// یکشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۰

فایل‌ های ذخیره Cyberpunk 2077 پس از رسیدن به حجم ۸ مگابایت احتمالا خراب شوند

به‌نظر می‌رسد اگر فایل ذخیره بازی Cyberpunk 2077 به حجم ۸ مگابایت برسد، خراب می‌شود و دیگر قابل بازیابی نیست.

متاسفانه به‌نظر می‌رسد که مشکلات مربوط‌به بازی Cyberpunk 2077 تمامی ندارند و حالا باید مسئله‌ی آزار‌دهنده‌ی دیگری را نیز به خیل این مشکلات اضافه کنیم. طبق جدیدترین اخبار، به‌نظر می‌رسد فایل ذخیره سایبرپانک 2077 زمانی‌که به حجم ۸ مگابایت می‌رسد، خراب شده و دیگر قابل بازیابی نیست. این خبر از طرف بخش پشتیبانی فروشگاه GOG منتشر شده که در آن درباره‌ی جزئیات این مشکل و راه‌حل احتمالی آن صحبت می‌‌کند. متن خبر مذکور به شرح زیر است:

«متاسفانه [در این شرایط] فایل‌های سیو آسیب می‌بینند و قابل بازیابی نیز نیستند

لطفا از یک فایل سیو قدیمی‌تر برای ادامه بازی استفاده کنید و سعی کنید که میزان کمتری از آیتم‌ها و تجهیزات کرفت شده [در اینونتوری خود] نگه‌داری کنید.

اگر از گلیچ تکثیر شدن آیتم‌ها استفاده کرده‌اید، لطفا از فایل ذخیره‌ای استفاده کنید که تحت تاثیر این گلیچ قرار نگرفته باشد.

محدودیت حجم فایل ذخیره ممکن است با انتشار پچی در آینده افزایش پیدا کند، ولی فایل‌های خراب شده دیگر درست نخواهند شد.»

دلیل اصلی این مشکل به بخش کرفت کردن آیتم‌ها مربوط می‌شود. هرچه‌قدر تعداد آیتم‌های ساخته‌ شده بیشتر شود، به‌دنبال آن حجم فایل ذخیره‌ی بازی نیز به‌شدت افزایش پیدا می‌کند. بازیکنان زیادی شخصا سعی کرده‌اند تا محدودیت حجمی دقیق برای فایل سیو بازی را پیدا کنند و بسیاری از آن‌ها به عدد ۸ مگابایت رسیده‌اند. همچنین اینطور که مشخص شده، با حذف کردن آیتم‌ها از اینونتوری، حجم فایل سیو کاهش پیدا نمی‌کند. درواقع به‌نظر می‌رسد که اگر یک‌بار، آیتمی کرفت شده به فهرست موجودی شخصیت V اضافه شود، حجم آن، حتی درصورت حذف شدن، همچنان باعث افزایش حجم فایل ذخیره می‌شود.

نمایی از دنیای بازی سایبرپانک 2077

به‌نظر نمی‌رسد که چنین باگی به‌خاطر وضع یک محدودیت قراردادی برای حجم فایل ذخیره‌، توسط سی‌دی پراجکت رد اتفاق افتاده باشد؛ بلکه شاید به‌دلیل مشکلی در ساختار داده‌ی فایل‌های بازی پیش آمده باشد. به‌طوری که فایل‌های سیوی که بیش از ۸ مگابایت حجم داشته باشند، در ساختار داده‌های دیگر بازی ذخیره می‌شوند و زمانی‌که موارد جدیدی در داده‌های مذکور بازنویسی (Overwrite) می‌شوند، فایل ذخیره‌ای که درون آن ساختار قرار گرفته خراب می‌شود.

از زمان کوتاهی که از عرضه سایبرپانک 2077 می‌گذرد، سی‌دی پراجکت رد درگیر رفع باگ‌ها و گلیچ‌های بی‌پایان بازی بوده است. آن‌ها با انتشار آپدیت 1.04 در هفته‌ی پیش سعی کردند برخی از مشکلات بازی را برطرف یا کم کنند. همچنین بااینکه آپدیت 1.05 آن به‌تازگی برای کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس منتشر شده، ولی به‌نظر می‌رسد که هنوز تجربه‌ی بازی روی کنسول‌های مذکور روان‌ نیست. ناگفته نماند که آپدیت 1.05 در آینده‌ی نزدیک برای دارندگان سایبرپانک 2077 روی پلتفرم پی سی نیز عرضه خواهد شد.

Cyberpunk 2077 درحال‌حاضر برای پلتفرم‌های پی سی، ایکس باکس وان و گوگل استیدیا دردسترس است. نسخه‌ی فیزیکی پلی استیشن 4 بازی نیز هنوز قابل خریداری هستند، درحالی‌که نسخه‌ی دیجیتالی آن تا اطلاع ثانوی دیگر موجود نیست. همچنین دارندگان ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پلی استیشن 5 می‌توانند سایبرپانک 2077 را ازطریق قابلیت بکوادرز کامپتیبیلیتی روی کنسول‌هایشان تجربه کنند.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده