// جمعه, ۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۰

الکترونیک آرتز یک قدم به خرید استودیوی کدمسترز نزدیکتر شد

مدیران استودیو کدمسترز قبول کرده‌اند که برای فروش استودیو خود با مبلغ ۱.۲ میلیارد به شرکت الکترونیک آرتز چراغ سبز نشان خواهند داد.

اگر اخبار مربوط‌به صنعت بازی‌های ویدیویی را دنبال کرده باشید، احتمالا از تمایل خرید استودیوی کدمسترز توسط شرکت تیک تو اینتراکتیو مطلع بوده‌اید. طی جدیدترین اخبار متوجه شدیم که به نظر می‌رسد خرید استودیوی بازی‌های اتومبیلرانی کدمسترز توسط الکترونیک آرتز یک قدم دیگر به واقعیت نزدیک‌تر شده است. سایت VideoGamesChronicle گزارش کرده است كه مديران استودیو کدمسترز توافق كرده‌اند كه به تأييد معامله ۱.۲ ميليارد دلاري با شرکت الکترونیک آرتز موافقت کنند؛ حتي اگر بعداً پيشنهادی بالاتر داده شود.

مدیرعامل شرکت فرانک ساگنیر (Frank Sagnier)، مدیر ارشد مالی رشید واراچیا (Rashid Varachia) و مدیر اجرایی ایان بل (Ian Bell)، که به‌طور مشترک ۴.۳۴ درصد از استودیو کدمسترز را کنترل می‌کنند، همه موافقت کرده‌اند که برای خاتمه معامله رأی دهند. این معامله در جلسه‌ای که برای ۱۵ بهمن ماه (۳ فوریه ۲۰۲۱) برنامه‌ریزی شده است نهایی خواهد شد، اگرچه که تعداد مشخصی از سهام‌داران باید از این طرح خرید حمایت کنند. تاییدیه‌ی مدیران این هفته پس از جلسه‌ای اتفاق افتاده است که در آن به ​​اتفاق آرا، هیئت مدیره کدمسترز به سهام‌داران خود توصیه کرد که با این معامله موافقت کنند.

سایت VGC درباره‌ی این قرارداد گزارش کرد که این توافقنامه "لازم الاجرا" است، به این معنی که حتی اگر پیشنهاد بالاتری نیز ارائه شود آن‌ها باید با آن موافقت کنند. البته اگر الکترونیک آرتز پیشنهاد خود را پس بگیرد یا عناصر دیگری از این شرایط لغو شود، این معامله همچنان می‌تواند از بین برود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود و سهام‌داران فروش را تأیید کنند، دادگاه‌ها در جلسه ۲۸ بهمن ماه (۱۶ فوریه ۲۰۲۱) فروش را تایید می‌کنند.

همان‌طور که می‌دانید در ابتدا شرکت مادر استودیو Rockstar و 2K Games یعنی شرکت تیک تو اینتراکتیو مایل بود استودیو کدمسترز را با قیمت ۹۹۴ میلیون دلار خریداری کنند اما شرکت الکترونیک آرتز پیشنهاد بالاتری داد. در صورت تأیید مالکیت استودیو کدمسترز توسط شرکت الکترونیک آرتز، این شرکت حق امتیازهایی مانند بازی‌های Dirt ،Dirt Rally و F1 را دریافت خواهد کرد که مکمل سری بازی Need for Speed برای خود EA خواهد بود.

خرید استودیو کدمسترز، اولین خرید یک استودیوی بازی‌های مسابقه‌ای توسط EA محسوب نمی‌شود. این استودیو پیش از این توسعه‌دهنده‌ی بازی Burnout یعنی Criterion Games را در سال ۲۰۰۴ خریداری کرد و از کمک آن‌ها برای بازی‌های Need for Speed استفاده کرد. چندی پیش متوجه شدیم که استودیو Criterion به ساخت و توسعه Battlefield V و Star Wars: Battlefront II کمک کرده و استودیوی دیگر شرکت الکترونیک آرتز یعنی EA Gothenburg مشغول به کار روی سری Need for Speed بوده است. بااین‌حال به نظر می‌رسد که استودیو Criterion به کار روی سری بازی Need for Speed بازگشته است.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده