نویسنده: روزبه حسینی
// شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۷

بازی Bully 2 برای ۱۸ ماه در دست ساخت بوده و سپس لغو شده است

شعبه‌ New England استودیو راک‌استار، به مدت ۱۸ ماه روی دنباله‌ی بازی Bully کار کرده است.

طبق آخرین اخبار بازی و به گفته‌ی منبعی آگاه، دن هاوسر، یکی از بنیانگذاران شرکت راک استار و گروهی از افراد مورد اعتمادش، داستان نصفه و نیمه‌ای را برای ساخت دنباله‌ی بازی Bully در سال ۲۰۰۸ نوشته بودند که شامل چند صحنه‌ی اول بازی و بخشی از ادامه‌ی بازی می‌شد.

داستان بازی به ادامه‌ی ماجراهای جیمی، شخصیت اصلی قسمت نخست بازی می‌پرداخت و بسیاری از شخصیت‌های بازی اول را شامل می‌شد. داستان بازی از خانه‌ی ناپدری جیمی در پایان سال تحصیلی و در تابستان آغاز می‌شد. منبعی دیگری ادعا کرده است که تیم سازنده هیچگاه در مورد ادامه‌ی داستان و سرنوشت جیمی (به عنوان مثال اینکه جیمی در مدرسه باشد یا دانشگاه) به نتیجه‌ی درستی نرسیده است.

به گفته‌ی همان منبع آگاه دوم، چند سال بعد بین زمان انتشار بازی Red Dead Remeption در می سال ۲۰۱۰ (اردیبهشت سال ۱۳۸۹) و پایان سال ۲۰۱۳ (آذر سال ۱۳۹۲) شعبه‌ی New England شرکت راک‌استار، به مدت ۱۸ ماه در حال آماده سازی نمونه‌ای اولیه از دنباله‌ی بازی Bully بوده است. این تیم که بیشتر از تیم هنری بازی تشکیل شده بود، شامل درو مدینا (که آن زمان طراح ارشد شعبه‌ی New England بود) و استیون اولدز (کارگردان بصری شعبه نیویورک در زمان عرضه‌ی بازی اول) می‌شد. هنگامی که از هر دو نفر راجع به صحت این موضوع پرسیده شد، هیچکدام حاضر به پاسخگویی نشدند.

Bully

این منبع همچنین بیان کرد که حتی بخش کوچکی از Bully 2 نیز قابل بازی بود و سازندگان با عناصر اولیه‌ی بازی، محیطی بسیار کوچک ولی جهان باز را طراحی کرده بودند تا ایده‌های خود را بیشتر بسنجند. این دمو با موتور بازیسازی پیشرفته‌ی راک‌استار یا همان موتور RAGE ساخته شده بود. این موتور بازیسازی در دیگر بازی‌های راک‌استار نظیر نسخه‌های چهارم و پنجم بازی GTA، مکس پین 3 و هر دو نسخه‌ی سری Red Dead Redemption نیز استفاده شده بود و بنابراین جای تعجبی ندارد که قرار بود تا از آن در دنباله‌ی بازی Bully نیز استفاده شود. با وجود پیشرفت‌هایی که صورت گرفت، پروژه‌ای که در آن سال‌ها در حال ساخت بود، توسط راک‌استار لغو شد و افراد حاضر در آن به سوی ساخت پروژه‌های دیگری رفتند. در رزومه‌های کاری این افراد به جای Bully 2، عبارت «پروژه‌ای معرفی نشده» لحاظ شده است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، راک‌استار نیز از صحبت در مورد این موضوع صرف نظر کرده است.

این اولین بار نیست که اطلاعاتی از دنباله‌ی بازی Bully به گوش می‌رسد. در سال ۲۰۰۹ یک آهنگساز ساخت بازی Bully 2 را تایید کرد و حتی شخص دن هاوسر نیز اعلام کرد که هنوز کار راک‌استار با این بازی تمام نشده است. در مصاحبه‌ای با سایت Gamasutra، هاوسر بیان کرد که هیچ انگیزه‌ای برای ساخت دنباله‌ی بازی بلافاصله پس از انتشار نسخه‌ی اول وجود نداشت اما پس از انتشار مکس پین 3، او گفت که باید ببیند چه کاری می‌تواند با این سری انجام دهد که همین صحبت باعث شد تا بسیاری از افراد به ساخت دنباله‌ی بازی امیدوار شوند.

ما می‌دانستیم که نمی‌خواهیم در آن لحظه (پس از انتشار نسخه‌ی اول)‌ با همان گروه روی دنباله‌ی بازی Bully کار کنیم. [Bully] مانند مکس پین جزو دارایی‌های ما محسوب می‌شود. ممکن است تا در آینده به سراغ ساخت بازی برویم؛ اما در آن زمان هیچ انگیزه‌ای برای ساخت بازی وجود نداشت. ما با خود گفتیم که ابتدا باید مکس پین را بسازیم و سپس ببینیم که چه کاری با Bully می‌توانیم انجام دهیم. بنابراین ما منتظر بودیم تا زمان و گروه لازم آماده شوند تا حداقل کار روی پروژه آغاز شود.

با اینکه پروژه‌ای که سال ۲۰۱۰ راک‌استار روی آن مشغول به کار بود دیگر لغو شده است، همچنان می‌توان به ساخت دنباله‌ی بازی Bully امید داشت. زمان زیادی از انتشار مکس پین 3 گذشته است؛ بنابراین شاید راک‌استار بالاخره زمان و تیم مناسب خود را یافته باشد و هم‌اکنون در حال کار روی این بازی باشد. با این حال، تا رونمایی رسمی خود راک‌استار، نمی‌توان از وجود Bully 2 اطمینان حاصل کرد.

راک‌استار این روز‌ها مشغول گسترش بخش چندنفره‌ی بازی Red Dead Remeption 2 و GTA V است. این شرکت همچنین چندی پیش لانچر اختصاصی خودش را روی پی سی عرضه و به دنبال آن، نسخه‌ی کامپوتر رد دد ردمپشن ۲ را نیز تایید کرد و اعلام کرد که این بازی در ۱۴ آبان امسال منتشر می‌شود.

در پایان شما می‌توانید نظرات خود را راجع به شایعات مربوط به بازی Bully 2 با ما در میان بگذارید. به نظر شما آیا این بازی بالاخره ساخته خواهد شد؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده