نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۵

مایکروسافت به دنبال حل مشکلات کنترلر جدید ایکس باکس

شرکت مایکروسافت اعلام کرد که از مشکلات کنترلر جدید ایکس باکس آگاهی دارد و در حال حاضر به‌دنبال راهی است تا این مشکلات را برطرف کند.

اخیرا برخی از گیمرها اعلام کردند که با جدیدترین نسخه از کنترلر بی‌سیم ایکس باکس (Xbox Wireless Controller) که همراه‌با کنسول ایکس باکس سری ایکس/اس هم عرضه می‌شود، مشکلاتی را تجربه کرده‌اند. براساس اعلام این افراد، بعضی از دسته‌های جدید ایکس باکس، دربرابر فشار دادن دکمه‌ها عکس‌العمل دقیقی نشان نمی‌دهند. ظاهرا این مورد در هنگام استفاده از این دسته‌ها روی PC هم اتفاق می‌افتد. خبر خوب آن است که شرکت مایکروسافت این مشکل را تایید کرده و گفته که از آن اطلاع دارد. این شرکت همچنین اعلام کرده که در حال حاضر به‌دنبال راهی است تا بتواند این مشکل را برطرف سازد. اما خبر بد آن است که هیچ بازه زمانی برای رفع شدن این ایراد اعلام نشده و معلوم نیست که گیمرها باید با کنترلرهای مشکل‌دار خود چه کار کنند. بنابراین افراد یا باید دسته‌های خریداری شده را پس بدهند (که این کار هم با دردسرهای خاص خودش همراه خواهد بود) یا اینکه منتظر بمانند تا مایکروسافت به این مشکل رسیدگی کند.

به‌نظر می‌رسد با پیشرفت کنترلر کنسول‌ها، مشکلات مربوط‌به آن‌ها نیز زیادتر شده است. کنترلرهای امروزی ساختار پیچیده‌ای دارند و طراحی و تولید آن‌ها با چالش‌های زیادی همراه است. دکمه‌های متعدد، D-Pad، آنالوگ‌ها، تریگرها و موتورهای لرزاننده، از متداول‌ترین قسمت‌ها در دسته‌های امروزی هستند که هر کدام از آن‌ها ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. از قرار معلوم، مشکل دسته‌های جدید ایکس باکس مربوط‌به عملکرد دکمه‌های آن می‌شود. یک بازیکن با نام کاربری SK Lee به وبسایت The Loadout اعلام کرده که دکمه Y روی دسته ایکس باکس‌اش به درستی کار نمی‌کند و این موضوع در هنگام بازی کردن FIFA روی کامپیوتر برایش مشکل‌ساز شده است. او ادعا کرده که در یک بازی ۱۵ دقیقه‌ای، بارها این مشکل برایش به‌وجود آمده و درنهایت تصمیم گرفته تا از دسته دیگری برای بازی کردن استفاده کند. در زیر می‌توانید ویدیویی که این کاربر ارسال کرده است را مشاهده کنید:

دانلود ویدیو از آپارات

البته نمونه‌های دیگری از مشکلات مربوط‌به کنترلر جدید ایکس باکس هم گزارش شده‌اند. برای مثال کانال یوتیوب TrueGamingHD ویدیویی را منتشر کرده که در آن دسته کنسول ایکس باکس سری ایکس، درحالی‌که هنوز به کنسول متصل است، هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد و درنهایت کاربر مجبور به ری‌استارت کردن کنسول خود می‌شود. ظاهرا مشکل دسته‌های جدید مایکروسافت هر چیزی که هست، هم روی کنسول و هم روی PC بروز پیدا می‌کند.

مایکروسافت با ارسال بیانیه‌ای به وبسایت The Loadout اعلام کرد: «ما در مایکروسافت تمام محصولات خود را تحت آزمایش‌های دقیق کنترل کیفیت قرار می‌دهیم و متعهد به ارائه تجربه بازی بی‌نظیر به مشتریان خود هستیم. ما می‌دانیم که ممکن است برخی بازیکن‌ها با مشکل عدم پاسخگویی در کنترلرهای جدید ایکس باکس مواجه شده باشند. تیم ما به‌طور فعال روی پیدا کردن راه‌حل این مشکل کار می‌کند. برای داشتن بهترین تجربه، ما از مشتریان خود می‌خواهیم که به پشتیبانی ایکس باکس مراجعه کنند.»

هنوز نمی‌دانیم که راه‌حل مایکروسافت برای کنترلرهای مشکل‌دار به چه صورت خواهد بود. ممکن است همه چیز با یک آپدیت نرم‌افزاری برطرف شود یا اینکه افراد مجبور به تعویض دسته‌های خود با نمونه‌های سالم باشند. نکته جالب آنکه سال گذشته هم مشکلی مشابه برای کنترلر الیت 2 به‌وجود آمده بود که مربوط‌به دریفت کردن آنالوگ، عملکرد ضعیف دکمه‌ها و موارد دیگر می‌شد.

البته مشکل کنترلر در کنسول‌های نسل نهم موضوع جدیدی نیست. چندی پیش خبر شکایت حقوق علیه سونی به‌خاطر مشکلات دسته پلی استیشن 5 را منتشر کردیم. حتی شاهد انتشار ویدیویی از کالبدشکافی این دسته برای پیدا کردن علت احتمالی مشکل دریفت در آن بودیم.


منبع PCGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده