش رزولوشن سرویس استریم بازی Cloud Gaming (پیش‌تر xCloud) روی ایکس باکس گیم پس از 720p به 1080p است.

براساس گزارش وب‌سایت ویندوز سنترال، یک بازی‌ساز بی‌نام ولی قابل اعتماد به‌تازگی تصویری برای آن‌ها فرستاده که در آن بازی Hellblade Senua’s Sacrifice در حال اجرا روی سرویس ابری ایکس باکس است (برای مشاهده‌ی تصویر به اینجا مراجعه کنید) و نکته‌ی مهم آن این است که وضوح تصویر بازی استریم‌شده 1080p است. این در حالی است که وضوح تصویر بازی‌های کلاود گیمینگ ایکس باکس تا به امروز به 720p محدود بوده است و افزایش یک و نیم برابری رزولوشن پیشرفت قابل‌توجه‌ای برای آن محسوب می‌شود.

بیشتر گوشی‌های موبایل امروزی توانایی اجرای تصاویر 1080p را دارند و از آن‌جایی که تعداد زیادی از مخاطبان کلاود گیمینگ روی صفحه‌ی گوشی‌های اندرویدی خود اقدام به تجربه‌ی بازی‌های این سرویس می‌کنند، افزایش در رزولوشن بازی‌ها می‌تواند گیمرهای موبایلی بیشتری را به سمت بازی‌های ابری مایکروسافت و خریداری اشتراک گیم پس سوق دهد.

دلیل اینکه مایکروسافت وضوح تصویر بازی‌های کلاود گیمینگ خود را روی 720p محدود کرده این است که می‌خواهد مطمئن شود بازی‌ها با کیفیتی ثابت اجرا می‌شوند و اختلال در برقراری ارتباط با سرورهای ابری را به حداقل برساند. بااین‌حال، کسانی که تجربه‌ی استفاده از Cloud Gaming را دارند گزارش کرده‌اند که تصاویر روی این سرویس حالتی تار و ناواضح دارند.

بازی‌های سرویس Cloud Gaming گیم پس روی دستگاه‌های اندرویدی

مایکروسافت در سال ۲۰۲۱ قصد دارد سرورهای سرویس استریم بازی خود را از معماری ایکس باکس وان به معماری ایکس باکس سری ایکس ارتقا دهد. هدف نهایی آن‌ها از این کار این است که Cloud Gaming را با کیفیتی قابل قبول در دسترس کاربران پی سی و کنسول‌ها قرار دهد، چراکه بازیکنانی که بخواهند بازی‌های ابری ایکس باکس را روی صفحه‌ی مانیتور یا تلویزیون تجربه کنند، قطعا دوست دارند بازی‌ها با وضوح تصویری قابل قبول و پایدار برای آن‌ها اجرا شود.

مایکروسافت در حال حاضر در حال رقابت با شرکت‌های دیگر است که همگی از حیث ارائه‌ی رزولوشن مطلوب در سرویس گیمینگ ابری‌شان از ردموندی‌ها جلوتر هستند. برای مثال، پلتفرم‌های گوگل استیدیا، آمازون لونا و GeForce Now هم‌اکنون وضوح تصویر 1080p را به مشتری‌هایشان ارائه می‌دهند.

سرویس Cloud Gaming ایکس باکس گیم پس در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۴ شهریور) راه‌اندازی شد و در ۲۲ کشور در اختیار کاربران قرار گرفت. این سرویس در حال حاضر بیش از ۱۰۰ بازی را در خود جای داده است.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را درصورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده