نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۵

ساخت چندین بازی در استودیو سازنده کنترل

شرکت رمدی، سازنده بازی Control، در حال حاضر روی پنج بازی مختلف کار می‌کند که دو تا از آنها هنوز رونمایی نشده‌اند و با همکاری اپیک گیمز ساخته می‌شوند.

رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment) همزمان روی پروژه‌های مختلفی کار می‌کند و وظیفه ساخت پنج بازی را به چهار تیم متفاوت سپرده است. سازنده‌های بازی Control اکنون مشغول ساخت یک بازی AAA جدید هستند؛ یک تیم دیگر روی دنباله CrossFire کار می‌کنند که با نام CrossfireX شناخته می‌شود؛ تیم سوم هم بازی Vanguard را توسعه می‌دهد که یک کوآپ رایگان (Free-to-Play) خواهد.

اما تیم بازیسازی چهارم در استودیو رمدی، هم‌اکنون روی دو پروژه معرفی نشده کار می‌کند که هر دوی آنها با همکاری اپیک گیمز، برای کنسول‌ها و همچنین PC در دست ساخت هستند. هنوز اطلاعات زیادی درباره این دو بازی موجود نیست، اما در مصاحبه‌ای که اخیرا ترو ویرتالا، مدیر عامل رمدی با وبسایت GamesIndustry.biz داشت، به نکات جالبی درباره این دو بازی اسرارآمیز اشاره شد. بر اساس اطلاعاتی که وبسایت مذکور منتشر کرده، ویرتالا درباره حال‌وهوا و همچنین داستان این بازی‌های خیلی مختصر صحبت کرد، اما به این موضوع اشاره شد که هر دو بازی در یک دنیای مشترک اتفاق می‌افتند. یکی از این بازی‌ها دارای مقیاس بزرگتری است و با کیفیت AAA ساخته می‌شود، اما بازی دیگر کوچکتر خواهد بود. ظاهرا رمدی قصد دارد یک IP بر اساس این بازی‌ها خلق کند و در آینده نیز دنباله‌ آنها را بسازد.

ویرتالا به GamesIndustry.biz گفت که هدف اصلی رمدی، داشتن برندهای مختلف و گسترش آنها است. به‌طور مشخص، IP جدید و مشترک آنها با کمپانی اپیک، یکی از همین برندها خواهد بود که در آینده نیز بازی‌های بیشتری بر اساس آن ساخته و منتشر می‌شوند. علاوه بر این، رمدی امیدوار است که بازی آنلاین و همکاری‌محور جدیدش یعنی Vanguard هم بتواند مخاطبان زیادی جذب کند و به یک برند بادوام و درآمدزا تبدیل شود. در ادامه این مصاحبه، کمی بیشتر درباره Vanguard صحبت شد و ویرتالا گفت که این بازی یک برداشت خلاقانه و جدید از سبک شوتر Co-Op خواهد بود و می‌تواند استانداردهای تازه‌ای را در این سبک معرفی کند.

یکی از محیط‌های بازی Control

چند ماه پیش در اخبار داشتیم که بازی جدید رمدی در جهان مشترک Alan Wake و Control جریان خواهد داشت. این جهان مشترک که Remedy Connected Universe نامیده می‌شود، داستان هر دو بازی را دربر می‌گیرد. بسته الحاقی AWE برای بازی Control هم در همین جهان مشترک جریان داشت و حتی در آن شاهد حضور شخصیت «آلن ویک» بودیم. در مورد بازی جدید و زمان انتشار آن هنوز چیزی اعلام نشده است.

احتمالا اولین بازی که رمدی خود را برای عرضه آن آماده می‌کند CrossfireX است. این شوتر اول‌شخص که گیم‌پلی اکشن و سریعی هم دارد، در نیمه دوم سال جاری میلادی منتشر خواهد شد.

استودیوی رمدی در سال ۲۰۲۰ عملکرد تجاری فوق‌العاده‌ای داشت. درآمد عملیاتی این شرکت در سال گذشته میلادی برابر با ۱۶ میلیون دلار بود که در مقایسه با ۷.۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ به بیش از دو برابر افزایش پیدا کرد. نکته جالب‌تر آنکه در سال ۲۰۲۰ رمدی هیچ بازی جدیدی عرضه نکرد و فقط بازی Control را روی پلتفرم‌های بیشتری به انتشار رساند. Control در سال ۲۰۱۹ فقط از طریق فروشگاه اپیک گیمز برای PC در دسترس بود، اما در سال ۲۰۲۰ روی استیم هم قرار گرفت و این موضوع به فروش بیشتر بازی کمک زیادی کرد. ضمن اینکه نباید اضافه شدن بازی به سرویس ایکس باکس گیم پس و همچنین انتشار آن روی کنسول سوییچ را فراموش کنیم.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده