// چهار شنبه, ۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۱

حل مشکل وصل نشدن دسته دوال سنس به پلی استیشن 5

بعد از جعبه‌گشایی زومجی متوجه مشکل عجیبی برای اتصال دسته دوال سنس به پلی استیشن 5 شدیم. در این مقاله می‌خواهیم راه حل این مشکل را توضیح دهیم. با زومجی همراه باشید.

در نهایت کنسول پلی استیشن 5 به دست زومجی رسید و به‌زودی جعبه‌گشایی کامل پلی استیشن 5 نسخه استاندارد را در سایت و شبکه‌های اجتماعی زومجی می‌توانید تماشا کنید. بعد از جعبه گشایی، زمانی که سعی داشتیم پلی استیشن 5 را راه‌اندازی کنیم با مشکلی عجیب روبه‌رو شدیم که با جستجو در اینترنت متوجه شدیم برخی خریداران پلی استیشن ۵ در سراسر جهان با مشکلی مشابه مواجه شده‌اند.

بعد از روشن کردن پلی استیشن 5، سونی از شما می‌خواهد تا برای ادامه مراحل دسته دوال سنس را با کابل به کنسول متصل کنید. مشکل مورد اشاره دقیقا از همین‌جا آغاز می‌شود، علی‌رغم روشن شدن کنترلر، با فشردن دکمه پلی‌استیشن وارد منوی اصلی پلی استیشن 5 نمی‌شوید. 

در این مشکل علی‌رغم درست بودن کنترلر و کنسول، به‌دلیل باگ نرم‌افزاری ارتباطی بین آن‌ها برقرار نمی‌شود تا کاربر بتواند از دسته برای هدایت پلی استیشن 5 استفاده کند. در اینترنت راهکارهای متفاوتی ارائه شده که در بررسی زومجی هیچ‌ یک از آن‌ها کاربردی نبود. در ادامه به روش‌ زومجی و روش‌های پیشنهادی دیگر اشاره می‌کنیم:

تنظیمات پلی استیشن 5 برای کنترلر

روش اول: زومجی (تست شده)

در این روش باید ابتدا دسته دوال شاک ۴ (دسته PS4) را با USB به پلی استیشن 5 متصل کنید. سپس با فشردن دکمه پلی‌استیشن و تنظیم زبان کنسول وارد منوی اصلی می‌شوید. سپس با فشردن و نگه‌داشتن هم‌زمان دکمه پلی‌استیشن و دکمه Create روی کنترلر دوال سنس (دسته PS5) بلوتوث دسته را ریست کنید. 

دکمه ریست بلوتوث دسته PS5 دوال سنس

حال باید با ورود به تنظیمات پلی‌استیشن 5 و ورود به بخش Accessories، وارد تنظیمات Bluetooth Accessories شوید، اکنون می‌توانید با انتخاب Wireless Controller که همان دوال سنس است از دسته خود استفاده کنید. 

بعد از یک بار اتصال کنترلر دیگر مشکل شارژ دسته یا روشن کردن کنسول با استفاده از دسته را نخواهید داشت. 

روش دوم: ریست کردن کنترلر

هرچند روش ریست کردن کنترلر برای زومجی کارساز نبود، اما شاید برای مشکلات دیگر راهگشای شما باشد. پشت دوال سنس یک سوراخ قرار دارد، با استفاده از یک سوزن به مدت ۱۰ ثانیه سوراخ پشت دوال سنس را فشار دهید تا تنظیمات دسته‌ ‌به‌صورت کامل ریست شود. 

اکنون دوباره کنسول را روشن کنید و کابل USB‌ تایپ C را به کنترلر متصل کنید. 

دکمه ریست کردن دسته PS5

در اینترنت روش‌های دیگر مانند ورود به حالت Safe Mode پلی استیشن ۵ به‌عنوان راه حل ارائه شده است، اما حقیقت آن‌ است که در صورت مشکل کنترلر در اتصال با USB شما حتی نمی‌توانید با استفاده از دوال سنس حالت Safe Mode پلی استیشن ۵ را کنترل کنید. در نتیجه این روش را پیشنهاد نمی‌کنیم. 

اگر کنسول را به صورت حضوری می‌خرید حتما قبل از خروج از فروشگاه کنسول را یک بار روشن و در منو با استفاده کنترلر بچرخید. در صورتی که اینترنتی خریداری می‌کنید از امکان بازگشت کنسول در صورت خرابی مطمئن شوید. بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی برای اطمینان دارندگان کنسول فرصتی یک هفته‌ای را برای اعلام خرابی به مشتری می‌دهد. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده