// سه شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۷

اطلاعات فاش شده پلی استیشن اشاره به رشد بازی‌های تک ‌نفره دارد

در اسنادی که از بخش پلی استیشن به بیرون درز کرده به شکوفایی بازی‌های تک‌نفره و همچنین اهمیت بخش Activities پلی استیشن 5 برای ترغیب گیمرها اشاره دارد.

طبق گزارشی که در وب‌سایت وایس منتشر شده، اطلاعات و اسناد داخلی و محرمانه از بخش پلی استیشن فاش شده که در آن به رشد و شکوفایی بازی‌های تک‌نفره اشاره شده است. همچنین در این داده‌ها توضیحاتی درباره‌ی بخش Activities کنسول پلی استیشن 5 ارائه شده است.

بخش پلی استیشن درباره‌ی بازی‌های تک‌نفره توضیح می‌دهد که نگرانی‌های مشترکی بین بازیکنان دراین‌باره وجود دارد؛ برای مثال، داشتن وقت کافی برای تجربه‌ی یک بازی تک‌نفره یا صحبت درباره‌ی یک بازی بدون اینکه داستان آن برای کسی لو رود. در همین راستا، سونی می‌گوید گرچه برای همه‌ی بازیکنان صرف ساعت‌ها وقت برای تجربه‌ی یک بازی خوشایند و لذت‌بخش است، بااین‌حال، بیشتر مردم به‌خاطر داشتن مسئولیت‌های دیگر در زندگی نمی‌توانند به خواسته‌ی خود برسد. این مسئولیت‌ها و وظایف می‌تواند رسیدگی به فرزند، داشتن یک کار تمام‌وقت یا هرچیز دیگری باشد. به همین خاطر، تیم پلی استیشن از خود سؤال می‌کند که آن‌ها چطور می‌توانند بازی‌های تک‌نفره‌ای بسازند تا مردم وقت بیشتری را در اوقات فراغت خود به تجربه‌ی آن‌ها اختصاص دهند.

سونی در بخشی از این مطالب افشا شده درکنار تصویری از بازی آنچارتد جواب می‌دهد: «ما باید سؤال «آیا اصلا باید شروع به بازی کردن کنم؟» مردم از خود را به «از کدام بخش بازی شروع به بازی کردن کنم؟» تغییر دهیم. به همین خاطر، مأموریت‌های مختلفی از بازی پیش روی بازیکن گذاشته می‌شود [ازطریق بخش Activities] و او می‌تواند از بین آن‌ها یکی را انتخاب کند و انجام دهد. از طرفی چونکه تجربه‌ی آن بازی نیز برای فرد وسوسه‌کننده به‌نظر می‌رسد؛ پس او کنترلر را برمی‌دارد و بخشی از بازی را تجربه می‌کند.»

بخش Activities (فعالیت‌ها) که از آن برای اولین‌بار در ویدیوی نمایش رابط کاربری پلی استیشن 5 رونمایی شد، زمان حدودی برای اتمام مأموریت‌های مختلف در بازی را به بازیکنان نشان می‌دهد. اگر یادتان نیست که این بخش چگونه کار می‌کرد، می‌توانید برای دیدن این ویدیو به اینجا مراجعه کنید. همان‌طور که در رابط کاربری پلی استیشن 5 نمایش داده می‌شود، استفاده‌ی بازی‌های مختلف از «کارت‌های» این بخش متفاوت است. برای مثال، برای بازی Spider-Man: Miles Morales بازیکن می‌تواند از این کارت‌ها برای انجام مأموریت‌های اصلی یا کوئست‌های فرعی استفاده کند و روی هر کارت که فرد را به یک مأموریت خاص هدایت می‌کند، زمان حدودی آن مأموریت نیز ذکر شده است. در بازی‌هایی نظیر Astro’s Playroom یا Demon’s Souls بازیکن می‌تواند با استفاده از بخش Activities به ‌ترتیب بین مراحل و جهان‌های مختلف این بازی‌ها جا‌به‌جا شود. شما می‌توانید ویدیوی کوتاهی از نحوه‌ی کار این بخش در بازی Spider-Man: Miles Morales را در زیر تماشا کنید:

دانلود ویدیو از آپارات

در این بخش همچنین فاصله‌ی بازیکن با دستیابی به برخی آیتم‌های جمع‌کردنی خاص نشان داده می‌شود. در نتیجه، تمام موارد مثبتی که این ویژگی جدید رابط کاربری پلی استیشن 5 در خود جای داده، باعث می‌شوند که انجام برخی فعالیت‌ها در بازی‌ها برای افراد شاغلی که وقت زیادی برای تجربه‌ی بازی‌های تک‌نفره ندارد، ساده‌تر و خوشایند‌تر شوند. این فعالیت‌ها می‌توانند مربوط‌به کسب یک آیتم خاص باشد یا تجربه‌ی مراحل داستانی بازی.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی بخش جدید Activities در پلی استیشن 5 چیست؟ آیا به‌نظر شما این ویژگی می‌تواند انجام بازی‌های داستانی و تک‌نفره را برای گیمرهای شاغل راحت‌تر کند؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.    


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده