نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۵

کمپانی راک استار ظاهرا در حال توسعه چندین پروژه است

بنابر اظهارات یکی از کاربران برجسته ردیت، کمپانی راک‌استار گیمز مشغول توسعه چندین پروژه است که بازی‌هایی نظیر‌ Grand Theft Auto VI و Bully 2 می‌تواند جزو آن‌ها باشد.

از قرار معلوم در برهه‌ای از سال ۲۰۱۳ میلادی بود که راک استار گیمز به شرکتی تبدیل شد که در یک بازه زمانی مشخص تنها مشغول توسعه یک بازی است. در نسل‌های گذشته، استودیوهای گوناگون کمپانی Rockstar Games روی پروژه‌های مختلفی کار می‌کردند، اما از زمانی که نیاز به کوشش بیشتری برای ساخت بازی‌های این توسعه‌دهنده احساس شد، آن‌ها تمام استودیوهای‌شان را گرد هم آوردند تا در کنار یکدیگر روی یک پروژه عظیم کار کنند. این کمپانی در سال ۲۰۱۳ بازی Grand Theft Auto V را منتشر کرد که تا به امروز از آن پشتیبانی می‌شود. در کنار پشتیبانی از بازی GTA Online، کمپانی راک‌استار گیمز از سال ۲۰۱۳ تا سال ۲۰۱۸ به صورت رسمی تنها روی یک بازی کار کرد که این اثر Red Dead Redemption 2 بود و سال گذشته در دسترس بازیکنان قرار گرفت. حال، بسیاری از طرفداران انتظار دارند که این کمپانی در قدم بعدی به سراغ توسعه بازی Grand Theft Auto VI برود که احتمالا همین‌طور است، اما از کجا معلوم که Rockstar در حال توسعه بازی‌های دیگری نیز نباشد؟

Bully 2

کمپانی راک‌استار گیمز هرگز خودش را در ردیف توسعه‌دهندگانی که در آن واحد تنها به توسعه یک بازی مشغول‌اند، قرار نداده است و این برچسب به واسطه فعالیت‌های این کمپانی در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ و انتشار بازی Red Dead Redemption 2 در این بازه زمانی به آن‌ها زده شده است. با این وجود، یافته‌های تازه نشان می‌دهد، با اینکه راک‌استار گیمز در طول شش سال گذشته تنها بازی Red Dead Redemption 2 را به بازار عرضه کرده است، اما این بدان معنا نیست که این کمپانی به صورت بی‌صدا روی بازی‌های دیگری کار نکرده باشد. مطابق تازه‌ترین اخبار بازی، یکی از کاربران برجسته ساب‌ردیت Bully 2 از انجمن Reddit با نام کاربری Fika122، به رزومه کاری یکی از کارمندان شعبه هند راک‌استار دست یافته است که یادآور می‌شود این کمپانی در حال کار روی چندین بازی معرفی‌نشده است.

حال با اطمینان خاطر می‌توان ادعا کرد که کمپانی Rockstar Games مشغول توسعه بازی GTA VI است و به طور قطع می‌توان آن را پذیرفت. اما پروژه‌های دیگر این کمپانی چه چیزی می‌توانند باشند؟ آیا با یک آی‌پی تازه روبه‌رو خواهیم شد؟ آیا از بازی Bully 2 که از مدت‌ها پیش شایعات بسیاری از توسعه آن به گوش می‌رسد، رونمایی می‌شود؟ چه کسی می‌داند، اما موضوع جالب توجه این است که راک‌استار گیمز حداقل روی دو پروژه معرفی‌نشده کار می‌کند که مطمئنا خبر بسیار خوبی برای طرفداران به شمار می‌آید. البته، لازم به ذکر است که استفاده از کلمه «بازی‌ها» در اینجا احتمالا نادرست باشد؛ چرا که ممکن است منظور از این پروژه‌ها تنها محتویات و موارد دیگری باشد که از آن‌ها اطلاعی نداریم. اما با عنایت به موارد یادشده، ظاهرا کمپانی راک‌استار برخلاف تصور همگان از آن دست کمپانی‌هایی که تنهای روی توسعه یک اثر کار می‌کنند، نیست. به هر صورت، به مانند همیشه شما می‌توانید نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.

 


منبع ComicBook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده