نویسنده: یونس بهرامی
// جمعه, ۲۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۵

سازندگان سری Halo برنامه‌ای برای حالت بتل رویال ندارند

انتظار نداشته باشید که حالت بتل رویال را در سری Halo تجربه کنید. 

استودیوی 343 اینداستریز (343Industries)، سازندگان اخیر سری بازی‌های Halo، برنامه‌ای برای ساخت یا اضافه کردن حالت بتل رویال به بازی Halo 5 یا بازی Halo Infinite ندارند. فرانک اوکانر، رئیس این استودیو، در توییتر بیان کرد که این استودیو در حال حاضر روی حالت بتل رویال کار نمی‌کند. با این حال، او اشاره کرد که ابزار Forge در بازی Halo 5 با قابلیت ساخت نقشه‌های دل‌‌خواه، این اجازه را به بازیکن‌ها می‌دهد تا حالتی شبیه به بازی های بتل رویال خلق کنند؛ گرچه مانند بازی Playerunknown's Battleground یا بازی Fortnite نقشه‌ها گنجایش صد بازیکن را در خود ندارند. اوکانر در توییتر خود گفت: 

ما در حال حاضر روی حالت بتل رویال کار نمی‌کنیم. اگر واقعاً به آن علاقه‌مند هستید، به بخش شخصی‌سازی (Customs) [بازی Halo 5] بروید و حالت Elimination را به‌عنوان پایه‌‌ی بازی قرار دهید. واضح است که حجم و مقیاس بازیکن‌ها و نقشه در این حالت فشرده شده، اما هنوز هم می‌توانید تجربه‌ای تقریباً شبیه به حالت بتل رویال داشته باشید.

با یک جست‌وجوی ساده در محلی که بازیکن‌ها حالات و نقشه‌های شخصی‌سازی‌شده‌ی خودشان را برای بازی Halo 5 به اشتراک گذاشته‌اند، می‌توانیم متوجه شباهت بعضی از حالات با بتل رویال شویم. اما تفاوت در اینجا است که این حالت‌ها نه به دست خود استودیوی سازنده، بلکه به‌طور غیررسمی به دست هوادارها ساخته شده و مانند بازی‌های بتل رویال قادر نیست تا صد بازیکن را در نقشه جا دهد.

اوکانر در توییتی دیگر گفت که «هیچ مخالفتی» با بتل رویال به‌عنوان یک سبک و حالت ندارد. او اشاره کرد که این حالت قبل از ظهور بازی‌هایی مثل Playerunknown's Battleground و Fortnite وجود داشته، اما امروزه «به‌طور خاص» روی آن «تمرکز» شده است. برای همین هم امروزه نام‌های بزرگی را در این صنعت می‌بینیم که حالت بتل رویال را به بازی خود اضافه کرده‌اند؛ مانند بازی Battlefield V و بازی Call of Duty: Black Ops 4 که هر دو دارای حالت بتل رویال هستند. حتی بازی Grand Theft Auto Online هم به‌تازگی میزبان حالتی مشابه به نام بتل مد شده است. 

تمام این صحبت‌ها درباره‌ی وجود یا عدم وجود این حالت در بازی Halo، زمانی شروع شد که جف ایسترلینگ، نویسنده‌ی داستان بازی، در یک استریم زنده اعلام کرد که استودیوی 343 اینداستریز علاقه‌ای به حالت بتل رویال ندارد. او گفت: 

بگذارید از الآن به شما بگویم، تنها BRای که ما به آن تمایل داریم، Battle Rifle (نبرد با اسلحه) است [نه Battle Royale]. ما آن را BR واقعی می‌دانیم. پس آرام باشید. 

بازی Halo Infinite نسخه‌ی بعدی از این مجموعه است که در نمایشگاه E3 2018 به‌طور رسمی معرفی شد. با این حال، تاریخ انتشار آن نامشخص مانده و زمان زیادی تا انتشار آن باقی مانده است. همچنین این بازی برای مشترکین سرویس Xbox Game Pass در زمان عرضه رایگان خواهد بود و احتمال می‌رود که صداپیشه مستر چیف در این نسخه حضور داشته باشد


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده