نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

ویروس کرونا سونی را از حضور در مراسم PAX East 2020 منصرف کرد

سونی و استودیوی ناتی داگ به‌صورت رسمی طی بیانیه‌ای اعلام کردند که به‌دلیل گسترش ویروس کرونا، علی‌رغم برنامه‌ریزی‌های متعدد، در مراسم PAX East 2020 حضور نخواهند داشت.

مراسم PAX East 2020 که هفته آینده در بوستون امریکا برگزار می‌شود، از اهیمت زیادی برای طرفداران سونی و استودیوی Naughty Dog برخوردار بود. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که چندی پیش ناتی داگ به‌صورت رسمی اعلام کرد که در مراسم امسال نسخه دموی بازی موردانتظار The Last of Us Part 2 برای طرفداران در دسترس خواهد بود تا بتوانند پیش از عرضه بازی قسمت‌هایی از آن را تجربه کنند. از این‌رو بسیاری منتظر شروع این مراسم بودند تاحدی که گنجایش اولیه برای حضور و تجربه این بازی در همان دقایق اولیه ثبت‌نام به‌اتمام رسید.

حال اما در تازه‌ترین اخبار بازی، به‌نظر می‌رسد ویروس مرگبار کرونا و گسترش روز افزون آن باعث ترس سونی و ناتی داگ نیز شده است؛ چراکه هرکدام در بیانیه‌ای جداگانه ضمن عذرخواهی از طرفداران اعلام کردند که به دلیل شیوع این ویروس در مراسم PAX East امسال شرکت نخواهند کرد.

امروز بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی تصمیم گرفت که به‌دلیل گسترش ویروس کرونا، حضور خود در رویداد PAX East در شهر بوستون را لغو کند. ما احساس می‌کنیم در این موقعیت این تنها راه امن و مطمئن است. ما همچنین بسیار متاسفم هستیم که شرکت در این مراسم را لغو کرده‌ایم، اما مهمترین نگرانی ما، سلامت و ایمنی کارکنان‌مان است.

در کنار The Last of Us Part 2 آثاری چون Nioh 2، بازی Doom Eternal و همچنین Final Fantasy VII Remake نیز برای حضور در غرفه سونی در این مراسم برنامه‌ریزی شده بودند.

همان‌طور که اشاره شد، به‌واسطه لغو شدن حضور سونی در PAX East 2020 استودیوی ناتی داگ نیز در بیانیه‌ای جداگانه شرکت در این رویداد را منتفی اعلام کرد:

ما بسیار ناراحت هستیم که مراسم امسال را از دست خواهیم داد. اگرچه صبر کردن تا تاریخ ۹ خرداد و زمان عرضه بازی The Last of Us Part 2 دشوار است ولی ما از درک و فهمتان تشکر می‌کنیم. اصلا نگران نباشید هنوز موارد زیادی وجود دارد که تا زمان انتشار بازی با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

علی‌رغم اینکه تصمیم سونی و ناتی داگ برای طرفداران و کسانی که برای حضور در این مراسم و تجربه بازی The Last of Us Part 2 برنامه‌ریزی کرده بودند، بسیار ناراحت‌کننده است، اما مسئله ویروس کرونا و شیوع آن بسیار جدی است و اینکه سونی نگران سلامتی و امنیت کارمندان خود است، کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد.

ویروس کرونا درحالیکه روزانه تعداد زیادی از مردم دنیا را درگیر می‌کند، به‌نوعی صنعت بازی‌های ویدیویی را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است؛ به‌عنوان مثال چند روز پیش به‌صورت رسمی اعلام شد که انتشار نسخه نینتندو سوییچ بازی The Outer World به‌دلیل کرونا با کمی تاخیر عرضه می‌شود. نگرانی‌ها از وضعیت کشور چین تاحدی زیاد است که حتی شایعه شده است عرضه کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس نیز ممکن است با مشکل مواجه شود.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده