// شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۰

پشتیبانی از نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه به نسخه Xbox Series X بازی Warzone اضافه شد

استودیو اینفینیتی وارد پشتیبانی از نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه را به نسخه ایکس باکس سری ایکس Warzone اضافه کرده است؛ این در حالی است که نسخه پلی استیشن 5 فعلا از چنین ویژگی بهره نمی‌برد.

طبق جدیدترین اخبار بازی، استودیوی Infinity Ward طی اقدامی بی ‌سروصدا، پشتیبانی از نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه را به نسخه‌ی ایکس باکس سری ایکس بازی Call of Duty: Warzone اضافه کرده است. پشتیبانی از چنین نرخ فریمی در فهرست موارد اضافه شده در جدیدترین پچ این بازی که چند روز پیش در سطح اینترنت منتشر شده بود، دیده نمی‌شود. کشف این موضوع برای اولین‌بار توسط کاربرانی گزارش شد که این بازی بتل رویال را روی کنسول ایکس باکس جدید خود امتحان می‌کردند. همچنین در بخش توضیحات Warzone و خود Modern Warfare در فروشگاه آنلاین مایکروسافت به ۱۲۰ فریم بر ثانیه بودن آن اشاره شده است.

حال وب‌سایت Digital Foundry نیز با انجام یک آزمایش، ۱۲۰ فریم بر ثانیه بودن وارزون روی ایکس باکس سری ایکس را تایید می‌کند، گرچه به‌نظر می‌رسد که فریم ریت آن اغلب بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ در نوسان است. تصویر زیر از عملکرد این بازی روی ایکس باکس سری ایکس گرفته شده است:

عملکرد بازی Call of Duty: Warzone در ایکس باکس سری ایکس

علاوه‌بر این، اعضای دیجیتال فَوندری طی آزمایش دیگر تایید کردند که اجرای وارزون روی کنسول پلی استیشن 5 روی ۶۰ فریم بر ثانیه محدود شده است. تصویر زیر از عملکرد این بازی روی پلی استیشن 5 گرفته شده است:

عملکرد بازی Call of Duty: Warzone در پلی استیشن 5

تفاوت در اجرای دو نسخه ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 کال آو دیوتی وارزون می‌تواند کمی عجیب و گیج‌کننده باشد. می‌دانیم که وارزون درحال‌حاضر یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های موجود در بازار است که هنگام مچ‌میکینک، ویژگی بازی بین پلتفرمی (کراس پلی) برای آن به‌طور پیش‌فرض روشن است. وب‌سایت دیجیتال فوندری از چند روش مختلف برای سنجش نرخ فریم بازی روی پلی استیشن 5 استفاده کرد، اما نتیجه‌ی همه‌ی آن‌ها به ۶۰ فریم بر ثانیه ختم شد. اگرچه بازیکنان در نسخه‌ی پلی استیشن 5 وارزون می‌توانند از بین گزینه‌های جلوه‌های بصری بهتر یا اجرای روان‌تر یکی را انتخاب کنند، ولی حتی درصورت انتخاب حالت فریم ریت روان‌تر نیز بازی در ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود.

کال آو دیوتی وارزون را که روی پلی استیشن 5 دانلود می‌کنید، دراصل یک بازی پلی استیشن 4 است و به‌نوعی در کنسول نسل نهمی سونی به‌عنوان یکی از اپلیکیشن‌های کنسول قدیمی‌تر شناخته می‌شود. این بازی روی پلی استیشن 5 در نرخ تازه‌سازی تصویر (Refresh Rate) ۱۲۰ هرتز اجرا نمی‌شود و در منوهای آن نیز گزینه‌ای برای فعال کردن رفرش ریت ۱۲۰ وجود ندارد. همچنین به‌نظر می‌رسد که اگر پشتیبانی از ۱۲۰ فریم بر ثانیه روی PS5 برای بازی درنظر گرفته شده باشد، فعلا دسترسی به آن ممکن نیست. باتوجه‌به اینکه نسخه‌ی پلی استیشن 4 بازی Call of Duty Warzone به‌لطف قابلیت Backwards Compatibility روی پلی استیشن 5 قابل اجرا است، به احتمال زیاد برای پشتیبانی از ۱۲۰ فریم بر ثانیه لازم است که بازی برای کنسول نسل جدید سونی به‌صورت کامل پورت شود.

منابع خبری از شرکت اکتیویژن و استودیوی اینفینتی وارد درباره‌ی این موضوع سؤال کرده‌اند، ولی هیچ‌یک از آن‌ها فعلا اظهار نظری نکرده‌اند. به همین‌ خاطر، فعلا تنها می‌توان حدس زد که چرا سازندگان این بازی شوتر آنلاین به‌شدت محبوب هنوز دست به تبلیغات گسترده‌ درباره‌ی ۱۲۰ فریم بر ثانیه بودن بازی‌شان در کنسول‌های نسل جدید نزده‌اند. این موضوع با رویکردی که برای مثال در استودیوی بانجی در پیش گرفته شده، در تضاد کامل قرار می‌گیرد. چراکه آن‌ها به‌تازگی بر ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا شدن بازی Destiny 2 روی کنسول‌های نسل نهمی سونی و مایکروسافت بسیار تاکید کرده‌اند.

بد نیست خاطرنشان کنیم که Activision جدیدترین دنباله‌ی مجموعه‌ی کال آو دیوتی، یعنی Call of Duty: Black Ops Cold War را همین دیروز جمعه منتشر کرد که توسط استودیوی Treyarch ساخته شده است. به‌ همین دلیل، شاید اکتیویژن فعلا علاقه‌ای به رسانه‌ای کردن ۱۲۰ بودن فریم ریت وارزون برای کنسول‌های‌ نسل جدید ندارد و ترجیح می‌دهد که توجه‌ها را از عرضه‌ی بازی مهم بلک آپس کلد وار به یک موضوع کم‌اهمیت‌تر منحرف نکند. همچنین لازم به ذکر است که شرکت اکتیویژن برای بازاریابی بلک آپس کلد وار به همکاری خود با سونی ادامه داده و برای نسخه‌های این بازی روی کنسول‌های سونی مزایای انحصاری درنظر گرفته است.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.         


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده