عملکرد فنی ضعیف بازی The Medium در برخی مراحل روی ایکس باکس های جدید
یکی از فاکتورهای مهم و تأثیرگذار در موفقیت یا شکست یک کنسول خانگی، بازیهای انحصاری آن است. مایکروسافت نیز بهنظر میرسد از اشتباهات نسل گذشته خود درس گرفته و از این نظر برنامههای زیادی برای کاربران دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس درسر دارد.
ازهمینرو بهجرات میتوان گفت که یکی از مورداتظارترین بازیهای انحصاری ردموندیها، The Medium ساخته استودیوی بلوبرتیم است. همانطور که احتمالا اطلاع دارید این بازی ترسناک بالاخره از امروز برای پلتفرم پی سی و دو کنسول نسل نهمی مایکروسافت در دسترس علاقهمندان قرار میگیرد.
حال اما در جدیدترین اخبار بازی، بهتازگی مهندسان Digital Foundry بهدلیل دسترسی به بازی مدیوم اطلاعات جالبی درخصوص نحوه اجرای آن ارایه دادهاند. براساس اطلاعات منتشر شده، بازی The Medium بهنظر میرسد دارای رزولوشن بسیار متغیری است. چراکه زمانیکه بازی در یک دنیای خاص در جریان است و بهصورت تمام صفحه اجرا میشود، ایکس باکس سری ایکس آن را با رزولوشنی بین 4K واقعی و 1440p به مخاطبان ارایه خواهد داد. این موضوع تنها محدود به کنسول سری ایکس نشده و بازی در این حالت روی ایکس باکس سری اس نیز با رزولوشنی بین 1080p و 900p اجرا میشود.
از آنجایی که احتمالا با حالوهوای The Medium آشنا هستید، گیمپلی اصلی بازی روی دو جهان موازی در جریان است. در این حالت زمانیکه بازی بهصورت اسپلیت اسکرین نمایش داده میشود، متاسفانه بهنظر میرسد شرایط کمی ناامیدانهتر خواهد شد. براساس اطلاعات دردسترس بازی مدیوم در این حالت روی قویترین کنسول مایکروسافت با رزولوشن 900P و رزولوشن روی سری اس تا sub-HD 648p کاهش پیدا میکند.
باوجود اینکه در گزارش منتشر شده توسط متخصصان دیجیتال فاندری، افت نرخ فریم بهچشم میخورد، اما بهنظر میرسد این موضوع احتمالا بهدلیل لودینگ پیشزمینه بوده و The Medium در اکثر مواقع روی هر دو کنسول با نرخ ۳۰ فریم برثانیه اجرا میشود.
اگر شما هم بیصبرانه منتظر عرضه رسمی بازی The Medium و تجربه آن هستید، لطفا نظرات و پیشبینیهای خود از دستپخت تیم سازنده را با ما نیز به اشتراک بگذارید.