نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

بررسی نتایج روز چهارم مرحله گروهی مسابقات The International 9

به‌دنبال برگزاری ۱۲ دیدار باقیمانده بین تیم‌های گروه اول و دوم و بسته شدن پرونده مرحله گروهی مسابقات اینترنشنال سال ۲۰۱۹، نحوه دسته‌بندی تیم‌ها در مرحله اصلی مشخص شد.

در روز چهارم و پایانی مرحله گروهی مسابقات اینترنشنال سال ۲۰۱۹ شاهد برگزاری دیدارهای باقیمانده تیم‌ها در هر یک از گروه‌ها بودیم که نتایج حاصل از این دیدارها تغییرات زیادی را در جایگاه تیم‌های گروه دوم ایجاد کرد، ولی در گروه اول این تغییرات به دو مورد خلاصه می‌شد. پس از پایان این روز، تیم‌های PSG.LGD و OG در صدر جدول گروه‌ها جای گرفتند و خروج تیم‌های Chaos Esports Club و Ninjas in Pyjamas از رقابت‌ها قطعی شد. با اینکه پیش از شروع چهارمین روز از مرحله گروهی، احتمال برگزاری مسابقه‌های اضافی یا Tiebreaker برای خروج از حالت تساوی تیم‌ها وجود داشت، اما در پایان  این روز نتایج به نحوی رقم خورد که حتی نیازی به برگزاری یک مسابقه اضافی هم نبود.

The International 9

در گروه اول کماکان تیم پرقدرت و نام‌آشنای PSG.LGD جایگاه نخست را در اختیار دارد. این تیم در آخرین روز از مرحله گروهی مسابقات در مصاف با تیم Alliance به تساوی رسید و با ۱۳ امتیاز صدر جدول گروه را حفظ کرد.

پس از پایان روز چهارم مرحله گروهی، تیم‌های Chaos ES و NiP از گردونه‌ی رقابت‌ها حذف شدند

تیم Team Secret که روز سوم را با نتایج دور از انتظاری به پایان برده بود، در تنها دیدار روز چهارم برابر تیم Chaos Esports Club به تساوی رضایت و رده دوم گروه را به خود اختصاص داد. تیم‌های Newbee و TNC Predator به‌صورت مساوی ۹ امتیاز در اختیار دارند که این نتایج آن‌ها را در جایگاه‌های بعدی قرار داده است. در رده‌های پنجم و ششم گروه اول نیز تیم‌های Alliance و Mineski مشاهده می‌شوند که در روز نهایی مرحله گروهی با تساوی دربرابر رقبا یک امتیاز دیگر کسب کردند و در مجموع ۸ امتیاز در کارنامه آن‌ها دیده می‌شود. سهم Team Liquid از تنها دیدار این روز نیز شکست برابر تیم TNC Predator بود. با اینکه طرفداران انتظار بیشتری از تیم لیکوئید داشتند، اما این تیم نتایج مطلوبی را در مرحله گروهی کسب نکرد و با مجموع ۶ امتیاز راهی براکت پایینی مرحله اصلی شد. تیم Keen Gaming که تمام هشت بازی خود مقابل رقبا را پس از پایان روز سوم انجام داده بود، با در اختیار داشتن پنج امتیاز در رده هشتم جای گرفت و در روز چهارم شاهد برگزاری هیچ دیداری میان این تیم با سایر تیم‌ها نبودیم. تکلیف تیم Chaos Esports Club نیز پس از اتمام روز سوم مشخص شد و این تیم به واسطه کسب نتایج ضعیف و قرارگیری در قعر جدول گروه اول، با دریافت ۰.۲۵ درصد از مجموع جوایز به خانه بازگشت.

در گروه دوم بازی‌های بیشتری نسبت به گروه اول در روز پایانی مرحله گروهی برگزار شد که این موضوع باعث شد تا تغییرات زیادی را در جایگاه تیم‌ها شاهد باشیم. قهرمان سال گذشته مسابقات اینترنشنال یعنی تیم OG که در سه روز اول مرحله گروهی نمایش چشم‌گیری را از خود به نمایش گذاشته بود، در روز نهایی نیز یک تساوی برابر تیم Vici Gaming کسب کرد و رتبه اول گروه را به دست آورد. در رده دوم این گروه تیم وی‌چی گیمینگ با ۱۱ امتیاز قرار دارد که در روز چهارم به تقسیم امتیاز با تیم OG قانع شد و دربرابر تیم Natus Vincere به پیروزی رسید. سهم تیم Evil Geniuses از دیدارهای امروز یک پیروزی مقابل تیم Ninjas in Pyjamas و یک تساوی برابر تیم Virtus.pro بود که آن‌ها را در رده سوم قرار داد. تیم ویرتوس.پرو که روزهای سوم و چهارم را با نتایج نه‌چندان مطلوبی به پایان برده بود، در روز نهایی، تیم Fnatic را در هم کوبید و دربرابر تیم Evil Geniuses به یک امتیاز دست یافت. این تیم با یک پله صعود نسبت به روز گذشته در رده چهارم قرار گرفت و به این ترتیب راه‌یابی به براکت بالایی مرحله اصلی را برای خود تضمین کرد. در سه جایگاه بعدی این گروه نام تیم‌های Infamous ،Fnatic و Natus Vincere به چشم می‌خورد که به‌صورت مشترک ۷ امتیاز در اختیار دارند. تیم Royal Never Give Up که با بازی‌های زیبای خود در روز سوم از انتهای جدول فاصله گرفته بود، در آخرین روز مرحله گروهی یک شکست و یک تساوی را تجربه کرد و با سه پله سقوط در رده هشتم ایستاد. همچنین تیم Ninjas in Pyjamas قعر جدول گروه دوم را به خود اختصاص داد و از ادامه رقابت‌ها بازماند.

نتایج روز چهارم و نهایی مرحله گروهی

گروه دوم گروه اول
امتیاز باخت مساوی برد نام تیم امتیاز باخت مساوی برد نام تیم
۱۴ ۰ ۲ ۶ OG ۱۳ ۰ ۳ ۵ PSG.LGD
۱۱ ۱ ۳ ۴ Vici Gaming ۱۱ ۱ ۳ ۴ Team Secret
۹ ۲ ۳ ۳ Evil Geniuses ۹ ۱ ۵ ۲ Newbee
۸ ۳ ۲ ۳ Virtus.pro ۹ ۱ ۵ ۲ TNC Predator
۷ ۲ ۵ ۱ Infamous ۸ ۱ ۶ ۱ Alliance
۷ ۴ ۱ ۳ Fnatic ۸ ۲ ۴ ۲ Mineski
۷ ۳ ۳ ۲ Natus Vincere ۶ ۴ ۲ ۲ Team Liquid
۶ ۴ ۲ ۲ Royal Never Give Up ۵ ۵ ۱ ۲ Keen Gaming
۳ ۵ ۳ ۰ Ninjas in Pyjamas ۳ ۵ ۳ ۰ Chaos Esports Club

پایان مرحله گروهی مسابقات اینترنشنال سال ۲۰۱۹ بازی Dota 2 به معنای خروج دو تیم از گردونه رقابت‌ها و راه‌یابی شانزده تیم به مرحله اصلی مسابقات است. مرحله اصلی این رویداد سالانه پس از یک روز استراحت در تاریخ بیست‌ونهم مرداد تا سوم شهریور برگزار می‌شود و شانزده تیم راه‌یافته به این مرحله، در شش روز در دو براکت بالایی و پایینی به مصاف هم خواهند رفت. قالب برگزاری تمام بازی‌های این مرحله به استثنای بازی فینال بزرگ و دیدارهای راند اول براکت پایینی به‌ شکل Best of Three خواهد بود و دیدارهای راند اول براکت پایینی و دیدار فینال بزرگ نیز به ترتیب به‌صورت Bo1 و Bo5 برگزار می‌شوند.

امسال نیز به مانند سال‌های گذشته با پوشش تمام اخبار و نتایج مسابقات اینترنشنال ۲۰۱۹ در وب‌سایت زومجی با شما همراه خواهیم بود و شما می‌توانید با مراجعه به صفحه اختصاصی این تورنمنت از آخرین اخبار مربوط با آن آگاه شوید.


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده