// پنجشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۸

ساخته شدن بازی Titanfall 3 در هاله‌ای از ابهام

یکی از مدیران ارشد EA به‌تازی طی مصاحبه‌ای از این گفته که استودیوی ریسپاون مختار است خود درباره‌ی ساخته شدن یا نشدن Titanfall 3 تصمیم بگیرد.

تقریبا پنج سال از انتشار بازی Titanfall 2 می‌گذرد و همینطور که رفته‌رفته به عمر نسخه‌ی دوم این مجموعه اضافه می‌شود، تقاضا از سمت بازیکنان برای ساخت نسخه‌ای جدید از تایتان ‌فال رو به افزایش بوده است. با این وجود، به‌نظر می‌رسد که استودیوی Respawn Entertainment در حال حاضر تمرکز خود را به کلی روی پشتیبانی از بازی Free-to-Play و بتل رویال خود یعنی Apex Legends گذاشته است که وقایع آن در دنیای تایتان‌فال جریان دارد. اگرچه هر از چندگاهی شایعاتی مبنی‌بر ساخته شدن نسخه‌ای جدید از تایتان‌فال به گوش می‌رسید، EA و ریسپاون به تمام شایعات خاتمه داده و در اردیبهشت امسال اعلام کردند که در حال حاضر نسخه‌ی جدید تایتان‌فال در دست توسعه نیست.

باتوجه‌به اینکه Titanfall 2 بازی خوبی بود و توانست نظر بازیکنان را به خود جلب کند، ساخته نشدن نسخه‌ی سوم باعث ناراحتی طرفداران خواهد شد. حال این سؤال پیش می‌آید که چرا استودیوی ریسپاون هنوز کار ساخت Titanfall 3 را شروع نکرده است؟ آیا به این خاطر است که EA فکر می‌کند این مجموعه ارزش سرمایه‌گذاری بیشتر را ندارد؟ طبق جدیدترین اظهارنظر EA اما به‌نظر می‌رسد که قضیه شاید چیز دیگری باشد.

لارا میل، مدیر ارشد استودیوهای الکترونیک آرتز طی مصاحبه‌ای با IGN گفته استودیوهای زیرمجموعه‌ی EA به‌جای اینکه به‌دنبال دستور گرفتن از این غول بازی‌سازی باشند، عمدتا خود درباره‌ی آینده‌ی بازی‌هایشان تصمیم می‌گیرند و این تصمیم براساس مواردی مانند اشتیاق اعضای آن استودیو برای ساخت یک بازی خاص و سلیقه‌ی مخاطب گرفته می‌شود.

Titanfall 2

میل توضیح می‌دهد: «وقایع اپیکس لجندز در دنیای تایتان‌فال جریان دارد و اعضای استودیوی ریسپاون به میراث تایتان‌فال و برندی که از آن ساخته‌اند بسیار افتخار می‌کنند. خود ریسپاون و اعضایش باید درباره‌ی آینده‌ی Apex Legends و Titanfall تصمیم بگیرند. من علاقه‌ای ندارم که تیم‌های بازی‌سازی‌مان را به جهت خاصی هدایت کنم و به آن‌ها دستور دهم چه بازی‌ای بسازند. این جامعه‌ی بازیکنان و اشتیاق و انگیزه‌ی خود بازی‌سازان است که به استودیوها جهت می‌دهد.»

گرچه مشخص است که خودمختاری استودیوهای EA نامحدود نیست و تمام تیم‌های بازی‌سازی این شرکت موظف به رعایت چارچوب‌هایی خاص هستند. میل در این خصوص توضیح می‌دهد: «در الکترونیک آرتز سازندگان دارای نوعی خودمختاری هستند که باعث خلاقیت در ساخت بازی می‌شود. بااین‌حال، یک سری اصول و ارزش‌هایی در این شرکت وجود دارند که به هیچ وجه نباید زیر پا گذاشته شوند.»

باتوجه‌به اینکه Apex Legends در این مدت برای EA و ریسپاون بسیار درآمدزا بوده و هیچ چشم‌اندازی از کاهش محبوبیت آن نیز به چشم نمی‌خورد، جای تعجبی ندارد که هر دو شرکت قصد داشته باشند فعلا تا مدتی نامعلوم تمام تمرکز خود را بر توسعه و پشتیبانی از این بازی بتل رویال بگذارند. از اظهارنظرهای اخیر EA نیز شاید بتوان اینگونه برداشت کرد که طرفداران احتمالا نباید در آینده‌ی نزدیک انتظار ساخته شدن Titanfall 3 را داشته باشند.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را درصورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده