// چهار شنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۵

احتمال وجود مراحل جهان باز در بازی Resident Evil 8

به‌تازگی صفحه‌ی بازی Resident Evil Village کپکام در استیم به‌روز شد و یکی از تگ‌های جدید ثبت‌شده در آن نشان می‌دهد که احتمالا محصول مورد بحث، دارای چند مرحله یا حداقل المان‌های Open World خواهد بود.

بازی Resident Evil Village که این‌روزها گیمرهای زیادی مشتاق ملاقات با لیدی Dimitrescu و دختران خون‌آشام او در آن هستند، مطابق اطلاعات به‌رزورسانی‌شده‌ی استیم، در گروه بازی‌های جهان-باز (Open World) هم طبقه‌بندی می‌شود. در حقیقت از آن‌جایی که این صفحه را کپکام کنترل می‌کند، می‌فهمیم که احتمالا بازی دارای مراحل جهان-باز است یا حتی شاید به‌صورت کلی یک بازی جهان باز باشد. همچنین اطلاعات لورفته و نسبتا قابل اعتنا هم نشان می‌دهند که ظاهرا بازی Resident Evil Village، یک گیم‌پلی جهان-باز محدودشده دارد. به‌گونه‌ای که به‌گفته‌ی فرد فاش‌کننده‌ی اطلاعات، خود سازندگان اثر آن را یک بازی در سبک مترویدوینیا می‌دانند.

وجود المان‌هایی از سبک مترویدوینیا در یک بازی این‌گونه خود را نشان می‌دهد که بازیکن بارها مقابل محیط‌هایی خاص قرار می‌گیرد و توانایی ورود به آن‌ها را ندارد. سپس وقتی یک توانایی خاص را کسب کرد یا به هر نوع پیشرفت مورد نیاز دست یافت، می‌تواند قدم به آن محیط بگذارد. این‌گونه گیمر بارها سراغ رفت و برگشت بین بخش‌های مختلف نقشه یک بازی می‌رود. در نتیجه عملا باید پذیرفت که المان‌های مترویدوینیا در بعضی از قسمت‌های پیشین مجموعه بازی Resident Evil هم دیده شده‌اند. ولی به نظر می‌رسد که بازی Resident Evil Village بیشتر از تمام REهای دیگر به استفاده از این المان‌ها می‌پردازد و حتی به‌صورت کلی هم یک ساختار جهان-باز دارد.

لیدی دیمیترسکو در بازی Resident Evil Village

ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که می‌بینیم در نسخه‌ی کالکتورز بازی Resident Evil Village هم کپکام به سبک نسخه‌های خاص بازی‌های جهان-باز، یک نقشه را قرار داده است؛ نقشه‌ای که ظاهرا محیط‌های قابل گشت‌وگذار بازی را نشان می‌دهد و شاید پرشده از پازل‌ها، راه‌های بسته‌شده و میان‌روهایی باشد که با گذر زمان توسط گیمر باز می‌شوند. بدون شک استفاده‌ی درست از این اِلِمان‌ها در گیم‌پلی می‌تواند تنوع بازی Resident Evil Village و تفاوت آن با دیگر قسمت‌های سری بازی Resident Evil را افزایش دهد و بسیاری از بازیکنان را بیشتر در جهانی ترسناک غرق کند.

بازی Resident Evil Village در تاریخ ۷ می ۲۰۲۱ (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰) برای پلی استیشن 5، کامپیوترهای شخصی، ایکس باکس سری اس/ایکس، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 عرضه می‌شود. اگر اصلا نمی‌توانید برای قدم گذاشتن به جهان بازی صبر کنید و از قضا به کنسول پلی استیشن 5 هم دسترسی دارید، باید به تجربه دمو Maiden بپردازید. این دمو شناخت گیمر از داستان و شخصیت‌های مرموز بازی Resident Evil Village را اندکی افزایش می‌دهد و در عین پشتیبانی از چند ویژگی تصویری مرتبط با تکنولوژی ری تریسینگ، با رزولوشن 4K و نرخ فریم ۶۰ روی کنسول نسل ۹ سونی اجرا می‌شود.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده