نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۶

نقص امنیتی کپکام موجب به خطر افتادن اطلاعات شخصی بیش از ۱۶ هزار نفر شده است

کپکام در گزارش جدید خود اطلاعات جدیدی از عواقب حمله باج افزاری سال گذشته منتشر کرده که نشان می‌دهد افراد بیشتری از گزارش‌ها قبلی این شرکت تحت تأثیر آسیب‌های این شکاف امنیتی قرار گرفته‌اند.

ناشر ژاپنی بازی‌های رزیدنت ایول در ماه نوامبر خبر یک حمله‌ی هکری بزرگ به اطلاعات محرمانه شرکت را تأیید کرد. براساس گزارش رسمی کپکام، اطلاعات شخصی افراد، گزارش فروش محصولات و دیگر داده‌های مالی شرکت به همراه یک سری اطلاعات محرمانه از پروژه‌های آینده این شرکت از جمله مواردی بوده که توسط یک تشکیلات باج افزاری به نام Ragnar Locker به سرقت رفته است.

کپکام پیش از این اعلام کرده بود که در میان داده‌های فاش شده، اطلاعات شخصی ۹ نفر از اعضای فعلی و سابق شرکت در اختیار هکرها قرار گرفته است. ضمن اینکه اطلاعات خصوصی حداکثر ۳۵۰.۰۰۰ نفر از مشتریان، کارکنان سابق و شرکای این شرکت نیز تحت تأثیر این حمله هکری قرار گرفت است. حالا گزارش جدیدی از این شرکت منتشر شده که نشان می‌دهد ۱۶.۴۰۶ نفر از افرادی که اطلاعات شخصی آن‌ها معرض خطر قرار گرفته، کارکنان و شرکای این شرکت را تشکیل می‌دهند.

از این تعداد، ۳.۲۴۸ نفر به شرکای تجاری این شرکت، ۹.۱۶۴ نفر از کارمندان سابق کپکام و ۳.۹۹۵ نفر به کارکنان فعلی این شرکت و سایر شرکت‌های تابعه تعلق دارد. اطلاعات فاش شده شامل نام و نام خانوادگی افراد به همراه آدرس ایمیل، شماره تلفن همراه، کد پستی و تمامی اطلاعات درج شده در فرم‌های منابع انسانی شرکت است.

ساختمان کپکام

کپکام بار دیگر تأکید می‌کند که باتوجه به انجام کلیه‌ی تراکنش‌ها و معاملات مالی شرکت توسط سایر سرویس‌های ترد پارتی، هیچگونه اطلاعات مربوط‌به حساب‌های بانکی افراد در این اختیار هکرها قرار نگرفته است. درواقع این شرکت اطلاعات حیاتی مربوط‌به منابع مالی کارکنان خود را به‌صورت داخلی ذخیره نمی‌کند.

ضمن اینکه حوزه‌ی تحت تأثیر این حمله هکری ارتباطی با عملکرد بازی‌های آنلاین این شرکت ندارد. درواقع کپکام قصد دارد به مشترکین بازی‌های آنلاین این شرکت اطمینان دهد که هیچ خطری تراکنش‌های مالی و اطلاعات شخصی آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

کپکام در ادامه حداکثر تعداد افرادی که در این نفوذ امنیتی تحت تأثیر قرار گرفتند را ۳۹۰.۰۰۰ نفر اعلام کرده است. این شرکت همچنان به تحقیقات خود از اطلاعاتی که ممکن است در معرض خطر باشند ادامه می‌دهد. همچنین کارگروه ویژه‌ای در این شرکت تشکیل شده که در حال برقراری ارتباط با تمامی افراد تحت تأثیر این اتفاق بوده و اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام می‌دهد.


منبع gamesindustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده