نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

ویروس کرونا باعث تأخیر در انتشار نسخه نینتندو سوییچ The Outer Worlds شد

پورت سوییچ جدیدترین اثر Obsidian Entertainment هم به‌نوعی قربانی ویروس کرونا شده است.

ویروس کرونا این روزها تمام اخبار را زیر سایه‌ی خود قرار داده است و نگرانی‌ها از شیوع آن در سراسر جهان همچنان ادامه دارد. این ویروس که حتی دنیای بازی را هم تحت تأثیر خود قرار داده و باعث تأخیر در اجرای مسابقات League of Legends و Dota 2 در کشور چین شده، این‌بار طبق جدیدترین اخبار بازی به‌سراغ نینتندو سوییچ آمده و عرضه‌ی پورت بازی The Outer Worlds برای این کنسول را با تأخیر مواجه کرده است.

درحالی‌که چند روز قبل تاریخ انتشار این محصول استودیو آبسیدین (Obsidian Entertainment) برای کنسول نینتندو اعلام شده و قرار بود دارندگان این کنسول در روز ۶ مارس (۱۶ اسفند) به استقبال بازی‌ای بروند که جایزه‌ی اصلی هیئت منتقدان بازی‌های ویدیویی نیویورک را کسب کرده، ولی اکنون ناشر آن یعنی پرایوت دیویژن (Private Division) خبر از تأخیر در عرضه‌ی بازی داده است؛ تأخیری که مشخص نیست تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. علت ماجرا هم به شرکت Virtuos مربوط می‌شود، شرکتی سنگاپوری که در نقاط مختلف دنیا از جمله چین زیرمجموعه‌هایی دارد و شعبه‌ی چینی آن در حال تدارک نسخه‌ی سوییچ The Outer Worlds بوده است. همان‌طور که همه می‌دانیم، منشأ ویروس کرونا به چین برمی‌گردد و این کشور در حال حاضر به‌هیچ‌وجه اوضاع مساعدی ندارد و همین قضیه هم باعث شده است دفتر Virtuos در چین به‌طور موقت بسته شود تا خطری کارکنان آن را تهدید نکند. اکانت توییتر پرایوت دیویژن هم در این ارتباط نوشته است:

ما مجبور شدیم تاریخ انتشار The Outer Worlds برای نینتندو سوییچ را عقب بیاندازیم، چرا که ویروس کرونا روی کار شرکت Virtuos تأثیر گذاشته است و آن‌ها به زمان بیشتری برای پورت بازی نیاز دارند. نسخه‌ی فیزیکی بازی برای سوییچ دارای کارتریج هم خواهد بود و به محض این‌که در مورد تاریخ عرضه‌ی آن مطمئن شویم، این موضوع را با شما درمیان خواهیم گذاشت.

هرچند این تأخیر برای دارندگان کنسول نینتندو خبر خوبی محسوب نمی‌شود ولی همان‌طور که در توییت موردنظر هم می‌بینیم، حداقل نکته‌ی مثبتی در این خبر وجود دارد و آن هم ارائه‌ی کارتریج در نسخه‌ی فیزیکی بازی است، آن هم در حالی‌که پیش از این خبرهایی به گوش می‌رسید مبنی بر این‌که تنها یک کد دانلود در نسخه‌ی فیزیکی بازی قرار دارد و خبری از کارتریج نخواهد بود.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده