نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۲

انیمیشن Toy Story 4 رکورد افتتاحیه مجموعه خود را شکست

انیمیشن Toy Story 4 موفق شد افتتاحیه بهتری را نسبت به سه قسمت اول این مجموعه تجربه کند و صدرنشین گیشه شود.

از روز جمعه هفته گذشته، اکران انیمیشن Toy Story 4 (داستان اسباب بازی ۴) که پیش از این با تحسین منتقدان مواجه شده بود، رسما آغاز شد. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، قسمت چهارم انیمیشن Toy Story (داستان اسباب بازی) شروعی پایین‌تر از انتظار، اما همچنان بسیار موفق در گیشه داشته است. طبق خبری که EntertainmentWeekly منتشر کرده، این انیمیشن سینمایی موفق شد حدود ۱۱۸ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کند و صدرنشین گیشه این هفته شود. این فروش بسیار پایین‌تر از پیش‌بینی اولیه که ۱۶۵ میلیون دلار بود، بوده است، اما این انیمیشن سومین افتتاحیه برتر سال ۲۰۱۹ را پس از فیلم Avengers: Endgame (اونجرز: پایان بازی) و فیلم Captain Marvel (کاپیتان مارول)، تجربه کرده است. علاوه بر این، انیمیشن Toy Story 4 توانست رکورد افتتاحیه مجموعه داستان اسباب بازی را که تا پیش از این در اختیار انیمیشن Toy Story 3 (داستان اسباب‌بازی ۳) با افتتاحیه ۱۱۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۰ بود، به نام خود ثبت کند.

Toy Story 4

علاوه بر این، انیمیشن Toy Story 4 یکی از موفق‌ترین افتتاحیه‌ها را در بین انیمیشن‌های سینمایی تجربه کرده و در واقع چهارمین انیمیشنی است که افتتاحیه‌ای بیش از ۱۰۰ میلیون دلار را تجربه می‌کند. رکورد افتتاحیه انیمیشین‌های سینمایی به ترتیب در اختیار انیمیشن Incredibles 2 (شگفت انگیزان ۲) با افتتاحیه ۱۸۲.۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸، انیمیشن Finding Dory (در جستجوی دوری) با افتتاحیه ۱۳۵.۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ و انیمیشن Shrek the Third (شرک ۳) با افتتاحیه ۱۲۱.۶ میلیون دلار در سال ۲۰۰۷، بوده است. همچنین انیمیشن Toy Story 4 حدود ۱۲۰ میلیون دلار نیز در دیگر کشورهای جهان فروخته تا در اولین آخر هفته اکرانش،‌ حدود ۲۳۸ میلیون دلار فروش کند تا شروع خوبی را در گیشه جهانی داشته باشد. علاوه بر این، قسمت چهارم انیمیشن Toy Story نیز سینمااسکور A را از تماشاگران دریافت کرده که خبر خوبی برای والت دیزنی و پیکسار و ادامه فروش موفق این انیمیشن است.

تام هنکس، تیم آلن، آنی پاتس، جون کیوسک، استل هریس، والاس شاون، جان راتزنبرگر، جف پیجن، مدلین مک گرو، بلیک کلارک، تونی هیل، جردن پیل، کیگان-مایکل کی، دان ریکلس، کیانو ریوز، کریستینا هندریکس و الای مکی، از جمله بازیگرانی هستند که به‌عنوان صداپیشه در انیمیشن Toy Story 4 حضور دارند و به صداپیشگی پرداخته‌اند. 


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده