نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۰

مدیرعامل Take-Two: بازی‌ها تنها ۱۰ سال با تجربه کاملاً واقع‌گرایانه فاصله دارند

روند پیشرفت تکنولوژی یکی از دلایلی است که استراس زلنیک انتظار دارد صنعت بازی‌های ویدیویی در یک دهه آینده جهش خیره کننده‌ای داشته باشند.

استراس زلنیک، مدیرعامل شرکت تیک تو اینتراکتیو در مصاحبه‌ی جدید خود در کنفرانس مجازی UBS Global TMT دیدگاه‌های خود درباره آینده صنعت بازی را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است. به عقیده او، جامعه مخاطبان درحال رشد این صنعت، پیشرفت‌هایی که در حوزه تکنولوژی دیده می‌شود و فاکتورهای دیگری که می‌توانند در این امر تأثیرگذار باشند، چشم انداز ۳۰ تا ۴۰ ساله‌ی آینده بازی‌ها را به «هیجان انگیزترین دوران تاریخ این صنعت» تبدیل خواهند کرد. زلنیک در ابتدای صحبت‌های خود می‌گوید:

«من حدس می‌زنم تجارت Take-Two در ۱۰ سال آینده با چیزی که امروزه شاهد آن هستیم تفاوت زیادی خواهد داشت. درست مثل میزان تفاوت شرایط فعلی ما با چیزی که ۱۰ سال گذشته شاهد آن بودیم. جایی که نه تجارت موبایل و نه هزینه‌های مکرر مصرف‌کنندگان بعد از خرید محصول‌ها مفهومی نداشت.»

مدیرعامل شرکت تیک تو اینتراکتیو

«البته که نمی‌توان به‌طور قطع درباره جزئیات اهدافی که در آینده به آن خواهیم رسید، نظر داد؛ اما می‌توان به جرأت ادعا کرد که پیشرفت تکنولوژی امکاناتی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد که تاکنون نمونه آن مشاهده نشده است. شاید بتوان ارائه یک تجربه واقع گرایانه در بازی‌های ویدیوی، درست مانند آثار لایو اکشن را یکی از نمونه‌های این اهداف معرفی کرد.»

«برخی از آثاری که امروزه نیز شاهد آن هستیم، شباهت زیادی به لایو اکشن دارند؛ اما هنوز می‌توان انیمیشن بودن آن‌ها را تشخیص داد. در ۱۰ سال آینده، امکان ارائه کاملاً واقع‌گرایانه‌ی تجربه بازی‌های ویدیویی فراهم خواهد شد. همه‌ی این کارها داخل یک کامپیوتر انجام خواهد گرفت. حالا دیگر پیشرفت‌هایی که به‌لطف فناوری ممکن خواهد بود را فارغ از این مورد در نظر بگیرید.»

نمایی از بازی رد دد ردمپشن 2

حالا می‌توان درکنار این مورد، ترکیبی از سبک سنتی روایت‌های داستانی با فاکتورهای مختلف گیم‌پلی و ادغام آن‌ها با ویژگی‌های اجتماعی و ارتباطات متقابل را متصور شد. زلنیک در ادامه، آینده صنعت بازی را بسیار روشن توصیف می‌کند.

«همه این موارد باعث می‌شوند که باور داشته باشیم پیشرفت‌ها و حرکت‌های گسترده‌ای در انتظار آینده تجارت ما است. بسیاری از آن‌ها را حتی نمی‌توانیم حدس بزنیم. فرصت‌های فوق‌العاده‌ای در هر دو حوزه‌ی خلاقیت و جوانب تجاری جدا از آن به منظور بهره‌گیری از این ایده‌ها در اختیار ما قرار خواهد گرفت.»

نظر شما درباره اظهارات زلنیک در خصوص آینده صنعت بازی و تکنولوژی به چه شکل است؟ شما می‌توانید در صورت تمایل نظرات خود را با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamesindustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده