نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۲۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۵

گروه‌بندی مسابقات MDL Chengdu Major بازی Dota 2 مشخص شد

در فاصله‌ی یک روز مانده تا شروع نخستین رویداد میجور Dota Pro Circuit فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بازی Dota 2 نحوه‌ی قرارگیری تیم‌ها در مرحله‌ی گروهی مسابقات مشخص شد.

نخستین رویداد میجور Dota Pro Circuit فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بازی Dota 2 به‌زودی آغاز می‌شود و این اولین باری است که شاهد رقابت شمار زیادی از تیم‌های برتر سراسر جهان پس از تحولات ترکیب آن‌ها به‌دنبال پایان مسابقات The International 9 هستیم. از پیوستن بازیکنان سابق الاینس به سازمان Team Liquid گرفته تا شروع طوفانی TNC Predator در فصل تازه، باعث می‌شود که نتوانیم پیشاپیش درباره‌ی نتیجه‌ی تورنمنت قضاوت کنیم. حال در تازه‌ترین اخبار مسابقات مطلع شدیم که نحوه‌ی دسته‌بندی تیم‌ها در مرحله‌ی گروهی تورنمنت MDL Chengdu Major مشخص شده است که در ادامه می‌توان تیم‌های هر چهار گروه را مشاهده کرد.

گروه‌بندی مسابقات MDL Chengdu Major

گروه اولگروه دومگروه سومگروه چهارم
EHOMEAllianceTeam AdroitBeastcoast
Fighting PandaSFnaticEvil GeniusesGambit Esports
TNC PredatorTeam SpiritTeam AsterInvictus Gaming
Team UnknownVici GamingTeam LiquidJ.Storm

MDL Chengdu Major Teams

گروه چهارم تنها گروهی است که تمام تیم‌های آن شانس بالایی برای پیروزی دارند و بازی‌های تماشایی تیم Beastcoast در مرحله‌ی گروهی مسابقات ESL One Hamburg مصداق بارز این ادعا است. با اینکه تیم Gambit Esports در رده‌ی دوم مسابقات ESL One Hamburg ایستاد، اما یک رقیب جدی برای تیم TNC Predator بود. در غیاب تیم‌های ناوی و ویرتوس.پرو می‌توان تیم Gambit Esports را بهترین تیم منطقه‌ی CIS دانست. در این گروه شاهد تیم Invictus Gaming نیز هستیم که نام خود را به‌عنوان قهرمان مسابقات DOTA Summit 11 Minor به ثبت رساند و همچنان قادر به ادامه‌ی حرکت در امتداد این مسیر موفقیت‌آمیز است. تیم J Storm نیز یکی از تیم‌های قدرتمند این گروه به‌شمار می‌آید، اما در مقایسه با سایر رقبا، این تیم هنوز خود را ثابت نکرده است. این مسابقات می‌تواند جایی باشد که در آن کلینتون “Fear” لومیس و تیمش یک پیروزی بزرگ به دست آورند و بسیاری از افراد را غافل‌گیر کنند.

گروه اول شامل تیم TNC Predator است که مسابقات ESL One Hamburg را با قهرمانی به پایان برد و در جمع تیم‌های «دارایِ بهبودیافته‌ترین ترکیب برای شروع فصل» قرار گرفت. در مرحله‌ی گروهی مسابقات MDL Chengdu Major تیموتی “Tims” راندروپ و تیمش در برابر ترکیب تازه‌ی EHOME که چنگ “vtFαded” جیا هائو را در اختیار دارد و جکی “EternaLEnVy” مائو از تیم Fighting PandaS قرار خواهد گرفت. تیم Team Unknown را می‌توان بزرگ‌ترین علامت سوال گروه اول دانست که از منطقه‌ی امریکای جنوبی که ظاهراً ضعیف‌ترین منطقه‌ی حاضر است، به مرحله‌ی گروهی این رویداد عظیم راه یافت و از این طریق خود را ثابت کرد. 

گروه دوم بسیار جالب توجه است؛ زیرا تیم‌های Alliance ،Fnatic و Vici Gaming همگی پس از مسابقات اینترنشنال ۹ تغییراتی در ترکیب ایجاد کردند و می‌خواهند خود را به‌عنوان تیم‌های برتر مناطق‌شان معرفی کنند. از آن‌جایی‌که تغییر چندانی در ترکیب تیم وی چی گیمینگ ایجاد نشده است، این تیم باید اولین تیمی باشد که به صدر جدول گروه دوم راه می‌یابد. بااین‌حال، تیم الاینس نیز به‌سبب شرکت در رویدادهای قبلی این فصل از آمادگی بالایی برخوردار است و شانس زیادی برای بالای سر بردن جام دارد. تیم اسپیرت که بازیکنان تیم پازتیو گایز را پس از بازی‌های بی‌نظیرشان در مرحله‌ی مقدماتیِ نخستین رویدادهای ماینور/میجور و راه‌یابی به مسابقات MDL Chengdu Major به خدمت گرفت، در این گروه به چشم می‌خورد. میهایل “Misha” آگاتوف و تیمش می‌توانند به کابوس سایر تیم‌ها در این تورنمنت تبدیل شوند و حتی شاهد راه‌یابی آن‌ها به مرحله‌ی اصلی این رویداد نیز باشیم.  

در گروه سوم ترکیب تازه‌ی تیم Evil Geniuses دیده می‌شود که پس از مدت‌ها می‌توانیم شاهد عملکرد آن در یک رویداد عظیم باشیم. ما تاکنون بازی‌های زیادی از آن‌ها ندیده‌ایم، اما رومن "Ramzes666" کوشنارف موفقیت‌های زیادی در کارنامه دارد که به پیشرفت آن‌ها کمک شایانی می‌کند. تیم لیکوئید در تلاش است تا خود را با ترکیب تازه وفق دهد و اگر از تیم ایول جنیوسس فاکتور بگیریم، خوشبختانه تیم‌های Team Adroit و Team Aster رقبای آن‌ها در این مرحله را تشکیل می‌دهند که ترکیبی با تجربه‌ی زیاد در رویدادهای میجور را در اختیار ندارند.

MDL Chengdu Major

سازمان مارس مدیا دهمین دوره از سری مسابقات Mars Dota 2 League را در بازه‌ی زمانی ۲۵ آبان تا ۳ آذر (۱۶ تا ۲۴ نوامبر) در شهر چنگدو واقع در کشور چین برگزار خواهد کرد. مسابقات MDL Chengdu Major شانزده تیم برتر جهان را برای کسب بخشی از جایزه‌ی یک میلیون دلاری و پانزده هزار امتیاز Dota Pro Circuit مقابل هم قرار می‌دهد و در نهایت یکی از تیم‌ها جایزه‌ی ۳۰۰ هزار دلاری و ۴۸۵۰ امتیازِ جایگاه نخست را از آن خود خواهد کرد. در مرحله‌ی گروهی این تورنمنت شانزده تیم به چهار گروه تقسیم می‌شوند و در گروه‌هایشان به رقابت می‌پردازند. با پایان این مرحله، دو تیم ابتدای جدول هر گروه به براکت بالایی و دو تیم انتهای جدول هر گروه به براکت پایینی مرحله اصلی راه پیدا می‌کنند. تیم‌ها در مرحله اصلی مسابقات در براکتی دو حذفی به مصاف هم می‌روند و نحوه‌ی برگزاری دیدارهای این مرحله به استثنای «اولین دیدارهای براکت پایینی» و «دیدار فینال» که به ترتیب به‌صورت Bo1 و Bo5 پیگیری می‌شوند، به‌شکل Best-of-Three است. شما می‌توانید سایر اخبار مربوط‌به مسابقات بازی دوتا 2 را در «صفحه‌ی اختصاصی» آن مطالعه کنید و نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده