Resident Evil Village | از شباهت با رزیدنت ایول 4 تا تئوری های جالب داستانی

Resident Evil Village | از شباهت با رزیدنت ایول 4 تا تئوری های جالب داستانی

سه شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۰

تریلر جدید رزیدنت ایول 8 یا همان Resident Evil Village، اطلاعات بسیار جالبی از داستان و همینطور گیم پلی بازی ارائه کرد. با زومجی همراه باشید تا دقیق‌تر این موارد را بررسی کنیم.

تقریبا ۲ ماه دیگر، بیست و پنجمین سالگرد عرضه اولین نسخه از سری رزیدنت ایول است؛ مجموعه‌ای که به‌دست شینجی میکامی و کپکام خلق شد و تا به امروز، نسخه‌های زیادی از آن منتشر شده است که خیلی‌هایشان به آثار موفق و محبوبی تبدیل شده‌اند و طبیعتا مثل خیلی از مجموعه‌هایی که شامل نسخه‌های زیادی دارند، شاهد تجربه‌های ضعیف‌تری هم در این بین بودیم. مجموعه رزیدنت ایول، تا به امروز بارها دست‌خوش تغییرات هم شده است. مثلا یک بار در نسخه چهارم، شاهد تغییراتی اساسی بودیم که دوربین روی شانه را به مجموعه آوردند و از قضا همین تغییرات، این نسخه را به اثری فراموش‌نشدنی تبدیل کردند. وقتی اولین نمایش‌های رزیدنت ایول ۷ را تماشا کردیم، خیلی زود طرفداران واکنش‌های ضد و نقیضی به بازی نشان دادند؛ به هر حال پذیرش تغییر همیشه ساده نیست و رزیدنت ایول ۷ هم با مواردی مثل استفاده از دوربین اول‌شخص، رفتن سراغ کاراکتر‌هایی نا‌آشنا تا آن زمان و حتی تغییر کلی حال و هوا، اثری متفاوت به‌نظر می‌رسید. 

با تمام این تفاسیر، رزیدنت ایول ۷ پس از انتشار، در مجموع تجربه موفقی بود؛ بله هنوز هم هستند افرادی که اعتقاد دارند این اثر، صرفا یک بازی ترسناک خوب است و نه یک رزیدنت ایول خوب، ولی به هر حال این مسیری است که کپکام برای مجموعه در نظر گرفته و در مجموع هم استقبال خوبی از آن شده است. پس طبیعی بود که نسخه بعدی هم دنباله‌رو همین مسیر باشد و اینچنین هم شد. رزیدنت ایول 8 اولین بار سال گذشته با اسم دقیق‌تر Resident Evil Village معرفی شد و پس از تماشای تریلر جذاب رونمایی‌اش، چند روز پیش هم کپکام نمایش جدیدی از بازی ارائه کرد که اطلاعات جالبی را هم شامل می‌شد. از این رو تصمیم گرفتیم تا ماهم کمی دقیق‌تر این نمایش و اطلاعات کلی بازی را بررسی کنیم. ابتدا ویدیویی را که برای این منظور آماده کرده‌ایم تماشا کنید تا بعد هم مفصل‌تر در مورد بازی صحبت کنیم:

تماشای ویدیو در یوتیوب

داستان بازی Resident Evil Village

قبل از هر چیزی، اجازه بدهید اشاره کنم که در مرور جزییات داستانی بازی، بیش‌تر تمرکزمان روی مواردی است که در تریلر‌ها نمایش داده شده‌اند و ضمن مرور کلی این صحنه‌ها، سعی می‌کنیم تا کمی هم تئوری‌های مرتبط با آن‌ها را بررسی کنیم. با این حال اگر نمی‌خواهید این موارد را بدانید، طبیعتا خواندن این قسمت به شما پیشنهاد نمی‌شود. داستان رزیدنت اویل 8، در ادامه وقایع رزیدنت ایول ۷ روایت می‌شود و یک بار دیگر با شخصیت ایتن وینترز همراه خواهیم شد. ایتن پس از وقایع نسخه قبلی، زندگی به‌ظاهر آرامی را در کنار میا آغاز کرده و آنطور که در نمایش‌های بازی تا به امروز دیدیم و تریلر جدید هم تاکید دوباره‌ای روی این قضیه داشت و جنبه‌های جدیدی از آن را هم نمایش داد، دردسر‌های جدید ایتن با ورود کریس ردفیلد به خانه‌اش آغاز می‌شود؛ جایی که کریس بچه ایتن را می‌دزدد و همین موضوع هم پای این شخصیت را به روستایی می‌کشاند که در تریلر‌ها به‌تصویر کشیده شده است.

به نظر می‌رسد در دنیای بازی با شخصیت‌های شرور مختلفی روبه‌رو خواهیم شد که حتی برخی از آن‌ها فعلا معرفی نشده‌اند

پس انگیزه اصلی ایتن در رزیدنت ایول ۸، تلاش برای پیدا کردن فرزندش خواهد بود و با توجه به شواهد ارائه‌شده، دشمنان مختلفی سر راه وی قرار می‌گیرند تا مانع از رسیدن او به دخترش شوند که احتمالا، اسمش رُز خواهد بود. اسم رُز، برگرفته از قسمتی در نمایش اخیر گیم‌پلی بازی است که بخش مدیریت آیتم‌ها را نشان می‌دهد و در سمت چپ آن، شاهد ماموریتی هستیم که به پیدا کردن رُز در قلعه اشاره دارد. با این حال شاید هم رُز کلا کاراکتر دیگری باشد. اما به بحث دشمنان برگردیم که از قضا تریلر اخیر بازی تمرکز زیادی هم روی آن‌ها داشت. 

 

مشهورترین چهره‌ای که این روزها طرفداران رزیدنت ایول در موردش صحبت می‌کنند، کسی نیست جز زن قد بلند سفید‌پوشی که در نمایش بازی او را دیدیم و بعد هم مشخص شد که اسمش، لیدی دیمیترسکو است. با اینکه اطلاعات دقیقی از هویت این شخصیت در دست نیست، اما به‌نظر می‌رسد که او یک سری خصوصیات خون‌آشامی هم دارد؛ چرا که هم در صحنه‌ای از تریلر‌های قبلی شاهد نوشیدن خون توسط او بودیم و هم اینکه خصوصیات ظاهری‌اش مثل پوست شدیدا سفید این ادعا را ثابت می‌کنند. اما جدا از بحث هویت، اگر صحبت‌های دیمیترسکو در نمایش اخیر بازی را کمی دقیق‌تر بررسی کنیم، به اطلاعات داستانی جالبی خواهیم رسید.

نکته اول در این مورد، این است که با همه ابهتی که از دیمیترسکو دیدیم، او راس هرم دشمنان‌مان در رزیدنت ایول ۸ نخواهد بود. گواه این ادعا، صحنه‌ای است که در آن دیمیترسکو مشغول صحبت با تلفن و در حال گزارش دادن به شخصیتی است که او را Mother Miranda خطاب می‌کند. صحبت‌های دیمیترسکو در این صحنه را مرور کنیم که اطلاعات دیگری هم از آن‌ها می‌توان به‌دست آورد:

مادر میراندا، متاسفانه باید اطلاع بدم که ایتن وینترز از دست اون هایزنبرگ احمق فرار کرده....چون الان تو قلعه منه و دخترای منم حسابی به دردسر انداخته. وقتی که پیداش کنم....نه [نگران نباشین]، می‌دونم که مراسم چقدر مهمه.

خب چرا این صحبت‌ها مهم هستند؟ اولا لحن صحبت‌های دیمیترسکو در این قسمت نشان می‌دهد که مادر میراندا شخصیتی قدرتمند است که دیمیترسکو تحت فرمان او فعالیت می‌کند. جدا از این، دیمیترسکو سه دختر سیاه‌پوشی را که در تریلر هم شاهدشان بودیم به عنوان دخترانش خطاب می‌کند. طبق تئوری‌های ارائه‌شده، برخی اعتقاد دارند که این سه کاراکتر واقعا دختران دیمیترسکو هستند اما برخی هم بر این باورند که آن‌ها صرفا نیرو‌هایی تحت فرمان دیمیترسکو به‌حساب می‌آیند؛ چرا که احتمالا کل این شخصیت‌ها، موجوداتی غیرطبیعی و غیرانسانی هستند و قابلیت‌هایی مثل احضار حشرات که در تریلر هم شاهدش بودیم یا حتی ناخن‌های مرگبار و خنجر‌مانند خودِ دیمیترسکو هم نشان می‌دهد که این نظریه دوم درست‌تر خواهد بود. 

هایزنبرگ در بازی رزیدنت اویل ویلیج

اما بخش مهم دیگری که در این صحبت‌ها می‌شنویم، مربوط به کاراکتری به اسم هایزنبرگ است. اگر نمایش اخیر بازی را با دقت تماشا کرده باشید، در چند ثانیه کوتاه از آن، مردی با عینک دودی و کلاه را مشاهده می‌کنیم که سلاحی شبیه به یک چکش عظیم‌جثه را هم در دست دارد و در صحبت‌هایش، به‌نوعی ایتن را به چالش می‌کشد. به احتمال خیلی زیاد، کاراکتری که دیمیترسکو با نام هایزنبرگ معرفی می‌کند، همین شخص خواهد بود و با توجه به صحبت‌هایش که به فرار ایتن از دست او اشاره می‌کند، احتمالا پیش از روبه‌رو شدن با خودِ دیمیترسکو و ورود به عمارتش، با هایزنبرگ طرف خواهیم بود. یک نکته دیگر در مورد این شخصیت هم اینکه در بخش دیگری از تریلر، جایی که دیمیترسکو را در کنار سه دختر سیاه‌پوشش می‌بینیم، او هایزنبرگ را برادر خودش خطاب می‌کند.

باتوجه به آنچه که تا امروز از بازی دیده‌ایم، احتمالا باید انتظار پیچش‌های داستانی فوق العاده‌ای را در رزیدنت ایول ویلیج داشته باشیم

در نهایت آخرین نکته‌ی مهمِ برگرفته از صحبت‌های تلفنی دیمیترسکو، اشاره او به یک «مراسم» است که به‌نظر می‌رسد مادر میراندا شدیدا روی آن حساس است و دیمیترسکو هم به‌نوعی به او اطمینان می‌دهد که از اهمیت این مراسم آگاه است و اجازه خراب شدنش را نخواهد داد. از این صحبت‌ها، می‌توان فهمید که حضور ایتن در قلعه دیمیترسکو و رسیدن او به هدفش، می‌تواند منجر به خراب شدن این مراسم شود. یادآوری کنیم که هدف اصلی ایتن از سفر به این منطقه، پیدا کردن دخترش بود و در نتیجه شاید این برداشت محتمل باشد که مراسم مذکور، بی‌ارتباط به دختر ایتن نیست. اما بیایید کمی بیش‌تر تئوری‌پردازی کنیم و ببینیم اصلا چرا دختر ایتن می‌تواند مهم باشد؟

این قسمت اطلاعاتی از رزیدنت ایول ۷ فاش می‌کند

اگر وقایع رزیدنت ایول ۷ را مرور کنیم، به‌یاد داریم که میا تحت‌تاثیر اولین و همینطور سلاح بیولوژیکی نوع E بود و اصلا بعید نیست که خودِ ایتن هم تحت‌تاثیر بوده باشد؛ چرا که در قسمتی از نسخه هفتم، دست ایتن به کل قطع می‌شود و بعد صرفا با بخیه زدن، خیلی راحت دوباره به وضعیت اولش برمی‌گردد. در نتیجه ممکن است دختر ایتن و میا، از همان بدو تولد دارای یک سری قابلیت‌های ژنتیکی ویژه و قدرت‌های خاص باشد که او را منحصربه‌فرد می‌کنند و به همین دلیل هم دشمنانی که در بازی با آن‌ها آشنا می‌شویم و در راس آن‌ها مادر میراندا، قصد دارند تا در قالب مراسمی ویژه، او را تبدیل به موجودی شدیدا قدرتمند کنند یا به روشی دیگر از توانایی‌هایش برای منافع خودشان بهره ببرند.

پایان افشای داستان رزیدنت ایول ۷

کریس ردفیلد در بازی رزیدنت اویل 8

کریس ردفیلد

از جمله مواردی که رزیدنت ایول ۷ را به نسخه‌های قدیمی‌تر مجموعه مرتبط می‌کرد، حضور کریس ردفیلد در بازی بود؛ کاراکتری که حتی در بخشی از نسخه قبلی کنترلش را هم برعهده می‌گرفتیم. حال طبق نمایش‌های قبلی و همینطور اخیر بازی، کریس ردفیلد در نسخه هشتم هم حضور دارد و همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، او شخصی است که دختر ایتن را می‌دزدد. اما این اتفاق چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟ چرا کریس که او را همیشه در حال مبارزه با زامبی‌ها و دشمنان شرور جهان رزیدنت ایول می‌دیدیم، یک باره به کاراکتری ظاهرا شرور تبدیل شده است؟

در این مورد، دو تئوری مختلف مطرح است. تئوری اول، برگرفته از تاثیرات سلاح بیولوژیکی نوع E است؛ جایی که یکی از قابلیت‌های بسیار مهم این سلاح، مساله کنترل ذهن است و امکان در اختیار گرفتن ذهن شخص آلوده و هدایت او را فراهم می‌کند. در نتیجه اصلا بعید نیست که کریس هم چنین وضعیتی داشته باشد و بدون داشتن اختیاری از خودش اقدام به دزدیدن دختر ایتن کند. اما تئوری دوم، به همان بحث ماهیت وجودی دختر ایتن برمی‌گردد؛ جایی که گفتیم شاید به دلیل متولد شدن او با قدرت‌هایی منحصربه‌فرد و حتی خطرناک، آینده‌اش بتواند تهدیدی برای همه باشد و هدف کریس هم از دزدیدن او، ممانعت از رخ دادن چنین اتفاقی است. البته اگر این تئوری را درست بدانیم، تردید‌های مختلفی وجود دارند؛ مثلا اینکه اگر نیت کریس این است، چرا دختر ایتن در نهایت به دست افرادی مثل دیمیترسکو افتاده است که اصلا و ابدا به‌نظر نمی‌رسد تفکراتی خیرخواهانه داشته باشد. در نتیجه یا شاهد پیچش‌های شدیدا غیرقابل‌ پیش‌بینی در بازی خواهیم بود یا اینکه همان تئوری اولِ مربوط به تحت کنترل بودن کریس رنگ واقعیت به خودش می‌گیرد.

نماد چهار خاندان در رزیدنت اویل ۸

آخرین نکته‌ای که می‌توان در مورد داستان بازی Resident Evil Village به آن اشاره کرد، مربوط به تصویری است که بالا مشاهده می‌کنید. در این تصویر، نماد‌های مربوط به چهار خاندان را می‌توان مشاهده کرد که طبق اطلاعات موجود، اسامی این خاندان‌ها، دیمیترسکو، هایزنبرگ، مورئو و بنوینتو است که همگی تحت فرمان یک نیروی قدرتمند‌تر، احتمالا همان شخصیتی که به اسم مادر میراندا می‌شناسیم، عمل می‌کنند. در نمایش‌های بازی، با دیمیترسکو و هایزنبرگ آشنا شده‌ایم و شاید دو خاندان مذکور دیگر هم در بازی نقش پررنگی داشته باشند. 

اما مهم‌تر از اسامی این چهار خاندان، نمادی است که در وسط تصویر می‌بینیم و اگر طرفدار مجموعه باشید، قطعا متوجه شده‌اید که چقدر شبیه به لوگوی آمبرلا است. پس شاید تمام این چهار خاندان، بی‌ارتباط به آمبرلا هم نباشد که در این صورت، احتمالا مادر میراندا هم ارتباطاتی به این سازمان دارد. در نتیجه شاید اصلا اسم مادر میراندا، صرفا یک اسم غیرواقعی بوده و این شخصیت در واقع چهره‌ای آشنا باشد که پشت این اسم پنهان شده است! این تئوری که شدیدا هم جذاب است، می‌تواند به بهترین شکل بازی Resident Evil Village را به نسخه‌های قدیمی و وقایع آن‌ها پیوند بزند. 

محیط روستا در بازی رزیدنت ایول ویلیج

دنیای رزیدنت ایول ویلیج

یکی از مواردی که حسابی گیمر‌ها را در مورد بازی Resident Evil Village سر ذوق آورده، بحث اتمسفر و دنیایی است که بازی در آن جریان دارد. با توجه به نمایش‌های منتشر‌شده تا به امروز، به‌نظر می‌رسد که وقایع بازی، به شکل کلی در دو محیط تقسیم شده‌اند. اول، روستایی سرد و برفی است که با معماری‌های گاتیک، حسابی چشم همه‌مان را گرفته است. طبیعی است که شاید این فضا از نظر همه زیبا نباشد، اما فکر کنم همگی در این نظر متحد باشیم که چنین فضایی کاملا برای یک بازی ترسناک مناسب است و فضاسازی اینچنینی می‌تواند از همین الان یک برگ برنده برای Resident Evil Village در تبدیل شدن به اثری واقعا ترسناک باشد.

قلعه‌ای که شباهت زیادی به محیط‌هایی چون قصر سالازار و عمارت اسپنسر دارد و روستایی سرد و برفی، محیط‌های اصلی بازی هستند

اما جدا از خود روستا، اگر پس‌زمینه محیط‌های روستایی را در تریلر کمی دقیق‌تر تماشا کنید، قلعه‌ای هم در دوردست دیده می‌شود. در دنیای رزیدنت ایول، عمارت‌های مشهور زیادی داشته‌ایم. از عمارت اسپنسر گرفته تا قصر سالازار و خب به‌نظر می‌رسد که در رزیدنت ایول 8 هم شاهد یک قلعه بزرگ هستیم که ماجرا‌های عجیبی داخل آن انتظار بازیکن را می‌کشند. این قلعه، احتمالا همان جایی است که در آن با دیمیترسکو و دخترانش روبه‌رو خواهیم شد و با اینکه بسیار مجلل و چشم‌نواز به‌نظر می‌رسد، ولی مثل سایر عمارت‌های مجموعه تهدید‌های مختلفی هم در آن پنهان شده‌اند. 

در حال حاضر، فقط این دو فضا محیط‌های احتمالی در دنیای بازی خواهند بود. اما شاید در نسخه نهایی، مناطق دیگری را هم ببینیم؛ مناطقی مثل یک آزمایشگاه پیشرفته مخفی در زیر عمارت؟ شاید!

دشمن عظیم جثه بازی Resident Evil Village

دشمنان Resident Evil Village

در توضیحات مربوط به داستان بازی، به کاراکتر‌هایی مثل دیمیترسکو، دختران سیاه‌پوش و هایزنبرگ اشاره کردیم که انتظار می‌رود از دشمنان شما در بازی باشند و شاید با‌توجه به اطلاعاتی که دادیم، حتی مجبور به رویارویی با کریس هم بشویم. اما در کنار این چهره‌ها که بیش‌تر شبیه به باس‌های بازی خواهند بود، طبیعتا با دشمنانی دیگر هم روبه‌رو خواهیم شد. با جمع‌بندی نمایش‌های بازی تا به امروز، یکی از دشمنان، موجوداتی گرگینه‌مانند هستند که به‌نظر می‌رسد سرعت بالایی هم خواهند داشت و خوی وحشی هم دارند. در این نمایش اخیر، در صحنه‌ای شاهد یک نمونه عظیم‌جثه از این موجودات (احتمالا) هم هستیم که سلاح سرد بزرگی هم در دست دارد و به‌نظر می‌رسد یکی از مینی باس‌های بازی خواهد بود.

در کنار این موجودات، یک سری موجود زامبی‌مانند هم در تریلر اخیر بازی دیدیم که با سرعت نسبتا کندی به‌سمت بازیکن می‌آیند اما نکته جالب در مورد آن‌ها، این است که در دستان‌شان می‌توان سلاح‌هایی مثل شمشیر و تبر را مشاهده کرد! هرچند که به‌نظر می‌رسد مثل زامبی‌های کلاسیک مجموعه، هدف اصلی این موجودات نه حمله با سلاح که بیش‌تر رساندن خودشان به بازیکن و گاز زدن او باشد؛ این موجودات حتی شاید خصوصیاتی خون‌آشامی هم داشته باشند. 

شخصیت دوک در بازی Resident Evil Village

گیم پلی بازی Resident Evil Village

اما نمایش اخیر بازی Resident Evil Village، یک سری اطلاعات جدید از گیم پلی بازی هم در اختیارمان گذاشت که از شباهت‌های جالبی بین این نسخه و رزیدنت ایول ۴ هم پرده برمی‌دارد و حتی توسعه‌دهندگان به‌صورت مستقیم هم به چنین شباهت‌هایی اشاره کردند. در واقع جدا از اینکه فضای کلی بازی بی‌شباهت به رزیدنت ایول ۴ نیست و هم روستای بازی شبیه به این نسخه است و هم می‌توان شباهت‌هایی بین قلعه رزیدنت ایول ۸ و قصر سالازار پیدا کرد، بازی یک سری الهام گیم‌پلی‌ای هم از ساخته فراموش‌نشدنی شینجی میکامی گرفته است. 

رزیدنت ایول 8 از نظر مکانیک‌های گیم پلی، الهام‌های مختلفی از رزیدنت ایول ۴، یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های مجموعه گرفته است

در یکی از تریلر‌های قبلی بازی، در صحنه‌ی آخر، شاهد شخصیتی بودیم که خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند احتمالا از کاراکتر‌های شرور بازی خواهد بود. ولی در نمایش اخیر، مشخص شد که این شخصیت، در واقع دوک نام دارد و نقش همان فروشنده مرموز و مشهور رزیدنت ایول ۴ را در RE: Village ایفا خواهد کرد. به‌طور دقیق‌تر، دوک گاه و بیگاه در بخش‌های مختلفی از دنیای بازی ظاهر خواهد شد و شما می‌توانید آیتم‌های مختلفی از او بخرید یا حتی آیتم‌های خودتان را به او بفروشید. 

مدیریت آیتم ها در رزیدنت اویل ۸

شباهت دیگر بازی با رزیدنت ایول ۴، به بحث مدیریت Inventory مربوط می‌شود. اگر شما هم از آن افرادی بودید که وقت زیادی را در نسخه چهارم صرف مرتب کردن آیتم‌های لیان کردید تا بتوانید بهترین استفاده ممکن را از فضای محدود ببرید، خب خودتان را آماده چالشی مشابه در رزیدنت ایول ۸ کنید! چرا که سیستم مدیریت آیتم‌ها دقیقا وضعیت مشابهی خواهد داشت و باید با چرخاندن آیتم‌ها و مرتب کردن‌شان، برای تجهیزات‌تان جا باز کنید.

خب اجازه بدهید کمی هم کلیت گیم پلی بازی Resident Evil Village را مرور کنیم. به‌گفته سازنده‌ها، در این نسخه تعامل بازیکن با بازی عمیق‌تر و پرجزییات‌تر از نسخه هفتم خواهد بود؛ در نتیجه هم صحنه‌های اکشن بیش‌تری را خواهیم داشت و هم اینکه پازل‌ها و مواردی از این دست در بازی پررنگ‌تر خواهند بود. در نمایش اخیر بازی، صحنه‌ای را دیدیم که در آن ایتن با دستان بسته در یک تله گرفتار شده است و باید راهی برای فرار پیدا کند. یا در صحنه‌ای دیگر، خیلی مختصر یکی از پازل‌های بازی را می‌بینیم که خب بودنشان قطعا خبر خوبی برای طرفداران سری است؛ چرا که رزیدنت ایول همیشه پازل‌های خوبی در کنار اکشن‌هایش داشته و وجود چنین معما‌هایی می‌تواند Resident Evil Village را جذاب‌تر کند. 

اسلحه در بازی رزیدنت ایول ۸

از حیث اکشن‌ها، جدا از کار‌های روتینی مثل امکان استفاده از سلاح‌های مختلف که نکته قابل‌ذکری هم ندارد، یکی از مکانیک‌های جالبی که در نمایش اخیر بازی دیدیم بحث دفاع کردن در برابر حمله دشمن و بعد عقب راندن آن‌ها بود. به‌نظر می‌رسد که برای اجرای درست این کار، باید به موقع با گرفتن دستان‌تان جلوی صورت حمله را دفع و بعد هم با لگد زدن دشمنان را دور کنید که وقت بیش‌تری به‌تان برای کشتن آن‌ها می‌دهد. یا یک نکته جالب دیگر، این است که به‌نظر می‌رسد ایتن، امکان برداشتن سلاح‌های سرد دشمنان را پس از افتادن آن‌ها روی زمین خواهد داشت و شاید بتوان به‌شکل موقتی از این سلاح‌ها هم برای کشتن دشمنان استفاده کرد. 

امکان شکستن جعبه‌های چوبی برای پیدا کردن آیتم، وجود نکات مخفی در گوشه و کنار بازی، از جمله بُز‌های چوبی و احتمالا ایستراگ‌های مختلف هم از دیگر مواردی هستند که می‌توان در مورد گیم پلی رزیدنت اویل ۸ به آن‌ها اشاره کرد. 

نسخه کالکتور بازی resident evil village

به هر حال بازی رزیدنت ایول ویلیج در تاریخ ۷ می ۲۰۲۱ (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰) برای پی سی و همینطور کنسول‌های نسل هشت و ۹ سونی و مایکروسافت منتشر خواهد شد. بازی در کنار نسخه استاندارد، یک نسخه دیلاکس شامل آیتم‌های دیجیتالی مختلف و یک نسخه کالکتور با مواردی چون استیل بوک و اکشن فیگور کریس خواهد داشت. با خرید هریک از نسخه‌های بازی، می‌توانید به تجربه چندنفره معرفی‌شده در مراسم اخیر هم دسترسی داشته باشید که Resident Evil Re:Verse نام دارد و قرار است در آن شاهد نبرد شخصیت‌ها و موجودات مشهور دنیای رزیدنت ایول با یکدیگر باشیم. همچنین فعلا یک نسخه دمو به اسم Maiden برای بازی منتشر شده که در انحصار پلی استیشن 5 است و بعدا دموی دیگری هم منتشر خواهد شد تا کاربران سایر پلتفرم‌ها هم با بازی آشنا شوند.

در این مقاله، سعی کردیم تا اطلاعات مختلف موجود از بازی Resident Evil Village را باهم مرور کنیم و نگاهی به تئوری‌های جذاب مرتبط با آن داشته باشیم. حال نوبت شما است تا نظرات خود را در مورد این اطلاعات و همینطور پیش بینی‌های خودتان با زومجی و کاربرانش به‌اشتراک بگذارید.

*در تهیه این مقاله، از مطالب سایت‌های مختلفی چون گیمزرادار، آی‌جی‌ان، گیمینگ بولت و پی‌سی گیمر استفاده شده است.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده