// شنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

عرضه پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس ممکن است به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق بیفتد

وضعیت کشور چین به‌ گونه‌ای شده است که شیوع ویروس کرونا ممکن است تاریخ عرضه دو کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس را به تعویق بیاندازد.

ویروس کرونا پس از شیوع در کشور چین به‌سرعت در حال ابتلا و گرفتن جان افراد بیشتری است؛ به‌طوری که تاکنون و طبق آمار رسمی بیش از ۲۸ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و بیش از ۵۶۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. با توجه به سرعت گسترش این ویروس مرگ‌بار، تحت تاثیر قرار گرفتن شرکت‌ها و صنعت در کشور چین دور از انتظار نیست و احتمالا باید به‌زودی شاهد کاهش فعالیت‌های بازارهای تجاری باشیم.

طبق جدیدترین اخبار کنسول های بازی و براساس گزارش‌هایی که از سوی شرکت Jefferies Group که در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری مالی فعالیت می‌کند، منتشر شده است، موقعیت حال حاضر چین ممکن است روی تولید محصولات سخت‌افزاری و دیجیتال نیز اثرگذار باشد. به‌عنوان مثال شرکت‌های اپل و نینتندو ممکن است با تاخیر یا حتی کاهش میزان تولید در محصولات خود روبه‌رو شوند و کنسول‌های پلی‌ استیشن 5 و ایکس‌ باکس سری ایکس هم ممکن است با تاخیر در عرضه مواجه شوند؛ در حال حاضر هردوی این کنسول‌ها قرار است در تعطیلات سال نوی ۲۰۲۰ روانه‌ی بازار شوند.

شیوع ویروس کرونا در کشور چین تاکنون موجب شده است که شرکت‌های بزرگی مانند Foxconn کارگرهای خود را قرنطینه کنند و برخی از فعالیت‌های خود را نیز متوقف سازند. شرکت Jefferies Group اعلام کرده است که اگر این وقفه‌ها و کاهش تولیدات بیش از یک ماه ادامه داشته باشد، احتمالا باید منتظر اثرگذاری بیشتر آن روی صنعت بازی‌ های ویدیویی از جمله تاخیر در عرضه کنسول‌ پلی‌استیشن 5 و کنسول ایکس‌باکس سری ایکس نیز باشیم (تمامی سخت‌افزارهای مورد نیاز این دو کنسول در کشور چین تولید می‌شوند). همچنین جالب است بدانید که نیمی از کارهای طراحی هنری بازی‌هایی که در آمریکا توسعه داده می‌شوند، به شرکت‌های چینی داده شده است و از این‌رو، احتمالا باید منتظر تاخیر در انتشار بازی‌ها نیز باشیم.

PS5 & Xbox Series X

تا همین لحظه هم شیوع این ویروس دنیای بازی‌های ویدیویی را تحت تاثیر خود قرار داده است. به عقب افتادن نمایشگاه The Taipei Game Show از ماه جاری میلادی به فصل تابستان، لغو شدن مسابقات لیگ بازی Overwatch در کشور چین و به تعویق افتادن انتشار نسخه سوییچ بازی The Outer Worlds، تنها تعدادی از اثراتی هستند که این ویروس روی صنعت بازی‌های ویدیویی گذاشته است.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده