نویسنده: حسین صدری
// سه شنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰

اعضای سابق Respawn استودیوی تازه‌ای به نام Gravity Well را تاسیس کرده‌اند

دو تن از اعضای سابق استودیو Respawn استودیوی تازه‌ای به نام Gravity Well را تاسیس کرده‌اند که قرار است از ابتدا به‌صورت دورکاری مدیریت شود.

دو نفر از اعضای سابق استودیو ریسپاون (Respawn Entertainment) یعنی درو مک‌کوی و جان شایرینگ که پیش‌تر به کار روی بازی‌های این استودیو مشغول بودند، از تشکیل استودیوی تازه‌ای به نام گرویتی وِل (Gravity Well) خبر دادند؛ یک استودیوی جدید که قرار است روی بازی‌های AAA کار کند و در شهر لس‌آنجلس واقع شده است.

هم مک‌کوی و هم شایرینگ از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ در استودیو ریسپاون کار می‌کردند. مک‌کوی تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی تایتان فال 2 بود و تهیه‌کنندگی اجرایی بازی ایپکس لجندز را هم بر عهده داشت. شایرینگ هم یکی از برنامه‌نویسان ارشد پروژه‌ی Titanfall بود و در زمان ساخت بازی‌های Titanfall 2 و Apex Legends هم رهبری تیم برنامه‌نویسان را بر عهده داشت.

استودیوی تازه‌تاسیس Gravity Well هم‌اکنون در زمینه‌های مختلفی پذیرای نیروهای جدید است. بخش‌هایی چون انیمیشن، آرت، صدا، مهندسی، گیم‌دیزاین، مدیر بخش تضمین کیفیت، تکنیکال آرت، مدیریت منابع انسانی، مدیر آی‌تی و مدیر اداری از موقعیت‌های شغلی‌ای هستند که این استودیو آن‌ها را به‌صورت دورکار استخدام می‌کند.

سلام! من درو هستم و قصد دارم به همراه اسلاثی (جان شایرینگ) اینجا در لس آنجلس یک استودیوی بازی‌سازی راه بیندازم. هردوی ما برای مدت زیادی روی ساخت بازی‌ها کار کرده‌ایم و چیزهای بسیار زیادی درباره‌ی مدیریت تیم‌ها و نحوه‌ی هدایت کردنشان برای ساخت و عرضه‌ی بازی‌ها یاد گرفته‌ایم. ما فکر می‌کنیم الان زمان بسیار خوبی است که روی ساخت بازی‌های AAA تمرکز کنیم.

اینکه قصد داریم یک استودیوی جدید تاسیس کنیم به‌خاطر این است که روش‌های خاص خودمان را در روند ساخت بازی‌ها پیاده کنیم. ما می‌خواهیم همه‌ی مفاهیم را از نو بازتعریف و ایده‌ها و بازخوردها را از کل تیم دریافت کنیم. ما می‌خواهیم این استودیو را طوری تاسیس کنیم که برای سال‌های زیاد پابرجا باقی بماند و چنین چیزی حاصل نمی‌شود مگر با قرار دادن تیم در اولویت نخست.

ما سلامت تیم را در مهم‌ترین اولویت قرار می‌دهیم و این بدان معنی است که با کرانچ (کار بیش از حد و طاقت‌فرسا) مخالف هستیم. این به معنای شرایط کاری خوب است، این به این معنا است که همه قرار است در گرویتی ول آزادی خلاق داشته باشند. به خاطر اینکه وقتی کس دیگری همه‌ی تصمیمات را می‌گیرد، کار دیگر جذاب نیست و محصول نهایی هم به آن خوبی‌ای که باید نمی‌شود.

ما ترجیح می‌دهیم روی توانایی‌های تیم‌مان تمرکز کنیم و فقط بازی‌هایی را تولید و عرضه کنیم که واقعا دوستشان داریم. اگر این ماجراجویی از آن نوعی است که دوست دارید با آن همراه شوید، ما علاقه داریم با شما ارتباط برقرار کنیم.

Titanfall

خیلی خوب. حالا این اسلاثی است که حرف می‌زند؛ من الان کیبورد را از دست درو گرفتم تا برایتان بنویسم.

اگر بخواهید می‌توانید از هر تیم بازی‌سازی‌ای که می‌شناسید، این را بپرسید. زمانی که اندازه‌ی تیم شما از ۱۰۰ نفر عبور می‌کند، همه چیز عوض می‌شود. این تقصیر هیچ‌کس نیست. سازمان‌های بزرگ، به آرامی حرکت می‌کنند. شما حتی برای ساده‌ترین تصمیمات هم نیاز به میتینگ‌ها و جلسات مختلف دارید؛ انتخاب‌ها سخت می‌شوند و افرادی که خلاقیت بیشتری داشتند، خلاقیت‌های خود را از دست می‌دهند. به همین خاطر است که دوست نداریم چنین کاری انجام دهیم. ما می‌خواهیم تیمی بسازیم که در نهایت ۸۰ تا ۸۵ نفر عضو داشته باشد.

ما اصلا از پروژه‌هایی که با خلاقیت کم، ریسک شکست خود را کاهش می‌دهند، دل خوشی نداریم و می‌خواهیم ایده‌های بزرگ و درخشانی را امتحان کنیم و برای کنسول‌های نسل آینده و پی سی بازی بسازیم.

با توجه به انتشار ویروس کرونا یا همان COVID-19 ما تصمیم گرفتیم از ابتدا، استودیو را به‌صورت دورکار تاسیس کنیم. از آنجا که گوناگونی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و ارزش‌های Gravity Well است، ما هم خوشحال می‌شویم که درگیر دشواری‌های مربوط‌به ویزا و جابه‌جا کردن کارمندانمان نشویم. ما می‌خواهیم بهترین استعدادهایی که در این صنعت وجود دارند را شناسایی و استخدام کنیم؛ بدون توجه به اینکه آن‌ها کجا زندگی می‌کنند.

تیم Gravity Well به زودی کار خود را آغاز می‌کند و در صورتی که شما هم استعداد خاصی در زمینه‌های مدنظر آن‌ها دارید، بد نیست با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. یکی از دیگر استودیوهایی که از ابتدا کار خود را به‌صورت دورکاری انجام می‌داد، مون استودیو (Moon Studio)، سازنده‌ی بازی Ori and The Will of The Wisps است. شما می‌توانید ماجرای روند تاسیس این استودیو و برخی روش‌هایی که آن‌ها در دورکاری به‌کار می‌گیرند را در زومجی مطالعه کنید.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی این استودیوی تازه‌تاسیس چیست؟ چه آینده‌ای را برای آن‌ها پیش‌بینی می‌کنید؟


منبع Gematsu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده