نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۵

بررسی نتایج روز اول مرحله گروهی مسابقات The International 9

اولین روز از مرحله گروهی مسابقات اینترنشنال سال ۲۰۱۹ در حالی به پایان رسید که تیم‌های Team Secret و Vici Gaming در صدر جدول گروه‌های‌شان جای گرفتند.

بالاخره انتظار طرفداران بازی Dota 2 برای تماشای بازی‌های مهیج مسابقات The International 9 به پایان رسید و مرحله گروهی این رویداد سالانه از صبح امروز با حضور ۱۸ تیم برتر از سراسر جهان آغاز شد. در مرحله گروهی مسابقات اینترنشنال سال ۲۰۱۹ شاهد دو گروه متشکل از نُه تیم هستیم که در مدت چهار روز با فرمت راند رابین یا دوره‌ای به صورت Best of Two به رقابت می‌پردازند و به ازای بردهای‌شان امتیاز کسب می‌کنند. پس از پایان این مرحله، تیم‌ها بر اساس امتیاز‌های کسب شده در یکی از نه جایگاه گروه‌های اول و دوم قرار می‌گیرند و با توجه به رتبه‌های خود در براکت بالایی و پایینی مرحله اصلی دسته‌بندی می‌شوند. به استثنای جایگاه نهم هر یک از جداول که شانس صعود به مرحله بعدی را از دست می‌دهند، چهار تیم قرارگرفته در ابتدای جدول هر گروه در این مرحله، به براکت بالایی راه می‌یابند و چهار تیم باقیمانده هر گروه نیز رقابت در مرحله اصلی را از براکت پایینی شروع می‌کنند. اگر از نحوه برگزاری مسابقات فاصله بگیریم به نخستین روز از مرحله گروهی می‌رسیم که با برگزاری ۱۲ دیدار از گروه اول و ۸ دیدار از گروه دوم پیگیری شد. در این دیدارها، بیشتر مدعیان عنوان قهرمانی بهترین نتایج ممکن را به دست آوردند، ولی بااین‌حال تیم‌هایی نیز بودند که انتظار بیشتری از آن‌ها داشتیم و با کسب نتایج نه‌چندان مطلوب امیدمان را نقش بر آب کردند.

The International 9

تیم سیکرت با شروع طوفانی در روز نخست مرحله گروهی ثابت کرد که قرار گرفتن آن‌ها در جایگاه اول رنکینگ Dota Pro Circuit فصل جاری اتفاقی نبوده است

در گروه اول، تیم Team Secret با شروع طوفانی و کسب سه پیروزی مقابل تیم‌های قدرتمند Team Liquid ،Newbee و Alliance با صلابت تمام در جایگاه نخست ایستاد و به همگان نشان داد که تصاحب رتبه اول رنکینگ DPC فصل جاری اتفاقی نبوده است. در رتبه دوم گروه اول اما تیم PSG.LGD به چشم می‌خورد که از امتیاز میزبانی به نحو مطلوب استفاده کرد و دو پیروزی و یک تساوی را به ثبت رساند. این تیم در اولین روز مسابقات بسیار قدرتمند ظاهر شد و به نظر می‌رسد که به دنبال جبران ناکامی‌های سال‌ گذشته است. ظاهرا فشرده بودن برنامه بازی‌های روز اول روی نتیجه کسب شده توسط TNC Predator تاثیر زیادی نداشته و این تیم با یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست جایگاه خوبی را در جدول برای خود دست و پا کرده است. تیم تی‌ان‌سی پرداتور با کسب پیروزی مقابل Keen Gaming، به دست آوردن تساوی مقابل تیم PSG.LGD و شکست مقابل Mineski در رده سوم دیده می‌شود. در رده‌های بعدی این گروه نیز تیم‌های Mineski و Newbee قرار دارند که به صورت مشترک یک پیروزی و یک شکست را تجربه کرده‌اند. دو جایگاه بعدی نیز در اختیار تیم‌های Keen Gaming و Team Liquid است که در کارنامه آن‌ها دو شکست مشاهده می‌شود. ظاهرا ترکیب تازه تیم لیکوئید هنوز هم جای کار دارد و اگر این تیم در روزهای آتی به همین منوال به کارش ادامه دهد، باید مرحله اصلی را از براکت پایینی آغاز کند یا در بدترین حالت شاهد حذف آن‌ها خواهیم بود. در اولین روز مسابقات تیم Alliance در دیدار مقابل Chaos Esports Club به نتیجه ۱-۱ دست یافت و مقابل تیم سیکرت شکست را پذیرفت و به این ترتیب در رده هشتم قرار گرفت. قعر جدول گروه اول نیز به تیم Chaos EC تعلق دارد که در سه دیدار امروز خود یک تساوی و دو شکست را تجربه کرد.

با اینکه انتظار بیشتری از تیم ایول جنیوسس داشتیم، اما این تیم در نخستین روز از مرحله گروهی به یک تساوی و یک شکست رضایت داد

در گروه دوم دیدارهای کمتری نسبت به گروه اول برگزار شد و بر این اساس نتایج نزدیکی را شاهد بودیم. در این گروه تیم Vici Gaming که به عقیده بسیاری، از شانس‌های قهرمانی امسال به حساب می‌آید، تیم‌های Fnatic و Royal Never Give Up را در هم کوبید و با کسب ۴ امتیاز صدر جدول را تصاحب کرد. تیم وی چی گیمینگ که قهرمانی در آخرین رویداد میجور این فصل را در کارنامه دارد، با بازی‌های زیبای امروز خود به همگان ثابت کرد که از آمادگی بالایی برخوردار است و امید زیادی به موفقیت در این تورنمنت دارد. در جایگاه‌های بعدی این گروه تیم‌های OG و Virtus.pro مشاهده می‌شوند که در دیدارهای امروزشان به صورت مشترک یک پیروزی و یک مساوی کسب کرده‌اند. جایگاه چهارم نیز به تیم Fnatic اختصاص دارد که در دیدار مقابل Evil Geniuses به واسطه بازی‌های بی‌نظیری که به نمایش گذاشت، به پیروزی رسید و در برابرِ تیم VG طعم تلخ شکست را تجربه کرد. پس از تیم فناتیک می‌توان تیم Natus Vincere را در جدول یافت که به خاطر کسب دو تساوی مقابل تیم‌های ایول جنیوسس و OG دو امتیاز در اختیار دارد. در رتبه‌های بعدی جدول این گروه نیز تیم‌های Evil Geniuses و Royal Never Give Up دیده می‌شوند که در دیدارهای امروز یک شکست و یک تساوی به ثبت رسانده‌اند. سهم تیم‌های Infamous و Ninjas in Pyjamas در تنها دیدار امروزشان یک شکست بود که باعث قرارگیری آن‌ها در انتهای جدول گروه دوم شد.

نتایج روز اول مرحله گروهی

گروه دومگروه اول
امتیازباختمساویبردنام تیمامتیازباختمساویبردنام تیم
۴۰۰۲Vici Gaming۶۰۰۳Team Secret
۳۰۱۱OG۵۰۱۲PSG.LGD
۳۰۱۱Virtus.pro۳۱۱۱TNC Predator
۲۱۰۱Fnatic۲۱۰۱Mineski
۲۰۲۰Natus Vincere۲۱۰۱Newbee
۱۱۱۰Evil Geniuses۲۲۰۱Keen Gaming
۱۱۱۰Royal Never Give Up۲۲۰۱Team Liquid
۰۱۰۰Infamous۱۱۱۰Alliance
۰۱۰۰Ninjas in Pyjamas۱۲۱۰Chaos Esports Club

در دومین روز از مرحله گروهی شاهد ۱۲ دیدار میان تیم‌های گروه دوم و ۸ دیدار میان تیم‌های گروه اول خواهیم بود که از ساعت ۵:۳۰ دقیقه فردا، یعنی بیست‌وپنجم مردادماه آغاز خواهند شد. تیم‌ها از هیچ تلاشی برای قرارگیری در چهار جایگاه اول هر گروه فروگذار نمی‌کنند تا بدون دردسر در براکت بالایی مرحله اصلی دسته‌بندی شوند. شما می‌توانید زمان برگزاری دیدارهای روز دوم مرحله گروهی را در جدول‌های زیر مشاهده کنید.

گروه دوم

تیمتیمزمان برگزاری دیدارتیمتیمزمان برگزاری دیدارتیمتیمزمان برگزاری دیدار
Virtus.proVici Gaming۲۵ مرداد ساعت ۵:۳۰Evil GeniusesRoyal Never Give Up۲۵ مرداد ساعت ۱۰:۳۰Evil GeniusesVici Gaming۲۵ مرداد ساعت ۱۵:۳۰
Evil GeniusesOGNatus VincereVirtus.proRoyal Never Give UpOG
FnaticNinjas in PyjamasNinjas in PyjamasOGInfamousFnatic
Natus VincereInfamousInfamousVici GamingNatus VincereNinjas in Pyjmamas

گروه اول

تیمتیمزمان برگزاری دیدارتیمتیمزمان برگزاری دیدار
AllianceTNC Predator۲۵ مرداد ساعت ۸:۰۰Team LiquidPSG.LGD۲۵ مرداد ساعت ۱۳:۰۰
NewbeePSG.LGDKeen GamingAlliance
Keen GamingTeam SecretMineskiChaos Esports Club
Team LiquidMineskiNewbeeTNC Predator
امسال نیز به مانند سال‌های گذشته با پوشش تمام اخبار و نتایج مسابقات The International 9 در وب‌سایت زومجی با شما همراه خواهیم بود و شما می‌توانید با مراجعه به صفحه اختصاصی این تورنمنت از آخرین اخبار مربوط با آن آگاه شوید.


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده