// سه شنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۲

مایکروسافت می‌خواست پس از جدایی از بانجی، به عمر مجموعه هیلو پایان دهد

اخیرا بانی راس در جدیدترین مصاحبه خود از آینده مبهمی که هیلو در زمان جدایی بانجی از مایکروسافت داشته است، می‌گوید.

پس از جدایی بانجی از مایکروسافت، آینده سری هیلو در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. بانی راس (Bonnie Ross)، رییس استودیو 343 اینداستریز (343Industries) و از مقامات بلندپایه استودیوهای مایکروسافت، این بار در جریان یک مصاحبه با IGN در مورد آینده نامشخص هیلو در آن زمان توضیح داد. او در این مصاحبه گفت:

زمانی که بانجی از ما جدا شد، آینده هیلو نامشخص بود. ما نمی‌دانستیم که Halo 3 پایان کار این مجموعه خواهد بود یا خیر.

همانطور که طرفداران این مجموعه به‌خاطر دارند، داستان هیلو 3 با سرنوشت نامعلوم مستر چیف به پایان رسید و ممکن بود آن بازی پایان کار این شخصیت محبوب باشد. اما این اتفاق رخ نداد و داستان او در بازی‌های Halo 4 و Halo 5: Guardians ادامه پیدا کرد؛ بازی‌هایی که توسط استودیوی داخلی مایکروسافت یعنی 343Industries که خود شخص راس آن را تاسیس کرده بود، توسعه داده شدند.

راس اشاره کرد آن موقع واکنش‌ها به خبر سپردن مجموعه هیلو به یک استودیو داخلی مایکروسافت، چندان مثبت نبود و شین کیم (Shane Kim)، رییس وقت ایکس باکس هم در زمره مخالفان این تصمیم قرار داشت. شین به راس هشدار داده بود که مایکروسافتی‌ها ممکن است در رابطه با سری هیلو مواردی را به او تحمیل کنند که اصلا مناسب آن نباشد. رییس قبلی دیگر ایکس باکس یعنی رابی باخ (Robbie Bach) هم گفته بود که با خروج بانجی از مجموعه، ادامه دادن روند توسعه مجموعه هیلو کار چندان هوشمندانه‌ای نیست.

رابی باخ و شین کیم معتقد بودند که مجموعه هیلو فوق‌العاده است، اما بانجی نمی‌خواهد آن را ادامه دهد. پس شاید بتوان آن را یکی دو قسمت دیگر ادامه داد، اما بیشتر از آن کار عاقلانه‌ای نیست و باید به دنبال تعریف یک داستان جدید باشیم.

ایده اصلی ادامه مجموعه هیلو، ساخت چهار بازی با محوریت شخصیت مسترچیف بود که مایکروسافت در رابطه با آن در نظر داشت پس از بازی‌های Halo: Reach و Halo 3: ODST، روند توسعه یک یا دو عدد از آن‌ها را به یک استودیوی خارجی بسپرد. لازم به ذکر است که نسخه‌های Reach و ODST مجموعه هیلو که در آن‌ها مستر چیف شخصیت اصلی‌شان نبود، قبل از جدایی این دو استودیو، آخرین نسخه‌هایی بودند که توسط Bungie توسعه داده شده بود و مایکروسافت مسئولیت انتشار آن‌ها را به عهده داشت.

Halo

راس در ادامه صحبت‌هایش اشاره کرد که قرار بود استودیو Gearbox، سازنده بازی Borderlands، وظیفه توسعه نسخه‌های جدید سری Halo را به عهده بگیرد. آن‌ها قبلا نسخه پی سی بازی Halo: Combat Evolved را توسعه داده بودند و با این مجموعه آشنایی داشتند. اما او با این کار به شدت مخالف بود و ساخت یک نسخه از هیلو توسط یک استودیو خارجی را به شدت توهین‌آمیز تلقی می‌کرد.

راس به شدت به سری هیلو امید داشت. او اشاره کرده بود که کل داستان سه نسخه اول سری هیلو در مدت زمان سه ماه رخ می‌دهد؛ بنابراین طبیعی است که داستان‌های بسیار بیشتری برای تعریف کردن وجود داشته باشد. البته که مسیر داستانی نسخه‌های چهارم و پنجم هیلو سمت و سویی جدید به خود گرفت و روحی تازه به این مجموعه بخشید. همانطور که می‌دانید بازی بعدی این مجموعه، Halo Infinite نام دارد و نسبت به Halo 5 تمرکز بیشتری روی شخصیت مستر چیف خواهد داشت، اما اطلاعات بیشتری راجع به این بازی تاکنون مشخص نشده است. با این حال بنا به گفته‌های برد سمز (Brad Sams) احتمالا مایکروسافت بازی Halo: Infinite را با کنسول ایکس باکس بعدی در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد کرد.

راس اخیرا جایزه افتخاری آکادمی علوم و هنرهای تعاملی (Academy of Interactive Arts & Sciences یا به اختصار AIAS) را به خود اختصاص داد و نامش در تالار افتخارات این آکادمی ثبت شد. او اولین زنی است که این افتخار نصیبش می‌شود. حالا نام او در کنار افراد سرشناس دیگری از صنعت بازی همانند تاد هاوارد از بتسدا، شیگرو میاموتو خالق ماریو، هیدئو کوجیما خالق Metal Gear Solid و گیب نیوول موسس ولو قرار گرفته است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده