نویسنده: میلاد فاطمی
// دوشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۴

الکترونیک آرتز به دنبال تصاحب استودیو کدمسترز با مبلغ ۷۲۵ میلیون پوند [به‌روزرسانی]

درحالیکه صحبت‌های زیادی مبنی‌بر تصاحب استودیوی کدمسترز توسط شرکت تیک تو اینتراکتیو به‌گوش می‌رسید، اما به‌نظر می‌رسد الکترونیک آرتز با ارایه پیشنهادی بهتر مدیران کدمسترز را وسوسه کرده است.

به‌روزرسانی ساعت ۱۸:۵۴: الکترونیک آرتز با پیشنهاد خرید کدمسترز به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار موافقت کرد که انتظار می‌رود این توافق تا اوایل سال ۲۰۲۱ نهایی شود. بدین ترتیب الکترونیک آرتز صاحب IPهای ریسینگ محبوبی مثل Grid، فرمول یک، Dirt و Project Cars خواهد شد. الکترونیک آرتز پیش از این صاحبه مجموعه‌های محبوبی چون Need for Speed به‌همراه Burnout و Real Racing نیز بوده است.

متن اصلی خبر: اگر زومجی و اخبار مربوط‌به صنعت بازی‌های ویدیویی را دنبال کرده باشید، احتمالا از تمایل خرید استودیوی کدمسترز توسط شرکت تیک تو اینتراکتیو مطلع هستید. چندی پیش بود که حتی شرکت تیک تو به‌صورت رسمی اعلام کرد که تا اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی استودیو کدمسترز را با مبلغی حدود ۷۵۰ میلیون پوند تصاحب خواهد کرد.

حال اما در جدیدترین اخبار بازی، به‌نظر می‌رسد شرکت مادر راک استار و 2K Games در راه تصاحب استودیوی خالق سری ریسینگ Dirt با مانع جدی و سرسختی مواجه شده است. باتوجه به اطلاعات فاش شده، به‌تازگی به‌صورت غیررسمی زمزمه‌هایی از علاقه شرکت الکترونیک آرتز برای خرید کدمسترز به‌گوش می‌رسد. با استناد به همین اطلاعات فاش شده، قضیه تاجایی جدی به‌نظر می‌رسد که حتی قرار است این استودیوی بازی‌سازی امریکایی پیشنهاد ۷۲۵ میلیون پوندی خود را طی ساعات آینده به‌صورت رسمی اعلام کند. 

از آنجایی که شرکت تیک تو اینتراکتیو قصد دارد بخشی از مبلغ قرارداد را نقد و مابقی را به‌صورت سهام به مدیران کدمسترز پرداخت کند، به‌نظر می‌رسد شانس الکترونیک آرتز برای تصاحب این استودیو بیشتر باشد؛ چراکه طبق اطلاعات دردسترس تعدادی از سران ارشد کدمسترز با نحوه پرداخت تیک تو اینتراکتیو موافق نیستند.

باید منتظر ماند و دید سرانجام مدیران استودیوی خوش‌نام و باسابقه کدمسترز به کدام دو شرکت تیک تو اینتراکتیو و الکترونیک آرتز روی خوش نشان می‌‌دهند؟ حال نوبت شما است تا نظرات و پیش‌بینی‌های خود در این زمینه را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده