نویسنده: میلاد فاطمی
// چهار شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۴

بازی‌های بین نسلی سونی برای کنسول پلی استیشن 5 از نو ساخته می‌شوند

جیم رایان، مدیر پلی استیشن، در مصاحبه خود اعلام کرد که بازی‌های انحصاری بین نسلی برای کنسول پلی استیشن 5 جهت استفاده از ویژگی‌های آن از نو ساخته می‌شوند.

در رویداد پلی استیشن 5 بود که سونی از تعدادی از بازی‌‌های انحصاری این کنسول رونمایی کرد. بازی‌هایی مثل Horizon Forbidden West و Sackboy: A Big Adventure که توانستند گیمرها را به مهاجرت به نسل نهم کنسول‌های خانگی تشویق و امیدوار کنند. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا در جریان هستید که چندی پیش سونی به‌صورت رسمی اعلام کرد که تا سه سال آینده از کنسول پلی استیشن 4 پشتیبانی و بازی‌های انحصاری نسل بعد برای آن نیز روانه بازار خواهند شد. 

پس از این خبر بود که بسیاری برای خرید پلی استیشن 5 دچار شک‌ و تردید شدند. حال اما در جدیدترین اخبار بازی، جیم رایان، مدیر پلی استیشن، در مصاحبه خود خیال این گروه از افراد را راحت کرد. در بخشی از مصاحبه از رایان درخصوص این موضوع که باعث می‌شود بازی‌های نسل بعد نتوانند از تمام قدرت و قابلیت‌های پلی اسیتشن 5 بهره‌مند شود، سؤال پرسیده شد. او ضمن رد این فرضیه تاکید کرد که نسخه‌‌های نسل نهم بازی‌های انحصاری برای ارایه تجربه‌ای بهتر از نو ساخته می‌شوند. از همین‌رو مشکلی درخصوص انتشار بازی‌ها به‌صورت بین نسلی وجود ندارد.

«اولین نکته‌ای که باید خاطرنشان کنم این است که نسخه‌‌های PS5 این بازی‌ها جهت بهره‌مندی از ویژگی‌های این کنسول از پایه دوباره ساخته می‌شوند. بنابراین به‌نظر من مشکلی ندارد اگر بازی‌ها هم برای جامعه پلی استیشن 5 و هم برای کاربران کنسول نسل قبل روانه بازار شوند.»

حال باید منتظر ماند و دید استودیوهای بازی‌سازی سونی چگونه می‌توانند درکنار عرضه بازی‌های خود برای کنسول PS4، نسخه بهبودیافته و بهینه شده‌ای نیز برای پلی استیشن 5 روانه بازار کنند. 

این سیاست سونی در آینده را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ لطفا نظرات خود در این زمینه را با ما نیز به اشتراک بگذارید. 


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده