نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۶

رییس شرکت Take-Two اعتقاد چندانی به سرویس اشتراکی عرضه بازی ندارد

اشتراوس زلنیک، مدیرعامل شرکت تیک تو (Take-Two)، مالک راک استار گیمز، نظر مثبتی درباره سرویس اشتراکی عرضه بازی ندارد.

کنسول‌های نسل بعدی ایکس‌باکس، یعنی ایکس ‌باکس سری ایکس و اس، به استفاده از مدل سرویس اشتراکی ادامه می‌دهند. هر دو سرویس ایکس ‌باکس گیم پس آلتیمیت (Xbox Game Pass Ultimate) و ایکس‌باکس آل اکسس (Xbox All Access) در ازای پرداخت حق اشتراک ماهیانه، بیشتر از صد بازی را در اختیار گیمرها می‌گذارند. در حال حاضر سود پلتفرم ایکس‌باکس در حال افزایش است و این موضوع نشان می‌دهد که این روش برای ارائه بازی‌ها جواب داده است. حتی بازیسازهایی که برای عرضه بازی‌شان روی سرویس گیم پس با مایکروسافت قرارداد بسته‌اند، از این بابت ابزار رضایت کرده‌اند. اما به‌نظر می‌رسد که همه افراد مشغول در صنعت بازی، رابطه خوبی با مدل سرویس اشتراکی نداشته باشند.

اشتراوس زلنیک مدیر عامل شرکت تیک تو

اشتراوس زلنیک، مدیرعامل شرکت تیک تو اینتراکتیو، در مصاحبه‌ای با وبسایت Barron's درباره استراتژی مایکروسافت برای کنسول‌های نسل بعدی‌، به نکات جالبی در این رابطه اشاره کرد. زلنیک گفت: «فکر می‌‌کنم در تجارت سرگرمی‌های تعاملی، انجام این روش تا حدی دشوار باشد.» زلنیک در ادامه صحبت‌هایش گفت که اجرای این مدل اشتراکی در مورد فیلم‌ها و سریال‌ها منطقی‌تر است، چون مقدار محتواهایی که افراد تماشا می‌کنند، بسیار بیشتر از بازی‌هایی است که انجام می‌دهند. مثلا به‌طور میانگین، هر فرد در طول ماه حدود ۱۵۰ ساعت فیلم و سریال می‌بیند، اما فقط ۴۵ ساعت به تجربه بازی می‌پردازد. به همین خاطر یک سرویس اشتراکی مثل نتفلیکس، به مراتب جذاب‌تر از گیم پس است. زلنیک همچنین گفت: «با اطمینان نمی‌توان گفت که پرداخت ۳۵ دلار به‌صورت ماهیانه برای دسترسی به یکی از دو پلتفرم، انتخاب مناسبی باشد؛ حتی اگر محتوای زیادی را در اختیار مخاطب بگذارند.»

شرکت تیک تو به‌عنوان مالک شرکت راک‌استار شناخته می‌شود. جالب است که هر دو بازی مهم این شرکت یعنی Grand Theft Auto V و Red Dead Redemption II قبلا در سرویس ایکس‌باکس گیم پس حضور داشتند. البته هیچ کدام از این دو بازی مدت زیادی روی این سرویس نبودند و باتوجه‌به صحبت‌های زلنیک، بعید است که در آینده نزدیک، شاهد عرضه دوباره آن‌ها در گیم پس باشیم.

مایکروسافت به‌تازگی پروژه xCloud را راه‌اندازی کرد که ازطریق آن، گیمرها می‌توانند بازی‌های سرویس اشتراکی Xbox Game Pass Ultimate را روی گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند خود تجربه کنند. البته استفاده از سرویس xCloud نیاز به اینترنت پرسرعت برای استریم بازی‌ها دارد و فعلا فقط در ۲۲ کشور در دسترس است. این سرویس بیش از ۱۵۰ بازی را ارائه می‌کند که از میان آن‌ها می‌توان به The Witcher 3: Wild Hunt و Gears 5 و Wasteland 3 اشاره کرد. به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد به‌طور جدی پروژه xCloud را دنبال کرده و از آن برای گسترش اکوسیستم ایکس‌باکس استفاده کند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده