نویسنده: میلاد فاطمی
// شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۱

بازی Dirt 5 روی پلی استیشن 5 با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود

به‌تازگی استودیوی کدمسترز به‌صورت رسمی اعلام کرد که بازی Dirt 5 روی کنسول پلی استیشن 5 همچون رقیب خود با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد.

برای عاشقان سبک ریسینگ، سری Dirt از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. استودیوی کدمسترز (Codemasters)، ناشر و خالق این مجموعه، به‌لطف ارایه یک گیم‌پلی روان و تنوع قابل قبول در پیست‌ها و اتوموبیل‌ها، توانسته اثر قابل احترام و محبوبی را برای مدت طولانی روانه بازار کند.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که بالاخره حدود دو هفته پیش تیم سازنده به‌صورت رسمی اعلام کرد که نسخه پنجم این مجموعه در تاریخ ۱۸ مهر (۹ اکتبر) برای پلتفرم پی سی و کنسول‌های نسل هشتم و در آینده نیز برای پلی‌ استیشن 5 و ایکس‌ باکس سری ایکس منتشر می‌شود.

همان‌طور که قابل پیش‌بینی هم بود نسخه کنسول‌های نسل نهم بازی Dirt 5 از قدرت سخت‌افزاری PS5 و ایکس باکس سری ایکس پشتیانی کرده و تجربه به‌مراتب بهتری را برای گیمر به ارمغان می‌آورد. به‌عنوان مثال چندی پیش به‌صورت رسمی تایید شد که این بازی روی کنسول نسل آینده مایکروسافت با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود.

حال درحالیکه بسیاری منتظر اعلام خبری مشابه برای پلی استیشن 5 بودند، ساعاتی پیش در جدیدترین اخبار بازی استودیوی کدمسترز خیال طرفداران سونی را راحت کرد و مشخص شد بازی Dirt 5 روی کنسول ژاپنی‌ها نیز با قابلیت ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد.

راب کارپ، کارگردان بازی Dirt 5، در گفت‌وگوی اخیر خود با مجله پلی استیشن تایید کرد که « قدرت PS5 به‌حدی است که این نسخه از بازی با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه روی آن اجرا می‌شود. این توانایی برای گیمرهایی که روی تک تک فریم‌ها حساب باز کرده‌اند، هیجام انگیز خواهد بود.»

همان‌طور که احتمالا در جریان هستید، تیم سازنده تا این لحظه درخصوص پشتیبانی از سایر ویژگی‌های کنسول‌های نسل نهم ازجمله فضای حافظه‌های SSD و همچنین تریگرهای تطبیقی کنترلر DualSense زمزمه‌هایی نیز کرده بود.

حال باید منتظر ماند و دید نسخه نسل نهم بازی Dirt 5 تاچه حد توانسته از قدرت سخت‌افزاری پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس استفاده کرده و یک تجربه لذت‌بخشی را به مخاطبان خود ارایه دهد؟ لطفا شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده