نویسنده: یونس بهرامی
// دوشنبه, ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

خبر وجود حالت بتل رویال در بازی Halo Infinite تکذیب شد

نه، هیچ خبری از حالت محبوب بتل رویال در بازی Halo Infinite نخواهد بود و سازندگان قصد دارند تا رویکردشان نسبت به گیم‌پلی بازی گسترده‌تر باشد. 

روز گذشته، گزارشی از سوی برد سامز (Brad Sams)، کسی که سابقه‌ی درخشانی در افشای زودهنگام اطلاعات از شرکت مایکروسافت دارد، منتشر شد مبنی بر این‌که بازی Halo Infinite هم به دسته‌ی پرشمار بازی‌هایی می‌پیوندد که دارای حالت بتل رویال هستند. این در حالی است که قبلاً سازندگان چنین موردی را رد کرده بودند. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، بعد از اعلام این خبر از سوی سامز، جامعه‌ی هوادارهای سری بازی‌های هیلو مشغول گفت‌وگو شدند و این موضوع به بحثی داغ تبدیل شد. این باعث شد استودیوی 343 اینداستریز (343Industries) به ادعای واردشده واکنش نشان دهد. 

فرانک اُکانر (Fank O'Conor)، کارگردان بازی هیلو اینفینیت، از طرف این استودیو دوباره تأکید می‌کند که این بازی در زمان عرضه شامل حالت بتل رویال نخواهد بود. البته او این احتمال را رد نمی‌کند که ممکن است حالتی شبیه به بتل رویال در بازی قرار بگیرد. اکانر در انجمن ریست اِرا (Reset Era) در این مورد گفت: 

تا زمانی که آماده نشدیم، درباره‌ی محتوای زمان عرضه‌ی بازی هیلو اینفینیت صحبت نخواهیم کرد. من ویدئو [گزارش نام‌برده از سوی سامز] را ندیدم،‌ اما اگر منظورش از تیترش این است که این بازی «در زمان عرضه شامل حالت بتل رویال خواهد بود» باید بگویم که این‌طور نیست. شما احتمالاً همین الان هم بتوانید با ابزار Forge [در بازی هیلو 5] حالتی شبیه به بتل رویال خلق کنید. این یک حالت است، نه یک سبک. تمام بازی‌های دیگری هم که روی این حالت تمرکز دارند با آن‌چه مد نظر من است از زمین تا آسمان متفاوتند.  

مثلاً بازی Apex Legends مقابل بازی Fortnite شبیه به گچ در برابر پنیر است [دو چیزی که کاملاً با هم متفاوت هستند]؛ یکی روی حرکت و عبور در نقشه تمرکز دارد و دیگری روی ساخت‌وساز و بودجه‌بندی. درست مثل حالت‌های Capture the Flag و Big Team Battle هشت‌نفره (Super Fiesta) که شامل سرگرمی‌هایی می‌شود که از تجربه‌های بزرگ انتظار داریم. اما بیشتر از حالتی مثل Oddball [حالت چندنفره‌ی سری هیلو که در آن بازیکن باید جمجمه‌ای مخصوص را پیدا کرده و تا بیشترین زمان ممکن از آن نگهداری کند] بتل رویالی‌تر و نمایان‌گر حالات سندباکس‌های بزرگ نیست. حالت‌های چندنفره‌ی هیلو اینفینیت هنوز به‌طور صد درصد مشخص نشده‌اند و تا اواخر فرآیند توسعه هم می‌توانند تغییر کنند. البته [اگر Battle Royale نباشد] باز هم نبرد با اسلحه (Battle Rifle) وجود خواهد داشت. حالا آیا ما به حالت‌های اجتماعی بزرگ با مجموعه‌ای از سرگرمی‌ها و شیطنت علاقه‌مند هستیم؟ بله. اما به بالنی پر از بازمنده که بعد از سخنرانی (استعاری) بیت تاکشی (Beat Takeshi) راهی جزیره می‌شوند چطور؟ نه. 

اکانر در ادامه‌ی صحبت‌های خود درباره‌ی این‌که همین الان هم می‌توانید حالتی شبیه به بتل رویال را در هیلو تجربه کنید، گفت: 

در حال حاضر این کار را انجام نمی‌دهیم و برنامه‌ای هم برای آن نداریم، اما حالت بتل رویال در هر نسخه‌ای هیلو، کالکشن آن یا شماره‌ی پنجمش، با مقداری محتوای شخصی‌سازی‌شده و اضافات از پیش‌تعیین‌شده قابل ساختن است؛ چون این صرفاً یک حالت است. روی هر موتور گرافیکی هم محدودیت‌های خاص خودش را دارد. واضح اشاره می‌کنم که این تنها رویکرد ما برای این بازی نیست و فکر می‌کنیم که صرفاً می‌تواند «یکی از» حالات ممکن برای گیم‌پلی بازی باشد. 

بازی Halo Infinite

همان‌طور که خواندید، جواب‌های اکانر می‌تواند تا حدودی دوپهلو برداشت شود. او از جهتی می‌گوید که این حالت در بازی هیلو اینفینیت نخواهد بود و این صرفاً یک بازی متمرکز روی بتل رویال نیست، اما احتمال دارد حالت‌هایی شبیه به آن وجود داشته باشد. البته اکانر همه‌ی پل‌های پشت سر را خراب نمی‌کند و می‌گوید که امکان تغییر برنامه‌ها حتی تا اواخر فرآیند توسعه‌ی بازی هم وجود دارد.

هیلو اینفینیت برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پی‌سی و احتمالاً نسل بعدی ایکس باکس در حال ساخت است. موردانتظارترین بازی مایکروسافت، در مراسم E3 2019 حضور خواهد داشت و چیز زیادی تا انتشار اطلاعات گسترده‌تر باقی نمانده است. علاوه بر این، اکانر قبلاً هم اطلاعاتی را از نحوه‌ی شکل‌گیری بخش چندنفره‌ی بازی هیلو اینفینیت به اشتراک گذاشته بود. برای دنبال کردن و اطلاع یافتن از اخبار بیشتر، می‌توانید به صفحه‌ی این بازی در زومجی مراجعه کنید. 


منبع Comic Book
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده