// سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۲

تیک تو تا اوایل سال ۲۰۲۱ استودیو کدمسترز را تصاحب می‌کند

شرکت تیک تو اعلام کرد تا اوایل سال ۲۰۲۱ استودیو کدمسترز، سازنده بازی‌هایی همچون DiRT 5 و F1 2020 را تصاحب می‌کند.

طبق جدیدترین اخبار بازی، استودیوی Codemasters توانسته به یک توافق رسمی برسر مفاد قرارداد فروش خود با شرکت Take-Two دست پیدا کند. گفتنی است که مجموع ارزش دارایی‌ها و سهام این استودیوی بریتانیایی که در ساخت بازی‌های ریسینگ شهرت دارد، حدود ۹۸۰ میلیون دلار برآورد می‌شود. طی یادداشتی که دو شرکت امروز سه‌‌شنبه برای سهام‌داران خود ارسال کردند، به این اشاره شده که انتظار دارند در بازه‌ی سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱، به‌شرط تایید قرارداد توسط سهام‌داران در مجمع عمومی پیش‌ رو، روند انتقال مالکیت کدمسترز به تیک-تو تکمیل شود.

از زمان قطعی شدن این توافق به بعد، استودیوی کدمسترز تحت برند 2K، از زیرمجموعه‌های شرکت تیک-تو فعالیت خواهد کرد و فرانک سانیه، مدیر ارشد اجرایی کدمسترز و رشید واراچیا، مدیر ارشد مالی و دیگر اعضای مدیریت این استودیو به ساخت بازی‌های آینده‌ی خود به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های 2K به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

کدمسترز به‌خاطر ساخت مجموعه بازی‌هایی نظیر Dirt، فرمول یک، Grid و OnRush شناخته می‌شود. آن‌ها همچنین اخیرا موفق شده‌اند تا حق انحصاری ساخت بازی‌های مسابقات WRC را کسب کنند. علاوه‌براین، در سال ۲۰۱۹ توانستند Slightly Mad، استودیوی سازنده‌ی بازی‌های Project Cars و Fast & Furious Crossroads، را تصاحب کنند.

فروخته شدن استودیوی کدمسترز به شرکت تیک تو

از طرفی، شرکت تیک تو مالک شرکت‌های 2K و راک‌استار است. از زیرمجموعه‌های 2K می‌توان به 2K Sports اشاره کرد که مجموعه بازی‌های NBA 2K و PGA 2K را می‌سازد. طی بیانیه‎‌ای که امروز اشتراس زلنیک، مدیر ارشد اجرایی تیک-تو منتشر کرد، وی گفت که معتقد است بازی‌های مسابقه‌ای استودیوی کدمسترز با فهرست بازی‌های ورزشی شرکت تیک تو کاملا هم‌خوانی دارند. او توضیح می‌دهد: 

«ما از اینکه پیشنهاد خرید خود را به اعضای هیئت مدیره‌ی استودیوی کدمسترز اعلام کردیم، عمیقا احساس رضایت می‌کردیم. کدمسترز کارنامه‌ی پرآوازه‌ای در خلق برخی از دوست‌داشتنی‌ترین و از نظر تجاری، موفق‌ترین مجموعه بازی‌های ریسینگ تاریخ دارد. ما معتقدیم که این توافق درواقع سبد بازی‌های ورزشی ما را تکمیل‌تر می‌کند و در بلندمدت، رشد سازمانی ما را حتی بیشتر از قبل بهبود می‌بخشد. علاوه‌بر این، ما بسیار مشتاق هستیم تا به تیم توسعه‌دهندگان و مدیریت ارشد استودیوی کدمسترز، ورود آن‌ها را به خانواده‌ی بزرگ تیک تو تبریک بگوییم. همچنین دوست داریم تا دیدگاه‌های خود را با یکدیگر به‌اشتراک بگذاریم تا بتوانیم محتوای سرگرمی‌مان را با بالاترین کیفیت ممکن عرضه کنیم و به‌سوی تبدیل شدن به پیشروترین، خلاق‌ترین و موثرترین شرکت صنعت بازی حرکت کنیم.»

از گرهارد فلورین، یکی از روسای کدمسترز راجع‌به واگذاری مالکیت به تیک‌ تو سؤال شد و او در جواب گفت که این توافق در بلند‌مدت برای این استودیو موفقیت به‌همراه خواهد داشت. او می‌گوید: «باتوجه به اینکه تیک-تو در ساخت بازی‌های ورزشی در جایگاه مطلوبی قرار دارد، اعضای هیئت مدیره‌ی کدمسترز قاطعانه بر این باورند که این استودیو می‌تواند از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تیک تو استفاده کند و این موضوع می‌تواند کدمسترز را در بلندمدت به سمت موفقیت بیشتر سوق دهد. مدیران کدمسترز در زمان مطرح کردن این توافق با سهام‌داران خود، به آن‌ها گفتند که معتقدند این واگذاری مالکیت قرار است در راستای حفظ مصالح تمام سهام‌داران باشد. از طرفی، پیشنهاد خرید تیک تو به کدمسترز بازتابی از دستاوردهایی است که تیم مدیریت این شرکت بزرگ بازی‌سازی، موفق به کسب آن‌ها شده است؛ مخصوصا از بعد از سال ۲۰۱۸ که تیک تو در فهرست شرکت‌هایی قرار گرفت که توانسته در عرض ۲.۵ سال سود بسیار خوبی را نصیب سهام‌داران خود کند.»

نظر شما کاربران زومجی دراین‌خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.  


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده