نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۱

فایل‌های ذخیره بازی Dirt 5 از PS4 به پلی استیشن 5 قابل انتقال نیست

در بازی Dirt 5 امکان انتقال فایل‌های ذخیره بین دو کنسول PS4 و پلی استیشن 5 نخواهد بود؛ این در حالی است که کاربران ایکس باکس به‌راحتی می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند.

برای عاشقان سبک ریسینگ، سری Dirt از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. استودیوی کدمسترز (Codemasters)، ناشر و خالق این مجموعه، به‌لطف ارایه یک گیم‌پلی روان و تنوع قابل قبول در پیست‌ها و اتوموبیل‌ها، توانسته اثر قابل احترام و محبوبی را برای مدت طولانی روانه بازار کند.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که تا امروز چندین بار تاریخ عرضه بازی Dirt 5 با تأخیر مواجه شده است. طبق آخرین برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده، این نسخه از بازی قرار است در تاریخ ۱۶ آبان (۶ نوامبر) برای پلتفرم پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پی سی و استیدیا و در آینده نیز برای پلی‌ استیشن 5 و ایکس‌ باکس سری ایکس روانه بازار شود.

حال اما در جدیدترین اخبار بازی، در حالی‌که چندی پیش خبری منتشر شد که Dirt 5 روی کنسول نسل نهمی سونی همچون ایکس باکس سری ایکس با نرخ ۱۲۰ فریم برثانیه اجرا می‌شود، اما اکنون مشخص شد که بازی دیگری از قابلیت انتقال ذخیره بازی بین کنسول پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 پشتیبانی نمی‌کند. ساعاتی پیش در حساب رسمی توییتر بازی اعلام شد که در حال حاضر فایل‌های ذخیره بازی Dirt 5 قابلیت انتقال بین PS4 و پلی استیشن 5 را ندارند. این در حالی است که دارندگان کنسول‌های مایکروسافت برخلاف رقیب خود به‌راحتی می‌توانند فایل‌های ذخیره خود را از روی ایکس باکس وان به ایکس باکس سری ایکس و سری اس منتقل کنند.

در همین رابطه چند روز پیش استودیوی Ryu ga Gotoku Studio نیز اعلام کرد که امکان انتقال ذخیره‌ی بازی‌ Yakuza: Like a Dragon از پلی‌استیشن 4 به پلی‌استیشن 5 وجود ندارد. حال باید منتظر ماند و دید در آینده نیز باز هم این اتفاق خواهد افتاد؟ و آیا غیبت چنین قابلیتی باعث می‌شود کفه ترازو به سمت ردموندی‌ها سنگینی کند یا خیر؟ لطفا شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود در این زمینه را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده