// پنجشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۳

رفع یکی از مشکلات آزاردهنده‌ ایکس باکس سری ایکس

مایکروسافت درنهایت به انتقادهای کاربران گوش داد و یک مشکل کوچک در منوی ایکس باکس سری ایکس را که برای مدت‌ها است بازیکنان را آزار می‌داده، رفع کرده است.

رابط کاربری کنسول‌های ایکس باکس در طول این سال‌ها کم‌وبیش ثابت باقی مانده است. بااین‌حال، مایکروسافت هر از چند گاهی تغییرات کوچکی در شکل‌و‌شمایل منوها و عملکرد بخش‌های مختلف آن اعمال کرده است. یکی از این تغییرات اضافه کردن گزینه‌ی Xbox Assist بوده که درواقع بخش پشتیبانی اختصاصی منوی ایکس باکس است و زمانی ظاهر می‌شود که کاربر بخواهد در داشبورد کنسول به Game Options دسترسی پیدا کند. این گزینه در پایین‌ترین قسمت منو نمایش داده می‌شود که کاربران ایکس باکس برای سال‌ها به‌صورت ناخود‌آگاه عادت کرده بودند از آن قسمت از بازی خارج شوند.

تغییر مکان گزینه Xbox Assist در کنسول ایکس باکس سری ایکس

گزینه‌ی Xbox Assist حالا به بخش جداگانه‌ای در پایین Game Options منتقل شده است

این موضوع باعث شده بود کاربران پس از ورود یه منوی Game Options برای خروج از بازی دکمه‌ی RT را فشار دهند تا به سرعت به پایین منو هدایت شوند و باتوجه‌به اینکه برای سال‌ها عادت کرده بودند در پایین‌ترین قسمت منو گزینه‌ی Quit را انتخاب کنند، به‌جای آن ناخواسته وارد بخش Xbox Assist می‌شدند. این موضوع باعث آزار بسیاری از دارندگان ایکس باکس شده بود و حال کاربران وب‌سایت ردیت اعلام کرده‌اند که مایکروسافت در جدیدترین آپدیت کنسول ایکس باکس سری ایکس مکان Xbox Assist را تغییر داده و حالا این گزینه به بخش جداگانه‌ای در پایین Game Options منتقل شده است. همچنین با اینکه گزینه‌ی ایکس باکس اسیست هنوز در پایین منو قرار دارد، ولی کاربران برای انتخاب آن باید آنالوگ استیک یا دی-پد کنترلر را بیشتر فشار دهند.

کاربری به نام Workwombat که یکی از اعضای رسمی تیم ایکس باکس در ساب‌ردیت Xbox Insider است، اعلام کرده مایکروسافت این تغییر را پس از شنیدن انتقادات از طرف جامعه‌ی کاربری ایکس باکس، در منوی کنسول اعمال کرده است.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده