// سه شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۸

استفاده حداکثری بازی Returnal از سخت‌ افزار پلی استیشن 5

رئیس بازاریابی Housemarque به‌تازگی درباره‌ی این گفته که این استودیو در تلاش است تا بازی Returnal از سخت‌افزار پلی استیشن 5 و همچنین سایر قابلیتهای شاخص این کنسول نهایت بهره را ببرد.

Returnal با داشتن ویژگی‌هایی مانند اکشن‌های نفس‌گیر، مکان‌های مرموز و متنوع، داستانی کنجکاو‌برانگیز و المان‌های ترسناک همین حالا هم پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بازی‌های مطرح کنسول نسل جدید سونی را دارد. حال به‌نظر می‌رسد که باید مورد دیگری را به فهرست ویژگی‌های مثبت ریترنال اضافه کنیم.

Returnal یکی از انحصاری‌های مهم پلی استیشن 5 است و مطابق رسم همیشگی بازی‌های انحصاری پلی استیشن این وظیفه را برعهده دارد که پتانسیل موجود در سخت‌افزار کنسول جدید سونی را به رخ همگان بکشد. حال طبق جدیدترین اظهارات استودیوی Housemarque، سازنده‌ی Returnal به‌نظر می‌رسد که این رسم مانند همیشه اجرا می‌شود و احتمالا شاهد جلوه‌های بصری فوق‌العاده‌ای در بازی خواهیم بود.

میکائیل هاوِری، رئیس بازاریابی هاوس‌مارک در مصاحبه‌ای با BBC گفته که آن‌ها در بحث جلوه‌های بصری Returnal «تمام تلاش خود را می‌کنند تا از سخت‌افزار پلی استیشن 5 نهایت بهره را ببرند.» طبق صحبت‌های هاوری، نکته‌ی جالب توجه دیگر این است که بازی ریترنال نه فقط از سخت‌افزار گرافیکی، بلکه از دیگر قابلیت‌های پلی استیشن 5 مانند تریگرهای حساس و صدای سه‌بعدی تمپست هم استفاده می‌کند.

سلین در حال شلیک به بیگانگان پرنده در Returnal

او توضیح می‌دهد: «ما کارهای زیادی در بحث جلوه‌های بصری بازی انجام داده‌ایم و درتلاش هستیم تا از سخت‌افزار پلی استیشن 5 نهایت بهره را ببریم. فکر می‌کنم تضادی که محیط خیلی تاریک بازی با انبوهی از گلوله‌های رنگارنگ و درخشان سلاح‌ها ایجاد می‌کند، با سخت‌افزار پلی استیشن 5 زیباتر هم می‌شود. یکی از جنبه‌های شاخص پلی استیشن 5 فناوری اختصاصی صدای سه‌بعدی این کنسول است که می‌تواند از نظر صوتی بازیکنان را مدام به واکنش وادارد. مثلا وقتی که شخصی در بازی پشت سر شما است، سریعا از حضور او خبردار می‌شوید و بدون اینکه او را اصلا دیده باشید به‌سرعت می‌چرخید و به او شلیک می‌کنید.»

هاوری در ادامه میگوید: «کنترل‌ دوال سنس هم ویژگی‌های شاخص مشابه‌ای دارد. برای مثال، زمانی‌ که تریگر L2 را تا نیمه فشار می‌دهید، کاراکتر درون بازی روی مگسک اسلحه تمرکز می‌کند و آماده‌ی شلیک می‌شود؛ در حالی اگر آن را تا انتها فشار دهید، به‌صورت متفاوتی [نسبت به شلیک عادی با R2] شروع به تیراندازی می‌کند. تمام این تعاملات با بازیکن بدون هیچ جلوه‌ی بصری اتفاق می‌افتند. قابلیت‌های پلی استیشن 5 به‌نوعی منحصر‌به‌فرد هستند و باعث می‌شوند بازیکن بیشتر غرق تجربه‌ی بازی شود.»

Returnal در تاریخ ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را درصورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده