نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۹

احتمالاً در سال ۲۰۲۱ بازی‌های Final Fantasy بیشتری برای ایکس باکس گیم پس منتشر خواهد شد

سخنگوی مایکروسافت در اظهارات اخیر خود تأیید کرده که در ادامه بازی‌های بیشتری از سری Final Fantasy برای سرویس ایکس باکس گیم پس منتشر خواهد شد.

مایکروسافت در سال ۲۰۲۰ مطمئناً پیشرفت قابل توجهی را در میزان استقبال کاربران کشورهای آسیای شرقی از محصولات و خدمات این شرکت ایجاد کرده است. یکی از اقداماتی که در این راستا صورت گرفته، اضافه شدن بازی‌های بیشتر از توسعه‌دهندگان ژاپنی به مجموعه‌ی ایکس باکس گیم پس بود. این شرکت بعد از عرضه سرویس اشتراکی خود در کشور ژاپن، استودیوی ژاپنی Tango Gameworks را به زیرمجموعه‌های خود اضافه کرده و با خرید استودیوهای بازی‌سازی بتسدا چندین آی‌پی بزرگ و پرطرفدار را به اکوسیستم ایکس باکس اضافه خواهد کرد. اما عرضه برخی از قسمت‌های مجموعه Final Fantasy نیز یکی دیگر از اقدامات مثبتی است که برای دستیابی به این اهداف صورت گرفته است.

حالا به‌نظر می‌رسد که خوشبختانه این روند همچنان ادامه خواهد داشت. براساس گزارش True Achievements، یکی از مقامات شرکت مایکروسافت در گفت‌وگو با این وبسایت اعلام کرده که در سال ۲۰۲۱ بازی‌های بیشتری از مجموعه فاینال فانتزی به سرویس ایکس باکس گیم پس راه پیدا خواهند کرد. ظاهراً در ادامه زمان عرضه این بازی‌ها در سرویس پرطرفدار گیم پس اعلام خواهد شد.

پوستر Final Fantasy VII

مایکروسافت در سال ۲۰۲۰ بازی‌های  Final Fantasy VII ،Final Fantasy VIII Remastered و Final Fantasy XV Royal Edition را به مجموعه Xbox Game Pass اضافه کرده است. البته این شرکت در جریان رویداد X019 نیز وعده انتشار بازی‌های بیشتری از سری فاینال فانزی را به طرفداران داده بود. از جمله‌ی مواردی که می‌توان در ادامه برای عرضه در سرویس گیم پس مصور شد، باید به بازی‌های Final Fantasy X: HD Remastered، Final Fantasy XI ،Final Fantasy XII Zodiac Age ،Final Fantasy XIII ،Final Fantasy XIII: Lightning Returns و چند اسپین‌آف دیگر در این مجموعه اشاره کرد.

تاجایی که اطلاع داریم، قرارداد عرضه انحصاری بازی Final Fantasy VII Remake بین سونی و اسکوئر انیکس از انواع قراردادهای محدود به یک بازه زمانی نبوده و احتمالاً کاربران ایکس باکس امسال از امکان تجربه این بازی اکشن نقش آفرینی محروم خواهند ماند. ضمن اینکه بازی جدید Final Fantasy XVI نیز به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد و در زمان انتشار برای سایر پلتفرم‌ها در دسترس نخواهد بود.

کاور بازی Final Fantasy VIII Remastered

بازی‌های Final Fantasy همواره به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین فرنچایزهای ژاپنی بین طرفداران این سبک از بازی‌های ویدیویی مطرح بوده و جامعه کاربری بسیار بزرگی در کشورهای غربی دارد. صرف‌نظر از بازی Final Fantasy XVI که در کانون تمرکز توسعه‌دهندگان اسکوئر انیکس در آینده نزدیک قرار دارد، بخش دوم داستان Final Fantasy VII Remake نیز برای عرضه در آینده برنامه‌ریزی شده است.

بازی Final Fantasy VII Remake آخرین عنوانی است که در سال ۲۰۲۰ از این مجموعه منتشر شده است. این بازی درواقع نسخه بازسازی شده بازی کلاسیک Final Fantasy VII برای کنسول اورجینال پلی استیشن در سال ۱۹۹۷ است که هم‌اکنون برای پلی استیشن 4 قابل دریافت است. این بازی از نگاه زومجی امتیاز بسیار خوب ۹.۵ را دریافت کرده که شما می‌توانید با مراجعه به این لینک، نقد و بررسی ریمیک فاینال فانتزی 7 را در زومجی مطالعه کنید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده