نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۵

هر آنچه باید از مرحله اصلی مسابقات The International 9 بازی Dota 2 بدانید

مرحله اصلی مسابقات اینترنشنال سال ۲۰۱۹ بازی Dota 2 از فردا آغاز میشود و در این مطلب نگاهی جامع به اطلاعات موجود درباره این رویداد سالانه خواهیم داشت.

زمان زیادی تا شروع مرحله اصلی مسابقات The International 9 در تاریخ بیست‌ونهم مرداد باقی نمانده است و طرفداران بی‌صبرانه در انتظار تماشای رقابت‌های نفس‌گیر و هیجان‌انگیز شانزده تیم باقیمانده برای کسب عنوان قهرمانی و بالای سر بردن جام به وسیله یکی از آن‌ها هستند. در با اهمیت بودن مسابقات اینترنشنال امسال همین بس که بیشترین مبلغ جایزه تاریخ ورزش‌های الکترونیک به این تورنمنت اختصاص دارد و درحال‌حاضر مبلغ جایزه تیم اول این دوره به بیش از ۱۵.۲ میلیون دلار رسیده است که کماکان به رشد خود ادامه می‌دهد. با عنایت به اینکه مسابقات اینترنشنال ۹ قهرمان فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ بازی Dota 2 را پس از ۱۰ تورنمنت ماینور و میجوری که شاهد بودیم، مشخص می‌کند و بازی‌های بی‌نظیر تیم‌ها برای دستیابی به قهرمانی، کم از کلاس درس برای بازیکنان ندارد، دنبال کردن این تورنمنت از اصلی‌ترین کارهای روزانه طرفداران بازی است. بر این اساس تصمیم گرفتیم تا در آستانه شروع مرحله اصلی مسابقات به سراغ اطلاعات موجود از این مرحله برویم و به بررسی آن‌ها بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

The International 9

کدام یک از تیم‌ها به مرحله اصلی مسابقات راه یافتند؟

پس از پایان مرحله مقدماتی مسابقات اینترنشنال ۹، شش تیم از هر یک از مناطق امریکای شمالی، امریکای جنوبی، اروپا، CIS یا کشورهای مستقل مشترک المنافع، چین و جنوب‌شرقی آسیا به تیم‌هایی که با کسب امتیاز DPC جواز حضور در مسابقات را به دست آورده بودند، ملحق شده و در بازه زمانی ۲۴ تا ۲۷ مرداد، در مرحله گروهی به رقابت پرداختند.

تیم‌های Cahos ES و Ninjas In Pyjamas در مرحله گروهی از گردونه رقابت‌ها حذف شدند

به‌دنبال بسته شدن پرونده مرحله گروهی، تیم‌های Chaos Esports Club و Ninjas in Pyjamas در قعر جدول گروه‌های‌شان جای گرفتند و به این ترتیب از ادامه رقابت‌ها باز ماندند. درحال‌حاضر تنها شانزده تیم در گردونه رقابت‌ها باقی مانده‌اند که برای کسب عنوان قهرمانی در براکت‌های بالایی و پایینی مرحله اصلی به مصاف هم می‌روند. به بیان دقیق‌تر، با پایان مرحله گروهی تیم‌های PSG.LGD ،Team Secret ،Newbee ،TNC Predator ،Alliance ،Mineski ،Team Liquid و Keen Gaming از گروه اول و تیم‌های OG ،Vici Gaming ،Evil Geniuses ،Virtus.pro ،Infamous ،Fnatic ،Natus Vincere و Royal Never Give Up از گروه دوم موفق به صعود به مرحله بعدی شدند.

The International 9

نحوه دسته‌بندی تیم‌ها در مرحله اصلی و فرمت برگزاری دیدارها چگونه است؟

شانزده تیم راه‌یافته به مرحله اصلی مسابقات اینترنشنال امسال براساس رتبه‌های‌شان در مرحله گروهی، در یکی از براکت‌های بالایی و پایینی قرار می‌گیرند. تیم‌هایی که مرحله گروهی مسابقات را با قرارگیری در رده‌های اول تا چهارم هر گروه به پایان بردند، رقابت در مرحله اصلی را از براکت بالایی آغاز می‌کنند و به استثنای رده نهم هر گروه، باقی تیم‌ها در براکت پایینی دسته‌بندی می‌شوند. در مرحله اصلی، صدرنشین هر یک از گروه‌ها امکان انتخاب اولین رقیب خود از میان تیم‌های سوم و چهارم جدول گروه مخالف را خواهد داشت و تیم انتخاب نشده توسط صدرنشین به مصاف با تیم دوم جدول می‌رود. این موضوع در خصوص جایگاه پنجم هر گروه نیز صادق است و تیم پنجم هر گروه می‌تواند اولین رقیب خود در مرحله اصلی را از میان تیم‌های هفتم و هشتم گروه دیگر انتخاب کند. پس از پایان مرحله گروهی مسابقات اینترنشنال سال ۲۰۱۹، تیم‌ قدرتمند PSG.LGD از گروه اول و تیم نام‌آشنای OG از گروه دوم به واسطه کسب بیشترین امتیاز به صدرنشین گروه‌ها تبدیل شدند. تیم PSG.LGD از میان تیم‌های سوم و چهارم گروه مخالف، تیم Virtus.pro را برگزید و بر این اساس تیم Evil Geniuses رودرروی تیم Team Secret قرار گرفت. در طرف مقابل، تیم OG با انتخاب تیم Newbee باعث شد تا تیم‌های Vici Gaming و TNC Predator مقابل هم قرار گیرند. در براکت پایینی نیز تیم Alliance ریسک نکرد و تیم Royal Never Give Up را برگزید و در سوی دیگر تیم Infamous با انتخاب Keen Gaming نشان داد که تنها در فکر راه‌یابی به روزهای بعدی است. در خصوص چگونگی برگزاری دیدارهای این مرحله نیز باید بگوییم که تیم‌ها در یک براکت دو حذفی در شش روز به مصاف هم می‌روند و به استثنای فینال بزرگ و دیدارهای روز اول براکت پایینی، تمام دیدارها به‌صورت Best of Three برگزار می‌شود. قالب برگزاری دیدار فینال و دیدارهای روز اول براکت پایینی نیز به ترتیب Best of Five و Best of One است.

The International 9

در مرحله اصلی مسابقات شاهد چه رویدادهای دیگری خواهیم بود؟

شرکت ولو پس از پایان مرحله گروهی مسابقات اینترنشنال امسال، فهرستی از رویدادهایی که در طول مرحله اصلی شاهدشان خواهیم بود، منتشر کرد. اولین روز از مرحله اصلی با یک مراسم افتتاحیه جذاب آغاز می‌شود که در آن تیم‌های حاضر در مرحله اصلی معرفی می‌شوند و گیب نیوول، از بنیان‌گذاران شرکت ولو درباره تورنمنت صحبت می‌کند.‌‌‌

دومین روز از مرحله اصلی مسابقات با برگزاری بازی‌های پلی‌آف ادامه می‌یابد، اما در این روز شاهد اعلام برندگان مسابقه فیلم کوتاه مسابقات اینترنشنال سال ۲۰۱۹ نیز خواهیم بود. در این روز فیلم‌های کوتاه راه‌یافته به بخش فینال نمایش داده می‌شوند و درنهایت برنده این مسابقه معرفی خواهد شد. روز سوم مسابقات برای کسانی که این رویداد سالانه را از خانه دنبال می‌کنند، روز بزرگی خواهد بود؛ چرا که در این روز برنده رای‌گیری آرکینای بعدی بازی Dota 2 که از ماه‌ها قبل آغاز شده است، مشخص می‌شود. شما فکر می‌کنید که کدام یک از هیروهای Ogre Magi و Windranger نهایتا مورد رحمت گیبن قرار می‌گیرد و صاحب یک آرکینای زیبا می‌شوند؟ 

Ogre Magi

اگر از رای‌گیری آرکینای بعدی که همین حالا هم برنده آن را می‌دانیم(!) فاصله بگیریم، به روز چهارم مسابقات می‌رسیم که در آن دو تیم متشکل از بهترین بازیکنان سراسر جهان در یک مسابقه All Random Death Match به رقابت می‌پردازند. کاربران نیز می‌توانند با انتخاب بازیکن مورد پسندشان از میان ۱۰ بازیکن موجود، امتیاز برای افزایش سطح بتل پس دریافت کنند که این امتیاز براساس عملکرد بازیکن انتخاب شده به کاربران تعلق می‌گیرد. سرانجام، در پنجمین روز از مرحله اصلی شاهد داوری میان کازپلی‌ها و اهدای جایزه به بهترین آن‌ها در لابه‌لای دیدارها خواهیم بود.

The International 9

نحوه انتخاب بازیکنان دیدار All-Star بر چه اساسی بوده است و این مسابقه چگونه برگزار می‌شود؟

انتخاب ۱۰ بازیکن برای دیدار All-Star مسابقات اینترنشنال سال ۲۰۱۹ براساس امتیاز Fantasy Point بازیکنان در مرحله گروهی بوده و از هر تیم تنها یک بازیکن شانس شرکت در این دیدار را داشته است. شرکت ولو به‌دنبال بسته شدن پرونده مرحله گروهی مسابقات، اقدام به انتشار فهرست بازیکنان واجد شرایط برای شرکت در All-Star کرد که در این فهرست نام Pieliedie از تیم نیوبی، Somnus از تیم پی‌اس‌جی.ال‌جی‌دی، Times از تیم تی‌ان‌سی پرداتور، Nisha از تیم سیکرت، Miracle از تیم لیکوئید، SumaiL از تیم ایول جنیوسس، Dy از تیم وی‌چی گیمینگ، MiCKe از تیم اِلاینس، RAMZES از تیم ویرتوس.پرو و SoNNeikO از تیم ناتوس وینچری مشاهده می‌شود. البته بینندگان در خانه نیز می‌توانند پیش از شروع این دیدار، با انتخاب بازیکن مورد پسندشان نقش هر چند کوچکی در این رویداد نمایشی داشته باشند و براساس عملکرد بازیکن انتخابی خود امتیاز بتل پس دریافت کنند. این دیدار در روز چهارم مرحله اصلی برگزار می‌شود و در آن شاهد تقابل دو تیم در یک مسابقه All Random Death Match خواهیم بود. 

The International 9

بازی‌های روز اول مرحله اصلی چه زمانی برگزار می‌شوند و کدام یک از تیم‌ها در این روز بازی دارند؟

زنگ آغاز مرحله اصلی مسابقات اینترنشنال ۹ راس ساعت ۷:۳۰ دقیقه بیست‌ونهم مرداد به صدا در می‌آید و پس از شش روز رقابت تماشایی تیم‌ها برای کسب عنوان قهرمانی نهایتا در تاریخ سوم شهریور به پایان می‌رسد. در اولین روز از مرحله اصلی مسابقات شاهد دو دیدار در براکت بالایی و چهار دیدار در براکت پایینی خواهیم بود. تمام دیدارهای براکت پایینی این روز به شکل Best of One پیگیری می‌شوند و این بدان معنا است که یک لغزش کوچک از سوی هر یک از تیم‌های حاضر در این براکت به قیمت خروج آن‌ها از مسابقات تمام می‌شود. شما می‌توانید زمان برگزاری دیدارهای روز نخست مرحله اصلی مسابقات را در ادامه مشاهده کنید.

زمان برگزاری دیدارهای روز اول مرحله اصلی

تيمتيمزمان برگزاری دیداربراکت
PSG.LGDVirtus.pro۷:۳۰بالایی
Vici GamingTNC Predator۱۰:۰۰بالایی
AllianceRoyal Never Give Up۱۲:۱۰پایینی
FnaticTeam Liquid۱۴:۰۰پایینی
InfamousKeen Gaming۱۵:۰۰پایینی
MineskiNatus Vincere۱۶:۰۰پایینی

The International 9

چگونه می‌توانیم نگاهی به نتایج حاصل از مرحله گروهی مسابقات بیندازیم؟

امسال نیز وب‌سایت زومجی به رسم هر ساله، کلیه‌ی نتایج حاصل از مرحله گروهی مسابقات را به‌صورت روزانه پوشش داد و شما می‌توانید ازطریق لینک‌های زیر هم از نتایج مرحله گروهی آگاه شوید و هم نگاهی به بهترین حرکات تیم‌ها و آمار و ارقام مربوط‌به این مرحله داشته باشید.

مرحله گروهی مسابقات اینترنشنال سال ۲۰۱۹


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده