نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۱

واکنش منتقدان به انیمیشن Toy Story 4 - داستان اسباب بازی 4

انیمیشن مورد انتظار داستان اسباب بازی 4 (Toy Story 4) اخیرا به نمایش درآمد و توانست نظر منتقدان را جلب و امتیازات خوب و مثبت زیادی را از آنها دریافت کند.

انیمیشن Toy Story 4 یا در زبان فارسی «داستان اسباب بازی 4» یکی از جدیدترین آثار ماجراجویی، فانتزی، کمدی، انیمیشنی و خانوادگی کمپانی والت دیزنی استودیوز موشن پیکچرز (Walt Disney Studios Motion Pictures) است که به‌دست جاش کولی، کارگردان فیلم Riley's First Date (اولین قرار رایلی؟)، فیلم George and A.J (جورج و ای جی)، نویسنده فیلمنامه انیمیشن Inside Out (درون و بیرون)، ساخته شده است. در انیمیشن داستان اسباب بازی 4، صداپیشگان و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون تام هنکس در نقش وودی، تیم الن در نقش باز لایتیر، کیانو ریوز در نقش دوک کابوم، انی پاتس در نقش بو پیپ، جون کیوسک در نقش جسی، والاس شاون در نقش رکس، بلیک کلارک در نقش اسلینکی داگ، جان راتزنبرگر در نقش هم، دان ریکلز در نقش آقای پوتیتو هد، استل هریس در نقش خانم پوتیتو هد، جودی بنسون در نقش باربی، جف پیجن در نقش بیگانه‌ها، کریستن اسکال در نقش تریکسی، بانی هانت در نقش دالی، تیموتی دالتون در نقش آقای پریکل پنتز، جف گارلین در نقش باتر کاپ، لاری متکالف در نقش خانم دیویس، لوری الن در نقش خانم اندرسون، تونی هیل در نقش فورکی، کیگان-مایکل کی در نقش داکی و جردن پیل در نقش بانی و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

انیمیشن داستان اسباب بازی 4 در تاریخ ۱۱ ژوئن ۲۰۱۹ (۲۱ خرداد ۱۳۹۸) در سالن‌های مخصوص شهر لس آنجلس به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۸۴ را از بین ۳۱ نقد انیمیشن و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. لازم به ذکر است که این انیمیشن برای اکران در سینماهای ایالات متحده برای تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۱۹ (۳۱ خرداد ۱۳۹۸) تنظیم شده است. جوناس ریورا و مارک نیلسن تهیه کنندگان این انیمیشن محبوب به حساب می‌آیند. طرح داستان کلی این اثر برعهده جان لستر، رشیدا جونز، ویل مک‌کورماک، خودِ جاش کولی، والری لاپوینت، مارتین هاینز، استفانی فالسوم و اندرو استنتون بود. از طرف دیگر هم استفانی فالسوم و اندرو استنتون فیلمنامه آن را نوشته‌اند.

از آنجا که چند وقتی است که از نمایش اولیه انیمیشن Toy Story 4 در شهر لس آنجلس می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد انیمیشن و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این انیمیشن منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد انیمیشن Toy Story 4 از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این انیمیشن را که منتشر شده هم بخوانید:

در قسمت چهارم مجموعه داستان اسباب بازی، وودی و باز به یک ماجراجویی می‌روند تا آن اسباب بازی‌ای را که از جمعشان رفته و به فرد دیگری داده شده است، پیدا کنند و آن هم کسی نیست جز بو پیپ.

Toy Story 4

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از انیمیشن Toy Story 4 بیندازیم:

رابی کالین | تلگراف

۱۰۰ از ۱۰۰

انیمیشن داستان اسباب بازی 4 باری دیگر این حقیقت را اثبات کرد که در بهترین حالت، هیچ استودیو انیمیشن سازی فوق‌العاده دیگری مانند پیکسار در این حوالی وجود ندارد.

آلونسو دورالدو | TheWrap

۹۵ از ۱۰۰

استودیو پیکسار می‌توانست در همان قسمت قبلی، کار این مجموعه را به راحتی و با پایانی فوق‌العاده، تمام کند که نگاه کردن دوباره و چند باره آن هنوز هم دوست داشتنی، تکان دهنده و بسیار لذت‌بخش باشد. اما اگر آنها این توانایی را دارند که این سطح از شگفتی را به نمایش بگذارند، پس همچنان کار خود را ادامه دهند.

لارا پرودوم | آی جی ان

۹۵ از ۱۰۰

استودیو انیمیشن سازی پیکسار باز هم یک اثر خنده‌دار و در عین حال فوق‌العاده تکان دهنده و تاثیرگذار دیگر را در این مجموعه بسیار محبوب و بلاک باستری ساخت و به نمایش درآورد.

ریچارد لاوسون | ونیتی فیر

۸۵ از ۱۰۰

انیمیشن Toy Story 4 نه تنها لحظات خنده‌دار خیلی زیاد و همچنین هیجان‌های هوشمندانه‌ای را به مخاطب ارائه می‌کند بلکه موضوعات اصلی این مجموعه را مورد بررسی قرار می‌دهد و به طرز زیبایی آنها را می‌پیچاند.

Toy Story 4

دن جولین | امپایر

۸۰ از ۱۰۰

چهارمین قسمت از مجموعه داستان اسباب بازی، مانند قسمت‌های قبلی آن اصلا ضروری نبود و لزوم آن احساس نمی‌شد. با این حال از طرف دیگر، اصلا نمی‌توان لذت دوباره دیدن وودی را در کنار دوستانش، آن هم زمانی که دوباره در حال ماجراجویی هستند، انکار کرد؛ هرچند که ممکن است دوباره این قسمت در پایان خود شما را به گریه بیندازد.

پت براون | مجله اسلنت

۷۵ از ۱۰۰

درست است که این انیمیشن بسیار زیبا، پر از صحنه‌های خنده‌دار و احساسات عمیق است که شما را از زندگی واقعی و مشکلات آن دور می‌کند اما در عین حال هم اصلا نمی‌توان گفت که قدرت بصری قسمت‌های قبل خود را دارد.

مت سینگر | اسکرین کراش

۷۰ از ۱۰۰

در ذهن من هیچ شکی وجود ندارد که داستان اسباب بازی 4، ضعیف‌ترین قسمت در این مجموعه انیمیشنی محبوب بوده است. اما در عین حال هم پرخطرترین و غیرقابل پیشبینی‌ترین قسمت این مجموعه بود که تماشای آن را فوق‌العاده لذت‌بخش می‌کرد.

پیتر بردشاو | گاردین

۶۰ از ۱۰۰

این اثر تنها ممکن است که ایده‌ها و داستان‌های کلی قسمت‌های قبل این مجموعه را تکرار کرده باشد. اما باز هم با این اوصاف، اگر آن را با قسمت چهارم مجموعه‌های دیگر و همچنین آثار اخیر استودیو پیکسار مقایسه کنیم، می‌بینیم که انیمیشن داستان اسباب بازی 4 چقدر فوق‌العاده و مانند یک جواهر جذاب است.

لازم به ذکر است که این اثر توانسته تا به این لحظه رتبه ۱۶ را در لیست بهترین انیمیشن‌های سال ۲۰۱۹ به دست بیاورد. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که انیمیشن Toy Story 4 نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای خیلی خوب و بسیار سرگرم کننده بدانیم. به‌علاوه به نظر می‌رسد که با انیمیشنی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد تقریبا بخش زیادی از طرفداران آثار سینمایی و بینندگان اینگونه کارها از آن راضی خواهند بود. بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

toy story 4


منبع metacritic
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده