نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۵

تغییرات سیستم XP بازی Marvels Avengers از زبان سازندگان

استودیوی کریستال داینامیکس ضمن اذعان به اینکه تغییرات سیستم پیشرفت در جریان بازی Marvel's Avengers موجب سردرگمی بازیکنان شده، به شفاف سازی در اینباره پرداخته است.

هفته‌ی گذشته خبری مبنی بر ایجاد یک سری اصلاحات در ساختار بازی Marvel's Avengers منتشر شده بود که به ادعای طرفداران، هیچ ارتباطی با خواسته‌های کاربران نداشته است. آپدیت انتشار نسخه نسل جدید این بازی درکنار اضافه کردن محتوای مربوط‌به شخصیت Hawkeye، تغییرات محسوسی را در سیستم دریافت XP و افزایش سطح بازیکنان در جریان بازی ایجاد کرده است.

Crystal Dynamics در اطلاعیه جدید خود به رفع ابهام از نحوه‌ی تغییرات سیستم پیشرفت XP در جریان بازی Marvel's Avengers پرداخته و در ادامه می‌پذیرد که تغییرات ناگهانی بازی موجب سردرگمی بازیکنان شده است. حساب رسمی این شرکت در وبسایت ردیت در این خصوص می‌نویسد:

«هدف ما از تغییر سیستم XP صرفاً طولانی‌تر کردن بازی نبوده و اطلاعیه‌ی اولیه ما نیز به اندازه کافی در انتقال این پیام، واضح عمل نکرده است. لذا از بابت ایجاد سردرگمی و بی‌نظمی در جریان بازی عذرخواهی می‌کنیم.»

ثور در بازی Marvel

توسعه‌دهندگان این بازی در توضیحات خود برای رفع ابهامات ایجاد شده اظهار داشتند که در سیستم فعلی، بازیکنانی که در سطوح پایین‌تر قرار دارند سریع‌تر از قبل به لِوِل‌های بالاتر دست پیدا می‌کنند. این درحالی است که این کار در لِوِ‌ل‌های بالاتر بیشتر از قبل طول می‌کشد. بررسی‌ها نشان می‌دهند که در سیستم فعلی، تقریباً بعد از هر مرحله می‌توان به یک سطح بالاتر صعود کرد؛ درحالی که اینکار قبلاً ۲ الی ۴ مرحله طول می‌کشید. ضمن اینکه دشمنان قوی‌تری که در بازی حضور دارند، XP بیشتری را نصیب بازیکنان کرده و در نتیجه انگیزه بیشتری را برای مواجه شدن با آن‌ها ایجاد می‌کنند.

در کل کریستال داینامیکس انتظار دارد که رسیدن به بالاترین سطح بازی با قهرمانان مختلف، حدود ۳ تا ۵ ساعت بیشتر از گذشته زمان ببرد.

شخصیت های بازی Marvel

درحالی که توضیحات توسعه‌دهندگان این بازی، تصویر به مراتب واضح‌تری از نحوه تغییرات سیستم XP بازی را ارائه می‌کند، طرفداران Marvel's Avengers در ردیت همچنان از این توضحات متقاعد نشده و نمی‌دانند که این تغییرات چطور برای بازی و کاربران مفید خواهد بود. یکی از پاسخ‌هایی که توسط کاربران به این پست منتشر شده، بیشترین لایک را به خود اختصاص داده است. antca87 در این پیام می‌نویسد: «این حرکت واقعاً بی‌معنی و ناپسندیده بود. سیستم سطح بندی بازی هیچوقت به‌عنوان یکی از مشکلات اصلی مطرح نشده بود. مسئله‌ای که وجود دارد، کمبود محتوا است، نه مشکلات فنی.»

انتظار می‌رود که بعد از گذشت چندماه از زمان عرضه بازی Marvel's Avengers، ارتباط توسعه‌دهندگان با طرفداران به مراتب بیشتر از این بوده و رفته رفته به برطرف کردن مشکلات و دغدغه‌ی اصلی کاربران پرداخته شود. تا جایی که در شکایت‌ها و انتقادات کاربران در فضای مجازی دیده شده، تقریباً هیچ یک از این موارد به نحوه‌ی لِوِل آپ شدن بازیکنان در بازی ارتباط نداشته است. بلکه این از بین رفتن هیجان و یکنواخت شدن بازی است که بیشتر کاربران را از Marvel’s Avengers ناامید کرده است. باید دید که آیا توسعه‌دهندگان این بازی بالاخره به رفع مشکلات اصلی آن خواهند پرداخت یا اینکه شرایط به همین نحو پیش خواهد رفت.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران مطرح کنید.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده