نویسنده: میلاد فاطمی
// جمعه, ۳۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۲

بازی‌های نسل نهمی واقعی برای پلی استیشن 5 تا سال ۲۰۲۲ منتشر نخواهد شد

جیم رایان، مدیر پلی استیشن، در مصاحبه تازه خود اعلام کرد که حداقل تا سال ۲۰۲۲ میلادی نباید منتظر انتشار بازی‌های تعریف کنند نسل جدید باشیم.

از روز گذشته نسل نهم کنسول‌های خانگی برای طرفداران سونی در سراسر جهان شروع شد و بالاخره کنسول پلی استیشن 5 به‌صورت جهانی عرضه خود را آغاز کرد. 

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که روی ‌موفقیت یا شکست یک کنسول تاثر مستقیمی دارد، بای‌‌های انحصاری آن است. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که چندی پیش سونی به‌صورت رسمی اعلام کرد که تا سه سال آینده از پلی استیشن 4 پشتیبانی خواهد شد ولی در عین حال بازی‌های بین نسلی برای کنسول نسل نهم سونی از نو طراحی می‌شوند.

حال اما در جدیدترین اخبار بازی، ساعاتی پیش جیم رایان، مدیر پلی استیشن، در بخش از مصاحبه تازه خود درخصوص ماهیت بازی‌های میان‌نسلی صحبت‌هایی کرد. رایان برای بار دوم تاکید کرد که از نظر او هیچ مشکل خاصی برای عرضه بازی‌ها به‌صورت مشترک برای هر دو نسل وجود ندارد و احتمالا حداقل تا دو سال آینده نباید منتظر انتشار بازی‌های تعریف کنند نسل نهم باشیم.

«تاریخ خود گویای این است که دو سه سال ابتدایی شروع نسل جدید بازی‌سازان معمولا آشنایی کافی نداشته و برای شناخت دقیق سخت‌افزار جدید به زمان بیشتری نیاز دارند. به احتمال زیاد اما از سال ۲۰۲۲ می‌توانید منتظر تجربه بازی‌های فوق‌العاده روی پلی استیشن 5 باشید. دقیقا در نسل قبل نیز از سال ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۶ بود که بازی‌های تعریف کنند نسل در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفتند.»

حال باید منتظر ماند و دید تا زمانیکه بازی‌سازان بتوانند به قابلیت‌ها و سخت‌افزار جدید کنسول پلی استیشن 5 تسلط پیدا کرده و در ساخته‌های خود از قدرت نهایی آن استفاده کنند، سونی برای رقابت با مایکروسافت و ترغیب گیمرها به خرید کنسول خود چه برنامه‌هایی دارد. لطفا شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده